Beste UWV, Ik ben op dit moment nog in dienst van een werkgever. Helaas ben ik al langere tijd in de zwangerschap arbeidsongeschikt en ben ik dus volledig thuis. Van UWV heb ik een ziektewetuitkering, die uitgekeerd wordt aan de werkgever en de werkgever betaalt mijn loon door. UWV heeft laten weten dat ik tot zwangerschapsverlof ziektewetuitkering zal krijgen. Helaas heeft werkgever mijn contract niet verlengd en stopt deze over 2 weken. Mijn vraag is dan ook hoe ik vanaf dat moment het geld zal krijgen van de ziektewetuitkering? Daarnaast heb ik de vraag, ik zal half december met zwangerschapsverlof gaan. Hoe moet ik de zwangerschapsuitkering aanvragen, omdat ik dan dus geen werkgever meer heb.
Goedemiddag Wij2018, Rot voor je dat je niet in staat bent om te werken. Je geeft aan dat je tot aan jouw zwangerschapsverlof een ziektewet-uitkering krijgt. Wij maken de uitkering over aan de werkgever en deze betaalt jouw loon door. Jouw contract wordt niet verlengd en je vraagt hoe het daarna gaat met jouw uitkering. Ik leg je dit graag uit. Jouw werkgever kan aan UWV doorgeven dat de uitkering vanaf die datum rechtstreeks aan jou moet worden overgemaakt. Hij kan hiervoor jouw rekeningnummer doorgeven. Verder wil je weten hoe je de Zwangerschaps-uitkering aan moet vragen. Dit kan vanuit de Ziektewet door te bellen met de klantenservice op telefoonnummer 0900 9294. Sterkte en alvast een goed verlof. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team .