Hihi! Nou wel mooi toch, dat je man zich "vermand" heeft tijdens de bevalling! Ik geloof ook dat mijn man mijn steun er toeverlaat is tijdens de bevalling, misschien dat ik hem daarom wat voorbeelden wil geven Zodat ìk me meer voorbereidt voel
Ik heb net een filmpje gezien op youtube echt bizar. Het heet ' birth in nature: natural birth'. Dan gaat een vrouw even bevallen bij een riviertje met de kinderen erbij. Heel hippie achtig en dichtbij gefilmd. Ik zat af en toe wel met geknepen ogen te kijken, terwijl het niet eng is maar gewoon heel realistisch. Heb het niet helemaal gezien hoor, alleen het begin en het einde. Maar zo kan je dus ook bevallen
@ Annette: Die heb ik ook gezien. Dat ging mij wel een beetje ver hoor, een beetje in the middle of nowhere gaan bevallen... Maar wel heel mooi om te zien dat het allemaal goed afloopt, en dat ze het echt op eigen kracht doet. Heel bijzonder.
Hey, hier ook een vrouw van man die al heel wat kalveren geboren heeft zien worden. Wij hebben namelijk een melkveebedrijf. Ik help soms zelf ook mee bij de geboortes, maar doe dan vooral de "nazorg" voor het kalf, samen met moederkoe schoonmaken met een pluk stro zodat ze snel op gang komen en de fles geven. Ook heb ik verschillende keizersnedes meegemaakt. Man en ik zijn dus ook redelijk voorbereid op hoe het eruit ziet, bloederig, slijmerig en soms vliegt de poep ook nog eens rond je oren(hoop dat mij dat niet overkomt), hihi. Ook weten we dat een geboorte niet altijd van een leien dakje gaat, zoals stuitligging of een te nauw bekken vd koe waar kalf niet doorheen komt. Ook tweelingeboortes zijn niet zonder risico, vaak weten we niet eens dat er een tweeling in zit, wat altijd voor een grote verassing zorgt. Wij zijn dus niet bang voor de bevalling, enige waar ik wakker van kan liggen is de pijn, daar zie ik heel erg tegenop. Ik vind het een goeie zet van je om je man een humane bevalling te laten zien, hoewel een bevalling van een koe niet zoveel verschilt van een mens, ben jij op dat moment wel zijn vrouw. Iemand waar hij van houd, die dicht bij hem staat en geen dier waarmee brood word verdiend en waar je dus geen echte binding mee hebt. Hij zal je in een toestand te zien krijgen waar hij misschien overdonderd door raakt omdat geen 1 man wil dat zijn vrouw extreme pijn lijd. De mijne doet ook stoer en samen kunnen we er ook wel om lachen en gaat het van:"ach, als het niet lukt pakken we de krik of bellen we even de veearts voor een keizersnee". En dat is ook goed, om met humor zo'n ingrijpende gebeurtenis te relativeren, maar je moet er ook wel serieus over blijven natuurlijk. Ik moet er zelf niet aan denken om in de schoenen van mijn man te staan, al heb ik ook al tientallen kalvergeboortes gezien. Je weet namelijk nooit hoe je reageert op je bevallende vrouw(ik word soms al niet goed als een koe enorm veel pijn lijd en keihard ligt te schreeuwen, en je helemaal niks kan doen voor zo'n dier). Mijn man gaat vd week mee naar een partnermiddag vd cesartherapie waar ik zwangerschapsbegeleiding heb, dan word hij voorbereid op wat er staat te gebeuren, krijgen we een bevallingsvideo te zien en leert hij hoe hij me letterlijk en figuurlijk kan ondersteunen tijdens het hele proces. Hij doet nu stoer, maar hem kennende is hij straks echt wel de man die er voor zorgt dat ik er door heen kom. Heel veel suc6 met je bevalling!
Thanks voor je reactie! Manlief gaat over een paar weken ook mee naar de partner les van de zwangerschapsyoga! Dat ie niet vies is van bloed, slijm en poep... Dat is al een pré hè Maar inderdaad, ik ben zijn vrouw, en het is natuurlijk zijn dochter die geboren wordt... En geen kalf (ik vind overigens het vervelendste... de kalveren weghalen bij de koe... Zeker als ze in de wei geboren zijn, en mama al helemaal gehecht is aan haar spruit... Maar goed dat het mijn schoonouders zijn, en we er alleen in de zomer een paar weken op t bedrijf passen ) Ik heb inmiddels een paar filmpjes gevonden, ben benieuwd hoe hij er op gaat reageren
Zo die is inderdaad bizar! Wel heel erg mooi! Het gekke vond ik dat manlief maar blijft filmen en niet helpt, ik dacht steeds, help die vrouw dan joh Maar dat wilde ze zelf misschien niet..... En dan die kinderen lekker spelen erbij
Die filmpje heb ik ook gezien, en nog een paar. Ik ben nu echt bang na het zien van al die filmpjes. Hiervoor dacht ik nog komt vast goed. Maar nu omg hoe ga ik dit ooit overleven zo bang geworden gewoon. oeps had beter niet moeten kijken.
Echt? Ik krijg er juist een heel rustig gevoel van! Alle vrouwen in de filmpjes zijn zo rustig, zeker vanaf het moment dat ze zich "overgeven" aan hun lijf...
Ja, dat wel maar. Je ziet alles letterlijk. Hoe t precies eruit gaat en brr krijg daar nu echt wel de Rillingen van.