Beste verloskundige, Allereerst bedankt dat u de tijd wil nemen voor mijn vraag. Het is namelijk zo dat ik nog steeds borstvoeding geef aan mijn dochter van 20 maanden, en dat afgelopen maanden mijn luteale fase (veel) te kort was. Tot deze maand, toen ik pas op dag 11 dpo ongesteld werd (19/12)met een temperatuurdaling. Dit duurde 4 dagen waarbij ik erg pijn rechtsonder in mijn rug had op een hele specifieke plek, toen 2 dagen geen bloedverlies, en vervolgens verlies ik al die tijd bruin bloed. Het is niet erg veel moet ik zeggen maar genoeg om inlegkruisjes te moeten gebruiken. Nu had ik al sinds 3 dagen voor mijn eisprong last van het uitblijven van een toeschietreflex bij het voeden van mijn dochter, en heb er nu nog last van. Verder is mijn temperatuur nu ineens weer erg hoog. Ik weet niet vanaf wanneer omdat ik eigenlijk pas kort voor de eisprong steeds begin met tempen, en de dag dat ik begon met vloeien ben gestopt met tempen. Nu had ik contact met een lactatiekundige over het uitblijven van het toeschietreflex, die opperde of ik toch niet zwanger kon zijn. Leek mij vrij sterk maar toen ik net testte had ik een overduidelijke positieve test. Natuurlijk vinden we dit helemaal geweldig, maar ik kan eigenlijk niet geloven dat het goed zit gezien mijn bloedverlies aan het begin. Nu had ik deze maand wel maar 3 dagen helder bloedverlies, terwijl dit er normaal minimaal 5 zijn. U snapt dat ik erg onzeker ben, en allerlei mogelijkheden zoals miskraam, bbz enz. schieten door mijn hoofd. Kunt u hier misschien wat over zeggen, wat denkt u er van? Hoelang na een miskraam zou een test nog positief kunnen zijn als de miskraam 19/12 begon? Zou ik überhaupt nog wel zwanger kunnen zijn? Alvast bedankt, en fijne jaarwisseling!
hoi, ik vind het lastig om hier iets van te zeggen, maar ik denk dta je gewoon zwanger bent. Het gebeurt wel vaker dta je tijdens je zwangerschap toch wta bloedverlies hebt, als je hierbij geen stolsels/weefsel hebt gezien en ook geen (heftige) krampen hebt gehad ben je waarschijnlijk gewoon zwanger nu. Na een vroege miskraam is het hcg heel snel uit je lichaam en dan zou je nu niet overduidelijk positief testen. Ik zou gewoon een afspraak maken voor ene echo, dan heb je meer duidelijkheid. Mirjam
Bedankt voor uw antwoord. Ik heb inderdaad geen heftige krampen gehad, alleen pijn in mijn rug eigenlijk. Ik heb contact gezocht met een verloskundige en heb maandag een afspraak voor een echo. Nog de beste wensen!