Bevallingtas voor ziekenhuis

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piccolina, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Je kan gewoon snachts ontslagen worden uit het ziekenhuis. Je kunt dan nog wel kraamzorg krijgen thuis.

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dat hangt misschien van het ziekenhuis af, maar hier ga je dan naar huis toe. Met de kraamhulp (die er 's nachts bij de bevalling ook was) om thuis op te starten.

Buiten alles wat gezegd is was ik nog erg blij met mijn warme sokken! (het enige wat ik aan had tijdens de bevalling).
    Ik heb zelf weinig gegeten, maar vriendlief vond de cola en de koekjes (sultana's etc) erg prettig!

3. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor de reactie over snachts bevallen. Nog een gekke vraag: als je eenmaal bevallen bent, heb je dan niet enorm veel honger i.v.m. de grote inspanning die je hebt gedaan?

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee

Tegen mij zeiden ze dat je dan kan blijven tot de ochtend. Dan sluit de kraamzorg er weer goed op aan.

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou ook een setje maat 56 meenemen. Mijn meisje had niet in maat 50 gepast.

6. pientje1

Hier ook. Na 20.00 uur liever niet meer naar huis omdat dan de kraamzorg niet meer komt.

7. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Hier is het wel de bedoeling, dat als ik 's nachts in het ziekhuis beval, dat we daarna meteen naar huis mogen/kunnen. De kraamhulp die komt hier namelijk ook midden in de nacht om je op weg te helpen.

En vind het maar lastig die tas inpakken, 't lijkt wel een hele verhuizing! ;)

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hier mt 50 en 56 erin..
    Heb trouwens een aparte tas voor de baby en mij, lekker overzichtelijk :p
    Maar moet ook 2 nachtjes blijven dus heb meer nodig...

9. pientje1

Toch is het lekker om te blijven hoor, dat vond ik wel. Lijkt van te voren maar niks, maar als je eenmaal bevallen bent is het fijn om niet opeens alleen te zijn. Neem aan dat de kraamzorg maar even komt om jullie op weg te helpen en niet lang blijft.

10. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Bij ons "mag" je ook niet naar huis na 8 uur 's avonds omdat de kraamhulp pas 's morgens komt.

Degene die bij ons de intake deed van de kraamzorg vertelde dat als ik weer in een ander ziekenhuis/kraamhotel in de buurt zou bevallen als het ziekenhuis waar ik voor kies, je wel meteen naar huis moet, ook midden in de nacht, en de kraamhulp meekrijgt. Het hangt dus helemaal af van de regeling die jouw ziekenhuis/kraamhotel heeft getroffen met de instantie van jouw kraamzorg. Ik zou het gewoon even navragen.

11. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Ik had een flesje met sportdop bij me. erg handig tijdens het liggen en je dorst hebt

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik heb bij de bevalling 6 shirts gebruikt, dus die zou ik extra meenemen!

13. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik had een tas en een tas voor de baby (nu weer)
    Ook een reserve tas in de auto met extra kleding mochten we moeten blijven.

14. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik heb amper wat meegenomen. De verloskundige raapte het een en ander bij elkaar toen we nr ziekenhuis moesten, en ik moest in mn pyama en pantoffels op pad ;) Manlief nam de volgende morgen gewoon schone kleren en badspullen mee.
    Ga je nu echt al je tas klaarzetten terwijl je in april moet bevallen? Of lees ik dat verkeerd?

15. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier krijg ik geen vk thuis dus ik moet zelf ontsluiting en weeën in de gaten houden en dan paar keren misschien met auto naar Bronovo rijden... Ook optie dat ik een keizersnede krijg (stuitligging tot nu toe en navelsteng rond nek).
    Volgens mij in geboortehotel of kamers mag je overnachten en ook je partner in aparte kamer.
    Ik ga dat nog allemaal navragen.

Ik neem maat 50 en 56 (wel jammer als ze niet in 50 past heb zo leuke kleertjes voor eerste dag haha :))

Mijn kraamzorg komt wel in de ochtend om 9 uur en ik weet niet zeker of ze dan komt in de avond bijvoorbeeld. Heb nog gene intake gehad. ga het navragen dan.

bedankt voor reactie meiden!

16. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Uh ik moet ook in april bevallen en ga ook binnenkort mijn vluchtte klaarzetten ja! Is toch niet zo raar?!

17. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik moet nog 1 week tot min verlof begint en dan ga ik mijn tas (koffer) inpakken... Wel een handige tip om een aparte tas voor de keine te maken...

18. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Ik beval in het ziekenhuis en daarna gaan we naar het kraamhotel.
    Ik heb ingepakt:
    - Alle verzorgingsproducten incl make up
    - Ipad en lader
    - 7 setjes kleding voor mij ( je weet maar nooit met doorlekken enz)
    - 7 setjes babykleding
    - Pantoffels
    - Kamerjas en badjas

Ik heb de kleren voor directe na de bevalling in een aparte weekendtas gedaan, zodat de verpleegsters of ik of mijn partner niet hoeven te zoeken en te combineren.

19. Mloeskie

Mloeskie Lid

24 sep 2012
    40
    0
    0
    Hengelo
    Wat een goeie tip! Had ik nooit aan gedacht!

20. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Serieus, labello mp3... Ik deed echt wel wat anders dan rustig mn lippen te stiften en mp3 te luisteren...
    En de 2e keer was ik heerlijk thuis...

Neem niet te veel mee, bij mijn tweeling moest ik 5 dgn blijven, en mijn tweeling zelf 2 wkn. Mn vriend is de volgende dag heen en weer gereden om wat schone kleding te halen, veder had ik gewoon al wat schone kleding mee, en voor ieder kind 2 setjes...

Deel Deze Pagina