Hoi, Kan je ook op je eigen matras een molton bedzeiltje gebruiken? Die in het kraampakket zat,die kraakt zo... Groetjes,
je kan bij oa. hema (volgens mij zag ik ze ook bij kruidvat van de week) een water/vochtafstotende hoes kopen voor over je matras... misschien is dat wat. Een moltonzeiltje onder je eigen kont is misschien onvoldoende, of zijn er ook grotere moltonzeiltjes?
Ik heb hem van het kraampakket (CZ) in bed liggen,ik heb wel een waterbed dus je kan de zak dan wel droogmaken maar je kan het beter voorkomen toch? Ik had bij de hema een molton bedzeiltje gekocht om bij het kleintje in het ledikantje te leggen,maar vorige week vrijdag is de kraamzorg geweest en die vertelde dat zo'n bedzeiltje dus NIET meer in het bedje gelegd mocht worden,ivm dat het zeitje te warm zou worden en dus weer sneller wiegendood kon veroorzaken...? weten jullie er wat meer van? groetjes marianne
Ik heb een molton bedzeil van de Hema op mijn matras liggen, met daarover heen mijn normale molton en dan het hoeslaken. Bij toeval kwam ik achter het bestaan van die dingen, want toen ik het kraampakket kreeg zat er een raar kraakding in en ik had al direct zoiets maar daar ga ik niet op slapen, je doet geen oog dicht. Dus ik had het met mijn moeder erover en die had zo'n bedzeil thuisliggen. Zij heeft spataderen op haar enkel die een tijdje teruggeknapt zijn en voor de zekerheid had zij een moltonbedzeil om te voorkomen dat het bloed op de matras komt. Inmiddels waren haar wondjes genezen en heeft ze het bedzeil uitgewassen en eerst getest of het echt waterdicht was, en er kwam geen druppel doorheen en nu heb ik m op bed liggen. Ik kijk er wel naar uit dat dat ding er weer af kan, want het ligt ontzettend warm. Afmeting van het molton bedzeil 90 bij 200