Bevalplan met keizersnede wel of niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kimmetjuh90, 11 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Ik zou het zeker doen. Ook voor je man misschien wel fijn dat hij weet wat jij graag wil op het moment dat het even niet zo goed met je gaat en hij het van spanning even kwijt is. ;)
    Mijn gyn vroeg mij om het wel te doen. Zodat het ziekenhuis weer kon leren van de wensen van andere vrouwen en er een onvergetelijke ervaring van te maken voor mij. Nadat ik vertelde hoe het destijds ging in het WKZ schrok hij heel erg want hij is nl de arts die Gentle Sectio in Nederland op de kaart heeft gebracht.

Vind alleen wel dat je veel meer info vind over vaginale beval/geboorte-plannen dan die voor een keizersnede

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaa daar loop ik dus ook tegen aan, das jammer..
    Ik ga er toch eens voor zitten dan, dank je wel :)

3. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Ik zal mijn opzetje nog even delen als ik die deze week af heb

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja heel graag! Lief, dank je wel :)

5. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Iets later dan gepland want ik vond het een potje moeilijk. Dit is mijn opzetje:

Mijn geboorteplan:

Naam + persoonlijke gegevens.

Allereerst wil ik aangeven:
    SPOED = SPOED maar samen keuzes maken vinden wij fijn.
    Dan horen wij graag de voordelen, risico's, alternatieven etc. Graag denken we er dan samen even over na.

Soort bevalling:
    Gentle Sectio door Dr ***.
    Ik zou graag de katheter geplaatst willen hebben op de operatiekamer, na de ruggenprik.

Wie aanwezig bij de geboorte:
    Mijn man P

Voeding:
    Flesvoeding. De eerste voeding mag door P gegeven worden.

Vitamine K injectie:
    Wij willen GEEN vitamine K injectie voor X.

Wensen tijdens keizersnede:
    Gentle Sectio, Gedimd licht, Na de controles X z.s.m op mijn buik

Foto’s:
    Mocht het mogelijk zijn zouden wij het fijn vinden als iemand van het OK team de foto’s van de geboorte zou kunnen maken.

Aankleden van X:
    Dit graag wanneer we samen weer op de kamer zijn, nadat P nog even heeft kunnen buidelen met X . Mocht ik onder narcose zijn, dan graag wachten tot ik weer terug op de kamer ben zodat ik er zelf bij kan zijn. Als P het wil mag hij onze dochter zelf aankleden.

Badje en verzorging:
    Voor ons hoeft X nog niet meteen de 1e dag in bad.
    Verder heb ik de verzorgingsspullen zelf mee om te gebruiken: Luierdoekjes, baby olie en badgel.

Kraamvisite:
    Het liefste heb ik onze oudste 2 kinderen er zsm bij. Deze worden gebracht voor mijn vriendin.

Welke pijnstilling:
    Bij de keizersnede graag de epidurale ruggenprik.
    Na de keizersnede geen voorkeur, wat op dat moment het beste is voor de napijn. Ik geef niet snel/goed genoeg aan wanneer ik pijn heb.

Navelstreng doorknippen:
    Als het mogelijk is zou P graag de navelstreng nog symbolisch doorknippen.

Welke navelklem:
    Onze voorkeur gaat uit naar een Cordring.

Nemen van beslissingen:
    Wanneer ik niet in staat ben om beslissingen te nemen zal P dit voor mij en X doen. Ook dan graag een open en heldere communicatie waarbij voordelen, nadelen en alternatieven worden genoemd.

Mocht jij nog tips hebben dan lees ik ze graag ;)

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh hier kan ik al wel wat mee hahaha dank je:D
    Ikzelf ben helemaal blanco:rolleyes:

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Lijkt me heel goed dat je bij een geplande keizersnee ook een plan maakt.

Hier was nr 1 een spoedkeizersnee, tijdens de keizersnee zijn er wel foto's gemaakt. Toen de kleine eruit was meteen naar de kinderarts, daarna heb ik hem heel even gezien en werd hij naar mijn kamer gebracht ( mijn man is erachteraan gestoven en bij hem gebleven) zou je bijna denken dat er iets niet goed was maar apgar score van 10/10/10, en dus eigenlijk geen reden om zo'n vaart te hebben. Toen ik op de kamer kwam was hij gewassen aangekleed en had zijn eerste fles gehad, papa was zo overdonderd dat hier ook geen foto of filmpjes van zijn.

Toen nr 2 via een geplande keizersnee zou komen was ik ook heel duidelijk, ze wordt niet gewassen of aangekleed totdat ik erbij ben. Moet ik lang op de uitslaapkamer blijven wil ik haar bij mij hebben , dat was niet gebruikelijk zeiden ze waarop ik boos reageerde dat een baby wassen, aankleden en voeden voordat de moeder erbij is ook niet zo heel gebruikelijk was.

Uiteindelijk heb ik een half uurtje op de uitslaapkamer door gebracht en toen waren ze mijn gezeur zo zat dat ik terug mocht naar de afdeling. Heb geloof ik elke 3/4 minuten gevraagd of ik naar mijn dochter mocht en dat ze haar anders naar mij moesten brengen.

MrsDiablo en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  8. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je voor je reactie, ik ga wel wat op papier proberen te zetten :)
    Ik had bij mn 2e dochter wel dat ze heel de tijd bij mij is gebleven, bij me 1e dan niet maar dat was 11 jaar geleden, nu had ik de 2e een gebtle sectio, en ik ga ervanuit dat t nu weer een gentle sectio word

Deel Deze Pagina