Schade schoudertje baby door keizersnede

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamagijs, 26 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagijs

mamagijs Nieuw lid

26 jan 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Onze baby is nu 9 maanden oud. Zij is geboren via keizersnede. Als vrij snel merkten wij dat ze last had van haar armpje, liet het veel hangen en moeite met bijv. aankleden. Dan is er veel weerstand in het armpje. Eerst dachten we dat dit kwam door een blokkade in haar nekje. Het had tijd nodig.
    Inmiddels zijn we pas geleden, na lange tijd, weer bij de fysio geweest, omdat haar hele schouder "vast" zit. Fysio heeft vastgesteld dat waarschijnlijk haar spier gescheurd is geweest, doordat er aan de arm is getrokken. Ook zijn er restverschijnselen van een oude sleutelbeenbreuk. Ze wordt nu goed behandeld en ze is altijd een blije baby, dus ze lijkt er zelf niet zo veel last van te hebben, behalve bij bepaalde bewegingen.
    Nu vroeg ik mij af, zijn er meer moeders die dit herkennen na een keizersnede bij hun baby? Ik heb het vermoeden dat ze erg hardhandig uit mijn buik is gehaald. De desbetreffende gyneacoloog was geen hartverwarmend persoon, laten we het daar op houden. Ik hoor heel graag jullie ervaringen. Het is niet mijn intentie om hier gevolg aan te geven, maar om het voor mijzelf te kunnen begrijpen en verwerken <3

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Wat naar voor jullie en voor jullie dochter.
    Ik ken het eigenlijk alleen van complicaties bij een vaginale bevalling.
    Toch zou het natuurlijk ook kunnen gebeuren bij een sectio dat de arm vastzit of blijft haken.
    Gebruikt jullie dochter haar arm nu wel goed? Ik zou anders een verwijzing vragen naar een kinderrevalidatiearts.
    Ik heb vroeger in Amsterdam gewerkt waar speciale poli's waren voor kinderen met een Erbse parese. Dat is wel echt een heftig letsel van de schouder en arm.
    Ik weet niet of jullie dochter ook deze diagnose heeft gekregen.
    Informeren kan natuurlijk ook bij de kinderrevalidatie en natuurlijk een doorverwijzing bij restklachten vanuit de huisarts.

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    @mamagijs
    Hoe gaat het nu? Heb je nog stappen ondernomen?

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Klinkt bijzonder. Je zou niet verwachten dat er aan een arm wordt getrokken. Zat ze vast?
    Hier een spoedkeizersnede met baby die al klem zat in het geboortekanaal. Veel die en trekwerk maar zover ik weet nooit aan de armen.

Deel Deze Pagina