Kleding rainbowbabies

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb voor net na de bevalling een truitje besteld bij Rainbowbabies.
    De naam van onze kleine voorop gedrukt, erg leuk.
    Nu krijg ik hem net bezorgd en ik vind het zo'n groot truitje.
    Ik heb maat 50/56 besteld maar vind het echt wel op 62/68 lijken.

Zijn er hier anderen met ervaring met kleding van rainbowbabies, zijn deze altijd zo groot? Ik zie ons mannetje net na z'n geboorte toch echt niet in dit truitje passen! *Helaas*

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ja dat probleem had ik ook. Dan niet voor de geboorte kleding. Maar ik had pas een truitje laten maken maat 62. Nou ze kan erin zwemmen. Had er ook een bandana bij laten maken. Daar stond wel bij 1 maat. Nou het is echt 1 maat, ik pas hem ook :) (van de bandana staat een foto in mijn album).
    Ik baalde er ook flink van, denk je leuke dingen te bestellen, moet je nog een poos wachten tot het gedragen kan worden!

3. Niet meer actief

Ja inderdaad!
    Ik wilde eerst mailen maar zag net op de website het volgende staan:

Nou, met punt 1 ben ik het dus al helemaal niet eens. Liever over een maand aan dan over een maand eruit. :( Wat een onzin.

Ga nu het truitje maar wassen en hoop dat het ietsjes krimpt.

Trouwens: Een leuke bandana, en wel handig dat jij hem ook past hahahaha ;)

4. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hahahaha wat een onzin zeg punt 1! ik bestel hem toch nu, dus wil ik hem nu aandoen!

Moeten we toch maar gaan wassen, en nog een keer wassen en dan nog een aantal keren!

5. Niet meer actief

Hahaha ja inderdaad. Als ik wil dat hij hem over een maand pas draagt, dan koop ik hem wel over een maand.
    En mag ik even zelf bepalen of ik het zonde vind dat hij er binnen een maand alweer uit is? Dat is toch niet zo heel gek bij babykleertjes en ik vind het absoluut geen punt.

Het truitje is écht abnormaal groot en dan staat er 50/56 in haha.

We gaan maar beginnen met wassen, en wassen en wassen :)

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    echt jammer hoor!
    En tuurlijk groeien ze snel uit hun kleertjes, gelukkig ben ik gek op winkelen :)

bij simply collors zijn de maten trouwens een stuk beter. Daar een tshirt laten maken in maat 50/56 en die droeg ze al toen ze 3 dagen oud was. Wel iets aan de grote kant. Ze kan het shirt nu nog net aan. Ik heb er toch 3 maanden lol van gehad!

Heel veel succes met wassen wassen wassen en wassen!

ben trouwens wel erg nieuwschierig naar de tekst op jouw shirtje! :D

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    het valt idd groot. mijn zoontje zit in 92, vaak 98 van H&M, en past nogsteeds in zijn rainbowbabies shirtje 74/80! (okee, het is wat aan de korte kant, maar op zich past het nogsteeds!)
    maar er staan ook tabellen op de site he, met uitgemeten hoe groot iets is na 1x wassen. en die tabel vind ik persoonlijk heel goed kloppen, ons shirtje 74/80 is na héél veel wassen echt nog die maat.
    dus ik zou zeggen, meet een shirtje dat je kindje goed past, en zoek de maat in die tabel die er het beste bij past.

bij simply colors vind ik het erg vervelend dat ze een marge van een paar cm aanhouden! het kan dus 2 cm groter maar óók kleiner vallen! dat is pas irritant...

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik ben supertevreden over Rainbowbabies-kleding. Ze vallen idd erg groot, maar ik rolde gewoon de mouwtjes en pijpjes op en nu draagt ze sommige kleding echt al maanden (en de kleuren blijven mooi!)!

9. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik ben ook een Rainbowbabies groepie, ideaal spul! Ik zit nu alleen met een romperprobleem... Julia is ui tmaat 62/68 gegroeid en kan echt swemmen in 74/80. Dat is dan weer niet zo handig.

10. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Nou hier net zo.. 2 shirtjes besteld zowel voor een jongen als een meisje met de naam erop.. Dacht leuk dit wordt zijn of haar eerste shirtje... Dan is het echt super jammer dat ze zo groot uitvallen..

Ow euhh in de was krimpen doen ze niet.. En de in de droger werkt ook niet ;)

11. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    leuk met de naam erop!

maarre hoevaak heb je al gewassen dan? je moet blijven wassen hè?!?! :)

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb ze nu 4 keer in de wasmachine en droger gehad .... haha....

13. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    jeetje hahahahaha dat schiet lekker op! Ga ze morgen wassen en dan maar eens kijken of ze passen!

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    heeft er toevallig iemand een RBB tshirt lange mouw in maatje 86/92 én 98/104?
    ik twijfel enorm over de maat, qua breedte en lengte moet 98/104 ook wel goedkomen, maar ik ben bang voor heel erg lange mouwen, aangezien maatje 74/80 die mijn zoon nu heeft qua mouwen wel echt te kort is maar niet héél veel te kort...

dus als iemand me vertellen kan hoe lang de mouwen zijn (vanaf de oksel gemeten) van beide maten shirtjes lange mouw?

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben ook een fan van RBB, het valt idd ruim, maar gaat lang mee vind ik. De mouwen oprollen en dan groeien ze er prima in.

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wat een geweldig leuke bandana, helemaal super zeg! Mooi meisje hebben jullie!

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0

Deel Deze Pagina