Mutsy 4rider single spoke of lightweight onderstel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door judithvdc, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    We willen de Mutsy 4rider gaan aanschaffen, maar twijfelen of we van het onderstel de single spoke of de lightweight zullen nemen.
    De singlespoke heeft luchtbanden en de lightweight foambanden.
    Zijn er verder nog verschillen? En welke raden jullie aan?

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    We hebben zelf voor de foambanden gekozen. Ten eerste omdat we bij de vorige (tweelingwagen) ook foambanden hadden en dat beviel ons prima.
    Verder raadden ze ons ook aan om geen rubberbanden te nemen omdat je dan weer met banden pompen enzo zit.

Ik heb er bij deze kinderwagen alleen nog geen ervaring mee, aangezien ie nog niet in gebruik is ;)

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wij hebben rubberbanden. Vonden dit een stuk prettiger rijden dan de foambanden. Als je via google zoekt zal je vinden dat het oppompen en/of lekke banden hebben wel meevalt.

Het lightweight onderstel is wel wat lichter dan dat je de rubberbanden neemt met het single spoke onderstel.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan niet vergelijken, want ik ken alleen de Single Spoke. Ik vind het een fijne wagen. Hij rijdt lekker, ging ook makkelijk door de sneeuw totdat er een centimeter of 8 lag. Daarna werd het wel lastiger.

De Single Spoke is niet echt licht om in en uit de auto te tillen, maar ik vind het wel te doen. Maxicosi + 9 kg baby is zwaarder en dat moet ik toch ook sjouwen. :D

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De one spoke geeft extra vering vanwege de luchtbanden. Is net als met de fiets als je ergens overheen rijdt voel je ook niet elk hobbeltje. En oppompen en lekke banden tja kan gebeuren, net als met de fiets maar ja hoe vaak gebeurd je dat nou? Dit onderstel is heel geschikt voor wat ruwer gebruik (Bos en dergelijke)

Lightweight is foam gevuld wat het frame iets lichter maakt vandaar de naam. Bij dit frame zit de vering alleen in het frame en bij de ander in zowel het frame als in de wielen.

6. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Hebben jullie de duwstang met leer of met dat 'schuim'?

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben getwijfeld. Mijn man dacht eerst dat zo'n schuim handvat niet fijn aan zou voelen, vooral als het nat is. Maar toen we het in de winkel gingen proberen, vonden wij dat leren handvat juist niet fijn. Dat stiksel vonden wij niet prettig. Dus nu hebben we toch een foam handvat. Ik heb wel eens gelezen dat het foam bij mensen kapot ging. Bij ons is dit (nog) niet zo, maar we gebruiken hem natuurlijk nog niet echt lang.

8. emje

emje Niet meer actief

wij hebben de lightweight gekocht maar nog niet in gebruik.

9. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    We hebben inmiddels de Single spoke gekocht met het leren handvat. Aangezien we veel naar het bos gaan, werd de single spoke aangeraden.

10. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Wij hebben die met foam banden. Maar die slijten wel snel. VOlgens mij sneller dan luchtbanden. Maar wij hoeven nooit bij te pompen :) Dus bevalt goed!

11. Bellis

Bellis Lid

23 feb 2009
    36
    0
    0
    Het frame is exact het zelfde, het verschil qua gewicht zit 'm in de banden. Verder is de bekleding van de duwstang verschillend. Met de luchtbanden heb je meer rij comfort, ik zou persoonlijk dus ook voor de single spoke gaan.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Luchtbanden hier! Heeeeerlijke wagen, echt. Maarja, eerlijk.
    Het is maar wat je gewend bent, denk ik. Ik Frankrijk bijv.waren we erg blij met de luchtbandjes (kleine kei'tjes).

Wij hebben trouwens ook geen foam maar een lederen handgreep, ook een aanrader.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, in 3 jaar tijd 1x een lekke bad..nouja, lege...bleek lek en tussendoor nooit echt met lege banden gezeten.
    Dus steeds moeten pompen klopt hier niet.

Deel Deze Pagina