Bevestiging Wazo?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kleinepien, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hallo,
    Ik ben op dit moment 28 weken zwanger (uitgerekend op 3 juni) en zit al sinds de 9e week in de ziektewet wegens extreme zwangerschapsmisselijkheid en bekkeninstabiliteit. Ik ben door de UWV-arts dan ook tot aan mijn zwangerschapsverlof ongeschikt om te werken verklaard. Mijn contract bij werkgever liep af op 30 december en is niet verlengd. De planning is dat ik na mijn zwangerschapsverlof, de wazo dus, wel weer de draad kan oppakken bij diezelfde werkgever.

Ik heb een formulier thuisgestuurd gekregen met informatie die ik moest invullen over de periode dat ik de WAZO-uitkering ga ontvangen. Ik heb dit formulier op de valreep (volgens mij precies de dag voor het teruggestuurd moest zijn) weer ingevuld retour gestuurd. Gewoonlijk heb ik zulke zaken vrij netjes geregeld, maar omdat ik in die periode behoorlijk ziek was, had ik niet goed op de data gelet. Niet handig, maar ik kwam er te laat achter om er nog iets aan te kunnen doen.

Ik heb dus aangegeven wanneer ik wilde dat mijn verlof zou ingaan (de wazo vervangt mijn zwangerschapsverlof, dacht ik?), maar heb tot op heden nog niets weer over het zwangerschapsverlof gehoord.

Hoor ik hiervan wel een bevestiging te krijgen, zodat ik weet wanneer mijn verlof ingaat? Of zou het kunnen dat er iets niet goed gegaan is met mijn formulieren en moet ik even een telefoontje plegen?
    Ik vind het namelijk een beetje vreemd dat ik per se voor een bepaalde datum (ik meen ergens begin januari) moest reageren, en vervolgens helemaal niets meer over het verlof hoor. Terwijl ik toch graag die bevestiging zou hebben dat mijn aanvraag goedgekeurd is en het verlof op *willekeurige datum* ingaat.