"Ineens" veel plasongelukjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Angel1980, 24 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

He meiden,

Dominique is nu bijna een jaar zindelijk, maar nu heeft ze ineens een terugval. Ze lijkt haar plas niet goed op te kunnen houden ( vaak is het toch iets wat nat in haar onderbroekje) en de afgelopen week is ze een paar zelfs echt te laat geweest met plassen.

Het lijkt er een beetje op dat ze zo bezig is met spelen, dat ze geen zin heeft om te gaan en daardoor te laat is. Maar dat is slechts een vermoeden. Ik heb het haar gevraagd, maart krijg ( zoals al wel een beetje verwacht) geen duidelijk antwoord. Ja, dat ze het leuker vind om op het kdv te plassen :( Sorry schat, maar daar kan ik niks mee... :)

Uiteraard gaan we hier heel rustig mee om en praten met haar, maar het blijft onduidelijk waarom het ineens slechter gaat. Er is niks ( zover we weten!) aan de hand. Thuis is alles stabiel en goed, kdv ook en er hebben geen moeilijke of vervelende gebeurtenissen plaatsgevonden.

Ik was benieuwd of dit vaker gebeurd of dat ik misschien richting de medische kant moet kijken ( blaasontsteking?) Dat kunnen trouwens snel laten uitsluiten als ik deze week haar urine even inlever bij de ha.

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Zou inderdaad voor de zekerheid even haar urine laten testen. Vooral als ze in principe wel goed zindelijk is (lees je haar plas makkelijk kan opvangen) is dat eigenlijk geen moeite.
    Verder weet ik het niet zo goed, is er iets heel spannends aan de hand ofzo. Ik weet dat ik vroeger zindelijk was toen mijn zusje werd geboren maar daarna ineens niet meer.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Kan ook gewoon een periode zijn, dat ze er gemakkelijk in worden. Dan hebben ze geen zin,want het spelen is leuker. Als ze blaasontsteking zou hebben, dan zou ze op het kdv ook 'ongelukjes' moeten hebben. Je zult zien, dat het straks ineens over is.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zou idd even laten controleren.
    Verder misschien op vaste momenten even naar de wc sturen; mogelijk pikt ze t dan snel weer op.
    Verder geen spannende dingen gebeurd of dingen die staan te gebeuren?

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Mijn dochter heeft het ook een week of 4 gehad daarna ging het weer steeds beter, misschien even een terugval.

Je kan in iedergeval even haar urine laten checken.

6. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Heeft ze op het KDV ook ongelukjes? En heeft ze pijn bij het plassen?
    Ik denk eerder dat het een fase is dan dat er wat aan de hand is, maar ik ben ook geen expert.

Thomas speelt nu het lekkerder weer is de hele dag buiten en komt dan te laat plassen. En daar zeg ik echt wel wat van, want dat is niet de bedoeling.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter had van de week ineens af en toe een nat kruisje in der broek en moest vaak en ook kleine beetjes plassen. huisarts vond wat bloed in der urine en na een weekje antibiotica is het nu weer helemaal over. ze deed het dus echt niet expres. heb der trouwens verder weinig aandacht aangeschonken en geen straf gegeven of iets dergelijks. gewoon schone broek aan en weer verder. ze is nu bijna 1 jaar zindelijk en als ze 5 ongelukjes heeft gehad is het veel. dat ze ineens zoveel kleine ongelukjes had vond ik zowiezo verdacht

8. Angel1980

Bedankt voor de berichten meiden. Ik ga in ieder geval urine inleveren bij de ha om dat uit te sluiten en als dat niks oplevert, dan ga ik er vanuit dat het met het "spelen en niet naar de wc willen gaan" te maken heeft. Op het kdv heeft ze soms een ongelukje, maar dan ook vaak als ze de hele dag buiten zijn.

9. Angel1980

Vanmorgen urine ingeleverd, kwam gelukkig niks uit. Dit is dus puur gedragsmatig. Ik probeer haar in ieder geval regelmatig te vragen of ze echt niet plassen en als we het vermoeden hebben dat ze nee zegt terwijl ze wel moet, zal ze toch even op de wc moeten gaan zitten. Hopelijk is het tijdelijk!

10. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Misschien is het een idee dat je een (kook) wekkertje neer zet dat zodra die af gaat ze ook echt moet gaan.Na het plassen weer een draai geven en dan zo verder.
    En een beloningsysteem gaan gebruiken.Wij hadden bij mijn dochter 2 vellen hangen.1 voor het plassen en 1 voor de grote boodschap en dan als die vol was mocht ze iets uitzoeken.Is altijd leuk voor die kids.
    Ook hebben we met een knikkersysteem gewerkt.Wel de grote knikkers.Bij elk wc bezoekje kreeg ze een knikker en als ze 3/4 dagen dat vol gehouden had zonder in haar broek te doen kreeg ze er 3/4 tegelijk om een potje vol te maken.Dan zien ze hoe hard dat gaat en stimuleerd dat ook flink.

Succes ermee.

Deel Deze Pagina