zoon wordt 7, wilt alleen meisjes op feestje...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door YenD, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    zoals de titel zegt...
    mijn zoon wordt in maart 7 en heeft eigenlijk weinig vriendjes, meer vriendinnen...
    hij houd niet van voetballen of stoeien, meer van knutselen en dansen.
    hij mag van mij 5 kindjes uitnodigen zodat ze met gelijk aantal zijn, nu wilt hij sowieso 4 vriendinnen uitnodigen, en dan misschien nog 1 vriendje.
    op zich vind ik dit echt geen probleem, maar ik zou het wel leuk vinden als hij een x iets meer met jongens gaat spelen.
    en misschien wordt hij straks op school gepest omdat hij alleen met meiden om gaat...

wat zouden jullie doen? gewoon 4 meiden uitnodigen of een beetje sturen naar meer jongens uitnodigen?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou dat voor zijn verjaardagsfeestje niet doen. Dan krijg je straks dat hij zijn eigen feestje niet leuk vindt omdat er kinderen komen waar hij minder mee heeft.

Je zou het eventueel daar buiten kunnen stimuleren, maar dan zou ik wel speelafspraken maken met jongens waar hij ook echt iets mee heeft.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Als hij die meisjes wil uitnodigen gewoon doen.
    Ik heb het met Lianna af en toe over d'r verjaardagsfeestje en ze wil ook alleen jongens uitnodigen, nou prima toch.

4. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoor, ik zou dat dus gewoon doen. ik wordt altijd zo moe van dat gedoe. ik was zelf een meisje wat niet overweg kon met meisjes (vond ze veel te en priegelig, kliekerig en giechelig). ik was blij dat ik ruimdenkende ouders had en gewoon met jongens om mocht gaan en in bomen mocht klimmen en noem maar en ze ook gewoon op mijn feestjes mocht uitnodigen. het is het feest van het kind en wat heb je aan een feest waarin je wensen toch niet gerespecteerd worden? dan is de lol er allang af.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#5 Saskia78, 27 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2012
    Vriendje van mijn dochter heeft ook altijd zo'n sliert meiden om zich heen. Vermakelijk wel omdat hij echt een jongetje is.
    Ruw, wild, rennen, stoeien, voetbal etc...
    En zelfs mijn dochter (die daar normaal helemaal niet van houdt) is helemaal weg van hem :)

Maar ik zou het hooguit na school eens proberen te stimuleren als je dat belangrijk vind en dat zou ik niet perse op het feestje doen :)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    ALS je het spelen met jongens wilt stimuleren, zou ik dat inderdaad op een ander moment doen. Een feestje moet leuk zijn toch?daar horen gasten bij die je zelf gekozen hebt!
    Verder is mijn ervaring (ben juf) dat het op de basisschool zelden problemen oplevert als een kind meer vriendjes van het andere geslacht heeft. De kinderen kennen elkaar en accepteren dat in de regel gewoon.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waarom wil je het stimuleren dat hij met jongens speelt?

Ik zou lekker allemaal meiden uitnodigen en mee gaan met de wensen van mijn kind. Als hij daar al om gepest zou worden, dan weet hij in ieder geval van zn papa en mama dat hij een heel gewone lieve en superfantastische jongen is ... ongeacht met wie hij wil spelen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij gaat een verjaardagsfeestje om de jarige en niet om wat mama of papa wil, dus nee.. gewoon zo laten. Je kunt natuurlijk wel aan hem vragen of het leuk is voor de andere jongen om de enige jongen naast hemzelf te zijn. Misschien dat hij er nog eens over na wil denken.
    Waarom vind je het belangrijk dat je zoontje meer naar jongens trekt? Meestal duurt het zo tot een jaar of 9-10 en dan zijn meisje opeens heel stom en dat duurt weer een paar jaar!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Als je zoon zich nou eens heel prettig voelt om met gelijkgestemden om te gaan, dus met mensen die ook niet van voetballen en stoeien houden . Met mensen die zijn intresse delen (knutselen en dansen). Dan zie ik het probleem niet zo.

Het zijn de grote mensen die "problemen" hebben met het geslacht van vrienden/vriendinnen.

Laat je ventje toch lekker gaan zolang hij maar gelukkig is

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk wel dat ik het snap.

Maar zou vooral de keuze van je zoon respecteren hier in. Het is zijn feestje.

Niet iedere jongen houd van voetbal en niet elk meisje houd van barbie.s.

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik zou me niet druk om maken, laat hem lekker genieten van zijn vriendinnen!
    Ieder kindje heeft zijn eigen vriendjes of vriendinnetjes.... laat hem zelf keuze maken!

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zie het probleem niet. hier op de psz waar mn dochter zit zitten nog twee meisjes en de rest allemaal boys. ze speelt ook vaak met hetzelfde knulletje. ze zoeken toch zelf wel op wie ze leuk vinden. en of dat een jongen of een meisje is zal mij een worst zijn. gaat erom dat ze het naar hun zin hebben toch?

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    gewoon meisjes laten uitnodigen, het gaat er omdat hij een leuk feestje heeft toch?
    Ik had vroeger alleen maar vriendjes waar ik bij speelde en was een halve jongen, is allemaal goed gekomen.

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat maakt dat nou weer uit? Laat die jongen zijn eigen vriendjes en vriendinnetjes kiezen en praat hem geen complex aan dat hij raar zou zijn omdat hij liever met meisjes omgaat dan met jongens.

Ik vind het best kortzichtig om te zeggen dat een jongen met jongens zou moeten spelen en een meisje met meisjes.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nouja als je dat graag wil.. Er zijn vast ook leuke jongetjes :)
    Maar zoiets kun je moeilijk afdwingen lijkt me.
    Hij kan geen vriendjes worden met iemand die hij niet leuk vind lijkt me.

En hij is misschien ook wat groot voor gerichte speeldates georganiseerd door jou :)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou daar absoluut niet moeilijk om doen hoor!

Mijn zoon speelde eerst ook vooral met meisjes, nu is zijn vriendengroep 50-50.

Of ben je bang dat het mogelijk iets over zijn geaardheid zegt?

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb een zoon van 17 die vrijwel alleen maar vriendinnetjes had vroeger.. en nu nog steeds voor merendeel.. zijn interesses gaan niet uit naar voetbal etc..hij heeft gewoon meer lol met de meiden.. de jongens van zijn leeftijd zijn scooterboys, die roken, blowen, hangen.. (hier dan he) en daar houdt hij zich verre van.. ik vind het prima..

ik had vroeger geen vriendinnen.. alleen maar vrienden.. was toch ook geen probleem?

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Daar verander je dan toch niets aan. En alsjeblieft, accepteer die jongen dan voor wie hij is! Het is vreselijk om afgewezen te worden door je eigen ouders, gewoon om wie je bent.

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik vind het eigenlijk wel stoer van hem!Op deze leeftijd weten kinderen al heel goed wat 'normaal' is, en dat jongens met jongens 'horen' te spelen. Dat hij zo bewust aangeeft wie zijn vrienden (vriendinnen) zijn, geeft wel aan dat hij heel bewust zijn vriendjes kiest, en echt weet wat hij wil. Het is geen meelopertje!

20. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik zou hem gewoon laten uitnodigen wie hij wil, als hij jongetjes gaat uitnodigen omdat papa of mama dat graag zien, voelt hij zich waarschijnlijk helemaal niet prettig op zijn eigen feestje, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

En waarom wil je dat hij wat meer naar de jongens toe trekt, terwijl hij het prima naar zijn zin heeft tussen de meisjes? Als hij er behoefte aan heeft om met jongetjes te spelen, dan zoekt hij ze zelf wel op, lijkt me.

Live and let live ;).

Deel Deze Pagina