Ik moet nog steeds gaan....1e oproep was ik net zwanger van de 2e , daarna vergeten te gaan. Stom eigenlijk! Ik heb trouwens wel tijdens de zw.schap van de eerste n uitstrijkje gehad ivm bloedingen en dat was goed, al is dat dun niet helemaal betrouwbaar lees ik hier....
Ik kreeg 2 weken terug de folder thuis,en vandaag de echte brief om een afspraak te maken. Zaterdag wordt ik 30 dus ik "mag"ook!! Heb vanmiddag meteen de huisarts gebeld en kan 2 april om 10.30 een uitstrijkje laten maken....moet wel eerlijk zeggen dat ik er erg tegenop zie hoor,maar wil het niet uitstellen dus ga dan maar het liefst zo snel mogelijk....
Je bent langer aan t uitkleden als dat t duurt haha en als je gewoon even ontspant doet het geen pijn en zelfs niet ongemakkelijk ofzo...
Dat is het. Aan de andere kant merk ik dat ik nu veel meer op de zwangerschap (eerste) gericht ben en dat de slechte uitslag echt even naar de achtergrond is. En met name dat ik sinds ik het weet veel bewuster ben van alles om me heen: 'ja, het kan ook mij overkomen en het is niet te laat om nu meer stil te staan bij de leuke en fijne dingen die je doet'. Bovendien was ik altijd heel angstig voor dit soort dingen en heb ik nu meer zoiets van: het komt zoals het komt en merk daardoor dat ik sterker ben psychisch ook dan ik zelf dacht. Dat komt weer van pas bij de bevalling want daar ben ik ook als de dood voor. Maar kan het nu redelijk relativeren. Ook dat komt zoals het komt! En zo probeer ik een minder leuke ervaring maar om te zetten in iets positiefs. Ik ben al blij dat ze dat biopt niet hebben genomen de eerste keer. Wellicht had ik dan nooit geweten dat ik zwanger was en was het afgebroken.
Je druk maken is echt nergens voor nodig. Ik ben een ontzettend watje en ik doe dit net zo makkelijk onderhand als bloed prikken. Maar ik heb ook geen last van schaamtegevoel e.d. waardoor ik me wel kan ontspannen.
Wat een schok. Ik heb in juni 2011 de mirena spiraal laten plaatsen. Was geen pretje. Elke hobbel en kuil in de weg, op mijn fiets, deed pijn. Ik naar de dokter. Daar werd ik voor bloedafname door gestuurd naar de poli en ze nam een monster van me baarmoeder. Werd 's avonds gebeld dat er in mijn bloed niks gevonden was. Verder vernam ik niks meer. Wel weer naar de gyn geweest. Voor de controle van de spiraal. Bleek ik een cyste te hebben in me eierestok. Dit kon de pijn veroorzaken. Bloedingen waren niet goed en gingen hun eigen weg. Heb altijd de pil geslikt. Niks aan de hand nooit last enz. Pijn ging niet weg en ik weer naar de gyn. Had ik een bloeding in mijn buikholte. Wat? Weg dat ding, eruit:x..... Gelijk laten weg halen. En na ruim 2 weken geen pijn meer en dat was een opluchting. We wilde nog een kindje dus zijn gelijk van start gegaan (nr 3 van onze kleintjes). In sept 2011 bleek ik zwanger...Joehoe wat was ik blij. Ondanks alle gezeur van de spiraal.. In januari 2012 krijg ik een brief van de huisarts. Of ik contact wilde opnemen ivm uitslag van het uitstrijkje.... UITSTRIJKJE???? heb ik in 2010 gehad! was goed. Wat raar.... Ik denken en denken...Wie?wat? waar? enz Ik maar gebeld. Ze vonden het raar dat de huisarts geen contact heeft opgenomen aangezien hij niet goed was. Er was iets gevonden, maar men kon niet zeggen wat. Ik vertelde, maar ik ben nu ruim dik zwanger. Wat nu? Omdat ik vanwege mijn eerste bevalling (spoed keizersnede) onder het oog van de gyn loop. Werd mij verzocht bij hem nog een onderzoek te laten doen. Inmiddels 20 weken echo gehad enz. Kleine is gezond, voor zover men kan zien dan. Ik 6 weken terug de brief bij de Gyn neergelegd, rare vage verhaal erbij verteld. Hij schrok...hoe kan dit nou...dit is slordig. Nou kom maar dan gaan we een uitstyrijkje maken. Duurd 3 weken voor de uitslag, Maar over 4 weken kom je weer op controle. Doen we gelijk de uitslag. OK!! Dacht ik... 2 weken geleden....ik naar de gyn, voor controle. En toen kwam daar de uitslag. PAP3B en HPV virus drager. SLIK!!!:x Mijn wereld was in ene weg... Gelijk een biop gehad en de testen met azijn en jodium. Ik was goed van slag. En nog... wat valt je wereld in 1 zeg.... Nu as dinsdag 3 april daar de uitslag van en controle. Fijne man verteld dan dat hij een vrouw begeleid heeft met PAP4 en dat ze inmiddels bevallen is. Maar toch... Mocht deze bevalling een keizersnee worden...dan alles eruit wat ik niet meer nodig heb. Iemand ervaring hiermee?? Kan je wel borstvoeding geven enz? Voel me zo ellendig naar me partner toe. Klinkt raar, maar is wel me gevoel. ik hoor graag
jeetje wat erg!!! Volgens mij kunnen ze niet zomaar gelijk je baarmoeder verwijderen... en dan doen ze ook niet want hormonaal is dat heel zwaar... ik weet niet zo goed wat pap3b is... pap3a zegt volgens mij nog niet gegarandeerd kanker... pap3b weet ik niet... sterkte ermee... Ik heb overigens net de uitslag van de mijne gehad en die was goed.
PAP 3b Er zijn cellen gevonden met een zeer ernstige afwijking. Dit zijn echter (nog) geen kankercellen. Je wordt doorverwezen naar de gynaecoloog. De kans is groot dat je uit voorzorg behandeld gaat worden. volgens mij geeft dit geen reden tot baarmoederverwijdering... hpv virus is volgens mij wel te behandelen toch?
Zullen ze inderdaad niet doen, maar plak wel een memobriefje op me buik dan hahaha..... (lach wel, maar ben niet blij) Neen ligt eraan welek variant je heb. De ene versie heeft met kanker te maken (zijn er vier volgens mij wat ik gelezen heb) En de andere zijn soort van wratten.... Kan verdwijnen, maar ervan af komen doe je niet meer. Volgens de gyn, maak ik genoeg antistoffen aan. Kortom het is afwachten tot as dinsdag. Maar ik zeg bij deze, kan beter 10 keer voor jan met de korte achternaam gaan (bevolkingsonderzoek) dan 9 keer niet en dan BOEM!! Pijn doet het niet.... Kind baren is pijnlijker..... (wel leuker)
Ik moet ook nog steeds bellen voor een afspraak. Maar sinds ik wat aan het klooien ben met schildklier en de pil, heb ik last van tussentijdse bloedingen en veel bruin verlies. Als ik sommige verhalen lees ben ik echt bang voor de uitslag en dat is eigenlijk toch nog steeds de reden dat ik nog niet gebeld heb...
Hier nog steeds geen bericht . duurt het altijd zo lang? De andere keren waren ze er eerder dacht ik.