Ik ben bijna 35 en de eerste oproepen kon ik niet ivm net bevallen en daarna weer zwangerschap. Nu 2 weken geleden de brief ontvangen en ze belde vandaag om een afspraak te maken. Ik ga volgende week even langs. Hier doet de medic assistant (wordt opgeleid voor HA) het uitstrijkje.
Hier het boekje vorige week en half uur later de uitnodiging en dat terwijl ik pas 2 maanden 29 ben. Ging even heel vlot. Had het op de kast gelegd. Tot ik mij bedacht dat ik sinds eind december bij de gyn loop Door klachten en hij een uitstrijkje heeft gemaakt. Ik gebeld nee dat was idd hetzelfde. Nou zo een grote hobby is het nu ook weer niet van mij. Netjes ingevuld en terug gestuurd volgende ronde doe ik weer mee
Ik denk niet dat er echt een reden is. Er komt geen baarmoederhalskanker voor in de familie. Hij is het beginnen doen sinds mn zwangerschap (was dus 16,5 toen) en ik ga jaarlijks om mn anticonceptie te controleren/bespreken/aanpassen en dan maakt hij gelijk een uitstrijkje. Vind het ergens wel een 'fijn' gevoel dat het regelmatig gecontroleerd wordt, zo zijn ze er snel bij moest er iets zijn. Verder heb ik er gelukkig ook nooit last van.
Succes morgen! Ik kan me best indenken dat het spannend is. Zelf ervoor gekozen niet deel te nemen aan dit onderzoek.
Da's een goeie, ik ben ruim 5 jaar geleden geweest volgens mij maar nu nog geen uitnodiging gehad. Morgen even de huisarts bellen.
Veel succes gewenst! Hopelijk is de uitslag goed en hoef je er niet te lang op te wachten. Ik word in september dit jaar 30 en heb deze week ook het tijdschrift ontvangen, de uitnodiging nog niet maar ik heb toch al een tijd terug besloten dat ik er niet aan mee zal doen.
Ik heb het nu 3 keer gehad en iedere keer werd ik na twee weken door de assistente gebeld dat de uitslag goed was. Hier belt de assistente dus op als de uitslag goed is.
Ooow vreselijk!!!! Niet vanwege het uitstrijkje (ooow ja oke, er zijn leukere dingen, maar toe maar), maar ik had dat ding gewoon een dag na mijn verjaardag in de bus! Heb hier echt lopen pruttelen in huis, wrijf het er nog ff lekker in joh dat ik 30 ben haha! Maar goed, wel gedaan en niks aan de hand.. Toch weer heel spannend dan! Succes!!
Zo ik begon behoorlijk te bloeden bij het maken van het uitstrijkje Ben nu thuis, ff bijkomen en dan zo maar aan t werk. Uitslag duurt 2 weken zei de huisarts.
Ik zat vorige week bij de huisarts voor een spiraaltje, maar in gezamenlijk overleg besloten te wachten tot ik ongesteld ben. Dan is het blijkbaar minder pijnlijk omdat je baarmoedermond een beetje open is. Volgens mij moet je uitstrijkje juist als je niet ongesteld bent. Ik bedenk me trouwens dat ik over 1 maand 35 word, ik zal dus ook wel weer moeten.
Hoi, Ik heb 5 jaar geleden (al weer!) een uitstrijkje gehad met afwijkingen. ik moest zelf bellen voor de uitslag en kreeg toen de huisarts aan de telefoon. Misschien is dit niet wat je wilt horen, maar zelfs al is de uitslag niet goed. Bij een uitstrijkje zijn ze er dan zo vroeg bij, dat ze het meestal goed kunnen behandelen. Dit jaar hoef ik overigens niet, omdat ik een paar maanden terug nog een uitstrijkje had laten maken. Succes! en voor eventuele vragen mag je me altijd pb-en.
Ik bloedde ook best erg, maar de pijn (of meer onprettige rauwe gevoel, echt pij is beetje overdreven) was snel weg.
Hier al 6 jaar regelmatig uitstrijkjes. In t bevolkingsonderzoek na 3 wk uitslag pap3b. Colposcopie gehad en daarna afwisselend pap1, pap2 en pap3a. Uitstrijkje via bevolkingsonderzoek werd vergoed uitstrijkjes bij gynaecoloog niet. Duur grapje dus elk half jaar tot jaar.
Je krijgt de oproep in het jaar dat je 30 wordt. Ik ben eind van het jaar jarig maar kreeg het al begin van dat jaar. Had ik toen nog helemaal niet verwacht
Ik heb al een spiraaltje en wordt nooit ongesteld . Af en toe wel ietwat bloedverlies maar daar is geen peil op te trekken.
Hier in Engeland beginnen ze een stuk vroeger ermee. Geloof elke 4j ofzo vanaf 18j of 20j? Ben vergeten vanaf wanneer precies. Dus heb er een aantal achter de rug nu (ook vanwege mken en andere onderzoeken). Als je niks hoort hebben ze niks bijzonders gevonden. Als ze bellen dan hoeft het niet meteen iets ergs te zijn, want het kan ook dat ze voor alle zekerheid nog een uitstrijkje willen doen om het verder te onderzoeken en dan kan het nog blijken dat er niks is. Zo gaat het tenminste hier. Uitstrijkje moet ik meestal plannen tussen ongesteldheden in.
Haha, ja dat wist ik ook wel! Maar ik moest zelf nog even wennen aan het getal 30 en daar lag die brief al.. Vervelend trouwens Chiggy dat je begon te bloeden en nu wat buikpijn hebt, hopelijk voel je je snel beter!