Ja tijdschrift viel hier van de week ook in de bus Ehh juist kwam net terug uit zh ivm een klein bultje in de borst, ( gelukkig niks aan de hand onderhuidse cyste) Check je de post denk ohja... Van t een rol je in t andere A.s maandag 30!!
Ik heb op mijn 27e voor de icsi behandeling al een uitstrijkje moeten laten maken in het Radboud in Nijmegen, alles was ok. Op mijn 30e verjaardag afgelopen december lag er tussen de verjaardagskaarten ook de uitnodiging voor het uitstrijkje. Heb meteen gebeld voor een afspraak. En hoewel het pas 2,5 jaar geleden was dat ze voor de icsi het uitstrijkje hadden gemaakt en toen alles ok was, was ik toch best zenuwachtig voor de uitslag.....ik zou thuis een brief krijgen maar na 2 weken hield ik het niet meer en heb ik gebeld en alles was ok, wat een opluchting. Vond het ook een eng idee dat ze nu specifiek gaan zoeken naar iets wat niet goed is. Hopelijk heb je alles snel achter de rug en is alles ok, succes
Hier kreeg ik de uitslag vrij snel, was gelukkig allemaal goed. Hopelijk krijg jij ook snel een goede uitslag.
Oh ja, sorry ander spiraaltje in gedachten. Dan zal het denk ik wel kunnen. Het is trouwens ook aan je huisarts wanneer je de uitnodiging krijgt. Mijn beste vriendin scheelt 2 maanden met mij (zij is jonger), maar kreeg de uitnodiging al in januari. Toen ik in november eens belde zei de assistente dat ze er door omstandigheden nog niet aan toe waren gekomen om de uitnodigingen te versturen. Die lagen al een tijdje op de plank, maar de assistente die de uitstrijkjes deed was een tijd afwezig geweest ivm ziekte. Dus hadden ze nog niets verstuurd.
Ben zelf doktersassistente en kan idd in combi met spiraaltje. Ik maak op de praktijk alle uitstrijkjes voor het bevolkingsonderzoek. Alleen spiraal doet de huisarts zelf of de vrouwelijke huisarts in opleiding. Je ligt er dan toch, haha. Overigens krijg je altijd een uitslag binnen, goed of slecht. De huisarts krijgt ook altijd de uitslag binnen. Als ie niet goed is bellen wij, want wij hebben m eerder. Vind het geen service om te wachten tot patient m binnen heeft. Mij kan het persoonlijk niet schelen wij het uitstrijkje maakt eigenlijk, heb ook weleens mannelijke gyn. Ze zijn wel wat gewend hoor. Ik maak soms 6 uitstrijkjes op een dag en weet 's avonds al niet meer hoe het er uitzag van onderen hoor
Hier ligt de uitnodiging al sinds oktober 2014 op de mat maar om één of andere reden durf ik niet te gaan Ben bang voor wat er misschien aan het licht komt of niet. Slaat misschien nergens op maar het is meer een gevoel. Ik weet dus niet of ik het wel of niet zal doen.
Echt niet slim vind ik dat. Als er wat uitkomt, kun je er maar beter zo vroeg mogelijk bij zijn, toch? Je slaat jezef voor de kop als er klachten komen omdat je te lang hebt gewacht. Het kost je nog geen 10 minuten. En het uitstrijkje zelf nog minder.
Helemaal eens met Liekje. Je kan t maar beter weten als het niet goed is, dan kan er meteen actie ondernomen worden. Vind echt dat je dat aan jezelf en je naasten verplicht bent.
Doen hoor! Mijn vriendin kreeg een foute uitslag,maar ze waren er wél op tijd bij! Ze heeft een "besparende" operatie gehad. En daarna nog 2 mooie kindertjes mogen krijgen! Het had héél anders kunnen lopen had zij geen uitstrijkje laten maken...
Ik heb de uitnodiging ook al twee weken geleden gehad (wordt in mei pas 30). Maar ik ga zsm een afspraak plannen. Ben ik dan heel raar of naïef dat ik er niet bang voor ben? Ik zie het echt als een routine onderzoek.
Ik vind dat niet perse naief hoor. Ik weet echter hoe het is om een slechte uitslag te krijgen bij zo'n routine onderzoek.. Daardoor sta ik er persoonlijk wat minder onbezonnen in ofzo. Naïef vind ik het als vrouwen niet gaan. Want het kan ons allemaal overkomen!
Ik snap helemaal dat je er anders in staat als je het van dichtbij mee hebt gemaakt hoor! Lijkt me afschuwelijk. Maar omdat ik het zie als routine (voorlopig iig....), voelt het net zo vaag als je ineens op iets anders getest zou worden waar geen directe aanleiding voor is. Fijn trouwens dat het met jouw zus goed afgelopen is, hoe triest ook dat de eventuele kinderwens geen optie meer is.
Ik ben bij de eerste oproep niet geweest . Ik weet het, dat verdient geen schoonheidsprijs. Bij mijn huisarts doet de doktersassistente de uitstrijkjes tijdens de lunchpauze van de huisarts en dat had me dus een hele vrije dag gekost. Echt een service van niets, daar viel niet over te praten. Maar aangezien het een terugkerend onderzoek is, ben ik inmiddels wel geweest. Alles was goed gelukkig.
Vrolijkheid, goed van je! Wanneer moet jij? Berte, dat is inderdaad wel waardeloos zeg! Lekker onhandig voor werkende mensen..
Ik las dat het bevolkingsonderzoek vanaf 2016 verandert. Dan komt er een zelftest waarmee je een bepaald virus kunt opsporen. Draag je dut virus bij je, dan moet je alsnog voor een uitstrijkje. Draag je dut virus niet bij he kan je ook geen baarmoederhalskanker hebben (ofzo). Op de site van het rivm staat dit beschreven. Ik word in juli 30 maar misschien wacht ik dan wel tot 2016...
Worden de uitnodigingen door de huisarts verstuurd? Ik dacht door iemand anders, maar is lang geleden . Maar volgens mij heb ik begin 2009 al mijn uitstrijkje laten maken en had ik dus een jaar geleden alweer gemoeten. Maar goed, even bellen volgende week (huisarts heeft nu vakantie).
Zelftest wordt beschikbaar gemaakt voor vrouwen die lastig vinden om bij HA een uitstrijkje laten maken bv door vervelende seksuele ervaringen. Hier staat alles duidelijk omgeschreven wat er in 2016 gaat veranderen: Bevolkingsonderzoek gaat veranderen - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu