Ik heb het vanmorgen gehad. Was prima, heb er niet zulke problemen mee. Mijn huisarts heeft trouwens wel een hele fijne soort van eendebek. Een hip plastic ding met een lampie...!
Die heeft mijn huisarts ook! Al zette zij er nog wel een extra lamp bij (fijn ) Ik heb geen ervaring met die metalen eendenbek maar plastic lijkt me toch een stuk fijner!
De metalen wordt vaak nog in het ziekenhuis gebruikt. Mijn huisarts gebruikt ook eentje van plastic en brengt het op kamertemperatuur vóór gebruik. Bij mij hadden ze de 1e keer niet genoeg om het onderzoek te doen. Dus moest voor de 2e keer naar de gynaecoloog .
Ik kreeg net de uitnodiging voor de tweede keer. Eerste keer toen ik 30 was, nu ben ik bijna 35. Het was zo voorbij de eerste keer en ik heb er nooit meer wat van gehoord. Bij ons zou je alleen wat horen als er iets mis was, dus geen nieuws is goed nieuws. Ik ga het wel laten doen, je moet er niet aan denken dat er iets aan de hand is, maar dat je er pas veel te laat achter komt, doordat je zo'n onderzoekje niet doet.
Ik ben net weer geweest. De eerste afgelopen oktober gehad. Pap3b.... begin januari een lisexcisie gehad. Die uitslag strookte niet met de pap3b uitslag dus ben zeer benieuwd wat nu de uitslag is...
Dat is vreemd.....je hoort een brief thuis te krijgen met de uitslag! Alleen als je het op een ander tijdstip laag doen dan tijdens het bevolkingsonderzoek dan moet je zelf bellen voor een uitslag. Ik heb overigens begin februari een uitstrijkje laten maken (ben 40) en had nu nog geen uitslag. Gelukkig had de HA wel al een uitslag en was alles goed
Ik heb ook een oproep gehad, ik moet 24 maart. Op mijn 30e heb ik hem niet laten doen; nu ben ik 35. Ik ben best nerveus, niet per se al voor de uitslag maar voor het onderzoek zelf. Heb een hele nare ervaring gehad bij het plaatsen van een spiraal (veel pijn en bloed, viel bijna flauw van de pijn!) Nou weet ik best dat het anders is, maar toch ben ik nerveus. Hoe diep gaan ze je baarmoedermond in eigenlijk? Hoe groot is dat borsteltje? Deed het zeer bij jullie?
Marleen het doet geen pijn. Ik vond het een irritant, zeurderig gevoel maar absoluut geen pijn. Ik heb geen ervaring met spiraaltjes maar dat lijkt me echt niet te vergelijken, dan plaatsten ze er echt wat in en dat is hierbij niet zo. M'n zus heeft vroeger ook n spiraal gehad en vond dat verschrikkelijk pijnlijk maar ze gaat fluitend voor een uitstrijkje.
Bedankt voor je antwoord, Chiggy. Misschien maak ik me ook druk om niks, maar ik ben nogal gevoellig down under Ik las net ook hoe de uitslag van je zus was, lijkt me heftig om het van zo dichtbij mee te maken. Voor nu maak ik me nog niet ongerust over de uitslag, dit zal na het uitstrijkje vast wel anders zijn! Had jouw zus symptomen?
Marleen, nee ze had destijds geen symptomen! Ik ben ook best gevoelig, begon ook meteen te bloeden, maar pijn tijdens het uitstrijkje echt niet hoor! Succes, komt vast goed
Ik heb donderdag een spiraaltje laten plaatsen en dat was uitermate onprettig. Niet heel pijnlijk gelukkig, maar duurde lang en daardoor zit die eendebek ook heel lang. En dat vond ik ontzettend onprettig. Maar mijn uitstrijkje van 5 jaar geleden kan ik me nauwelijks herinneren. Ik weet dat het best veel bloedde, dat zei de assistente ook, maar zeker niet zo vervelend als het spiraaltje.
Mijn schoonzus moest paar jaar terug ook uitstrijkje laten maken. Bij haar was de boel onrustig dus uit voorzorg is bij haar alles verwijdert. Kan me dus goed voorstellen dat he bloed nerveus zou worden als de oproep op je mat ligt
Nou, ik heb het uitstrijkje net achter de rug, ik vond het best op zich wel meevallen, beetje krampjes en ik bloedde ook. Nu beetje buikpijn. Maar had het erger verwacht! Nu 3/4 weken wachten op de uitslag, of eerder als het niet goed is. Vind het best spannend.
Spannend Marleen! Ik vond die weken ook best spannend. Ik heb na 2 wkn de huisarts gebeld en toen hadden hun de uitslag al. De brief kreeg ik afgelopen weekend pas.
Ik was ook van plan om eerder te bellen, aangezien ze eerder bellen als de uitslag niet goed is móeten ze de uitslag al eerder hebben als die 3/4 weken
De huisarts heeft na 2 weken al de uitslag binnen. Hier gaf de assistente ook aan dat ik na 2 weken al mocht bellen Ik heb vorige maand een uitstrijkje laten maken. Ging zo snel en makkelijk en nergens last van achteraf. Heb me verder ook nooit druk gemaakt om de uitslag.
Ik ben 26 dus hier duurt het nog even. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik jong kinderen moest krijgen omdat ik zo bang ben dat ik door kanker onvruchtbaar word. Hoop dat mijn angst ongegrond is...