Goedemorgen , Ik heb een puzzel van 5000 stukjes die ik wil gaan maken. Hij wordt 153 cm x 101 cm. Ik zoek een systeem om hem tussendoor op te bergen maar ik kan alleen systemen vinden voor maximaal 2000 of 2500 stukjes. Zelf maken heb ik naar gekeken maar ik kom er niet echt uit. Het is lastig om bijvoorbeeld vilt te vinden in de grote van de puzzel. Vilt op maat zijn - uit mijn hoofd gezegd - max een meter. (Wat ik kon vinden voor een normale prijs althans). En ik kom er ook niet helemaal uit hoe dik het vilt moet zijn om de puzzel stevig te kunnen oprollen. Er moet dan ook een koker komen om de puzzel omheen te rollen denk ik? Puzzelfanaten , hoe bergen jullie je grote puzzels op? 2e vraag: Als hij af is wil ik hem ophangen. Inlijsten hoeft niet, maar hoe en waar plak je een puzzel op, en doe je daarna nog iets met een beschermlaag oid? bedankt
Echte puzzelfanaten zijn we niet, maar we maken er soms wel 1. Ik vind die rollen helemaal niks, een puzzelkoffer vind ik al veel fijner. Maar die is er denk ik ook niet in die maat? Wij hebben ze vroeger veel gemaakt op een groot stuk triplex. En dan tussendoor onder de bank schuiven. Nu past die afmeting denk ik niet onder de bank, dan onder een kast, of ergens in een loze hoek op de grond?
Vroeger wel eens bij familie gezien dat hij op tafel lag, en daar lag dan zo'n dik perzisch(?) tafelkleed overheen. Dat is nu niet zo heel hip natuurlijk,maar misschien kan je wel zoiets bedenken met een plank op tafel en dan een kleed erover. Stukjes zitten zeker volledig door elkaar, zodat in delen maken geen optie is?
Ik weet niet hoe groot jouw eettafel is, maar mijn moeder maakte hem altijd gewoon op de eettafel en als ze niet bezig was legde ze het tafelkleed eroverheen.
Wij maakten de puzzels vaak op een grote houten plaat (of 2) die we dan met eten even van de tafel konden tillen.
Ik ben een puzzelfanaat en ik berg hem zelden op mijn man maakt altijd een plank op maat zodat we hem indien nodig even op de grond kunnen leggen. Een puzzel van 1000 stukjes heb ik in twee dagen af dus die blijft wel liggen en de grootste die ik heb gemaakt was 6000 stukjes en die heeft een paar weken op de eettafel gelegen, maar wel op een grote plank. Ik was zwanger en kon door ziek zijn weinig puzzelen maar we hadden ook weinig eters. Die paar keer dat er visite kwam legden we de plank op de grond. Een puzzel van 1000/2000/3000 stukjes kan je ook prima onder de bank schuiven op een plank.
Op een houten plaat die precies op de koffers past die (plat) in de garage op een plank liggen. https://www.thefriendly.nl/blog/7-simpele-tips-voor-puzzels-opbergen/ Staat ook iets in over opplakken aan de muur.
Mijn moeder maakte vroeger grote puzzels op een houten plaat. Als ze er dan niet mee bezig was schoof ze de plaat onder de bank.
Wij zijn nu bezig met een puzzel van 5000. Ik heb hem op 3 platen liggen. Die kunnen dan op elkaar op de kast als de tafel vrij moet.
Mijn vader puzzelt veel, hij heeft 1 grote houten plank en 4 planken die met 2 naast elkaar op die grote plank passen. Op de grote plank maakt hij de puzzel, de kleinere planken gebruikt hij om stukjes te sorteren. Geen vilt ofzo erover. Nu heeft hij geluk dat er naast de eettafel een grote kast staat waar die planken op elkaar precies op passen, dus daar schuift hij ze op als het aan de kant moet. Voor lange puzzelavonden zet hij een campingtafel naast te eettafel, voor meer werkruimte
Veel handige tips! Thanks Ik zit met kleine kinderen thuis dus onder bank, bed, in een hoek, of op de eettafel met een tafelkleed eroverheen dat wordt hem niet, haha Maar een plank met een plank erop dat zou wel kunnen werken. Hij kan dan savonds gewoon in de garage ergens. Goed idee! ik maak vaak puzzels van 1000 of 1500 stukjes en dat is zo gepiept. Die maak ik op een kartonnen plaat en vouw ik dicht en ligt bovenop de kast in de bijkeuken. Maar iets van spaanplaat of triplex zou een goede kunnen zijn! 5000 stukjes heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me super leuk maar reken dus wel op een paar weken puzzelen haha
Bekijk bijlage 756180 Hier had dochter een keer een roller gekregen voor puzzels. Als de puzzel af was rolde je dit eroverheen en liet je het drogen. Dan werd t hard en kon je m ophangen. deze dus.