Dromen over zwanger zijn/worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Vrouw1985, Mar 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrouw1985

Vrouw1985 Actief lid

Feb 9, 2008
    107
    0
    0
    Ik heb de laatste week veel last gehad van nachtmerries/dromen.
    Ik droomde dat mijn schoonzus weer zwanger was ( terwijl ze pas een miskraam heeft gehad :cry: ). En daarna droomde ik weer dat ze geen kinderen kan krijgen. Paar nachten later droom ik dat ik in het ziekenhuis lig met een dikke buik. En kreeg een operatie aan mijn buik. Maar ik vroeg me in die droom af of ik zwanger was ja of nee?

Kan dromen een zwangerschapssymptoom zijn?
    En zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden?

2. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Vandaag heb ik ook zo raar gedroomd...
    Mijn vriendin en ik waren zwanger op een onbewoond eiland.. De vriend van mijn vriendin beviel van een heel mooi kindje.. en ik was het wachten zat... Want ik wilde weten wat het zou worden...
    en toen deed ik een echo ( had ik zelf in mijn huiskamer) en toen zat meneer met z'n piemelmuis helemaal bloot :(

Trouwens.. Mijn vriendin heeft ook veel dromen dat we samen zwanger zijn ;)

hoe maf

3. ik droom ook heel vaak dat ik zwanger ben maar ik denk dat dat komt doordat ik er overdag ook best veel mee bezig ben.

4. Lampie

Lampie Bekend lid

Sep 30, 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Het kan er mee te maken hebben. Ik droomde zelden en nu droom ik me helemaal suf :) En niet alleen over de zwangerschap maar over de gekste dingen.

Hopelijk is het een symptoom voor jullie, heel veel succes.

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik droom ook regelmatig over zwanger zijn.Ben al heel vaak bevallen in mn dromen!
    Maar dat zal wel zijn omdat ik er zo mee bezig ben!

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    komt inderdaad dat je erveel aan denkt...
    ik droom nu elke nacht dat er een wonder gebeurt heb al een echo gehad in mijn dromen waar ik een 2-ling opz ag jongen en meisje gezond en wel..
    helaas komt mijn droom alleen niet uit...

dus ga er maar niet vanauit dat het een sympthoom is :)

7. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Heel toevallig dat ik een paar weekjes terug er voor het eerst over gedroomd heb..

Droomde dat ik met mn vriend op de slaapkamer was, ik hoogzwanger. Ineens hele snelle weeen, snel verloskundige gebeld. Die was net te laat, daarna kwam ze uiteraard alsnog om te helpen
    (was in mn droom overigens mn huisarts, ook apart). We hadden een zoontje en heel emotioneel belde ik mn moeder op. Daarna werd ik wakker.. Heel raar en emotioneel, schrok eigenlijk wakker...

Vreemd........

8. Niflheim

Niflheim Niet meer actief

Ik droomde vrijdag ook dat ik zwanger was,en dat ik al een heeele dikke buik had. Werd ik wakker,nou dat was ff een vette teleurstelling! :'(

9. natjes

natjes Niet meer actief

Ik heb van de week gedroomd dat ik een positieve test in mijn handen had :-D

10. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb ook wel eens gedroomd dat ik zwanger was, en positieve testen had, helaas toen niet uitgekomen, maar hopelijk was het een voorspellende blik en komt het binnenkort wel uit!

11. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    Ik had vorige week ergens ook een vage droom, ik was nog maar kort zwanger en was mijn vriend kwijt geraakt op een braderie. Toen hij eenmaal thuis kwam had hij vreselijke lelijke kleren aan! hij vertelde doodleuk dat hij een meisje had leren kennen genaamd 'floortje' en daarmee was gaan winkelen, gewoon om leuke dingen te doen om dat ik daar geen zin in had haha!
    nog nooit gedroomd over dikke buiken

12. Niet meer actief

Toen ik zwanger was van de eerste,en het niet wist droomde ik elke avond dat ik in een wit verlicht park wandelde en bij een bankje aankwam waar 2 kindjes op me wachte een jongentje en een meisje,en ze lachten naar mij,.zo ging dat elke avond door,.totdat ik in de gaten kreeg dat ik zwanger was,.was echt superblij en wat bleek van een 2ling:D,.,.en vervolgens bleef die droom elke avond weer terug keren totda ik op een avond droomde van diezelfde par met dat bankje alleen nu zaten er geen 2 kindjes maar 1 een meisje,,.heel vreemd,.en de volgende dag kreeg ik ook een bloeding en was ik 1 kindje verloren,.
    Nu hebik een gezonde meid van 7 jaar....

Liefs Angel

13. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

Mar 11, 2008
    1,310
    0
    0
    Doetinchem
    Heb ik gisteren dit onderwerp gelezen en wat denk je................ vannacht gedroomd dat ik zwanger zou zijn. Nog nooit eerder gedroomd daarover. Hoezo toeval :D

Ik weet niet meer precies wat ik gedroomd had. Geloof dat ik een hele dikke buik had, maar er niets in zat. :(

Ben overigens nog niet zwanger. Wel al gestopt met de pil, maar willen over half jaartje voor het eggie gaan.

14. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik droom heel vaak dat ik zwanger ben en vooral dat onze baby een meisje wordt. Misschien droom ik dat wel, omdat ik ervan uit ga dat ik alleen jongens kan baren :) . We zullen zien...

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    even een citaat uit mijn droomwoordenboek:

"Over zwangerschap dromen wijst op een nogal langdurige wachtperiode die ergens voor nodig is, mogelijk voor de afronding van een project. Vreemd genoeg slaat een droom over zwangerschap zelden op onze eigen zwangerschap, maar soms wel op die van iemand om ons heen. Een andere betekenis betreft het tonen van geduld en wachten todat een natuurlijk proces heeft plaatsgevonden, zodat we een taak kunnen uitvoeren"

Uiteraard moet je het verhaal zelf aan de hand van je eigen situatie interpreteren...

16. ijskonijntje

ijskonijntje Actief lid

Mar 2, 2007
    242
    1
    0
    Veendam
    Als je droomt over iemand die dood gaat in je familie. Heeft dat ook te maken met een nieuw leven. Had namelijk afgelopen nacht een droom dat mijn oom was overleden heel vaag.

Share This Page