Hartslag in slaap.

Discussion in 'De lounge' started by ikke84, May 2, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Vanacht werd ik wakker van waarschijnlijk een onregelmatige hartslag in mijn borstkast. Ik zweete ook heel erg (dit kan ook van het dekbed komen) ik voelde mijn hartslag van pols en nek maar dit was erg een zwak en snel.ben even naar het toilet gegaan om wakker te worden.daar was het nog hetzelfde op de bank nog even weer een normale hartslag. Ik had toen ook pas het idee wakker te zijn voelde me ook niet duizelig oid.

Herkent iemand dit?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik weet dat je een paniekaanval kunt hebben in je slaap...daar kun je hartkloppingen bij hebben.

Ik weet niet hoe oud je bent...maar als je in de pre overgang of overgang zit kun je ook dit soort klachten krijgen in de nacht,.

3. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,186
    823
    113
    Heb ik een paar keer gehad, meestal in combinatie met een angstdroom. En in perioden dat ik het erg druk had, ook tijdens zwangerschap en ontzwangeren. Toen waren waarschijnlijk hormonen de boosdoener.
    Nu al heel lang niet meer gehad. Denk een paniekaanval in de slaap inderdaad. Ben ook weleens hyperventilerend wakker geworden. Als je geen klachten als misselijkheid, tintelingen, druk op de borst e.d. hebt is er weinig aan de hand volgens mij,

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik heb dat regelmatig. Niet dat ik er wakker van word. Maar als ik de volgende ochtend in mn Health app kijk wanneer ik ‘s nachts mn Apple Watch niet heb afgedaan. Dan zie ik dat ik af en toe wat verhoogde hartslag heb gehad. Waarschijnlijk dromen denk ik dan..

5. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Het zou kunnen dat je een extrasystole of meerdere extrasystoles (bigeminus/ trigeminus) na elkaar hebt gehad. Dan slaat het hart een hartslag over en volgt daarna een extra krachtige hartslag. Iedereen heeft extrasystoles maar sommige mensen voelen dit heel erg. Over het algemeen is het ongevaarlijk. Ik hoor door mijn beroep regelmatig deze klachten en vaak wordt dit veroorzaakt door extrasystoles.

Maar ik ben geen dr en heb je verder niet onderzocht. Als je je zorgen maakt of als dit vaker voorkomt ga dan naar een arts.

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113

Dit dus. Ik heb het zeer regelmatig als ik me weer eens druk maak over iets :rolleyes:. Juist als mn lichaam dan in de ruststand ‘moet’, krijg ik er last van. Het is echt heel vervelend maar kwaad kan het niet. Het is eerder een signaal van het lichaam, daar zou je wat mee kunnen doen.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ja ik heb bijna dagelijks Mn hart wat van slag. Ben nu bezig met onderzoeken ivm een bloedziekte. Waarschijnlijk is het daar aan te koppelen. Hart gaat hier ook aan hobbel in rust

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Heb wel vaker gehad dat mijn hart wat versneld is en daar wakker van word maar de combi van voelen in borstkast(voel dit wel eerder dan anderen denk ik) en bijna geen hartslag voelen in hals/pols vond ik wel wat raar. Kan ook zijn omdat ik nog niet echt wakker was maar toch.

Overigens 2 maanden geleden nog een hartfilmpje gehad in rust geen rare dingen alleen een laag voltage maar dat kan van onschuldige dingen komen verder niks verortrustends volgens dokter

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,574
    113
    Als ik me goed herinner heb je toch wat last hypochondrie?

Als je dan medische vraag stelt op het forum dan krijg je misschien juist dat ene antwoord dat je juist weer bezorgd maakt.

Je geeft zelf eigenlijk al antwoord dat er pas al een hartfilmpje is gemaakt en dat dat goed was.
    Misschien helpt datom dat af en toe hard op tegen jezelf te zeggen.

10. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Dat heb ik wel iets ;) maar ik kan dat ook wel relativeren. En iets er los van zien

11. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Dat kan inderdaad omdat je nog maar net wakker was. 'S nachts is de bloeddruk normaal gesproken gemiddeld ook lager. Dan is het logisch dat je je hartslag aan de pols en halsslagader minder voelt.

Fijn dat je een goed hartfilmpje hebt gehad. Heb je dat ook om deze klachten laten maken?

12. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Ja, ik heb het ook. Overdag en s' nachts helaas. Bij mij zijn het extrasystolen, ongevaarlijk maar ontzettend vervelend.
    Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan!

13. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Brr heb het ook vaak ja...

Zo naar... ik voel dat dan altijd heel erg in Mn keel
    En voel het ook even van te voren aankomen....

Share This Page