Het valt me op dat eigenlijk vrij weinig mensen daadwerkelijk Bevrijdingsdag vieren. Is het misschien wat meer voor een jongere doelgroep? Ik zou graag wat willen doen, maar ondanks dat ik in de Randstad woon, is er voor kinderen niet heel veel te doen. Bij mij is vlakbij zijn er wel wat demonstraties, maar niets actiefs. De muziek begint pas 's avonds, waardoor ik daar niet heen kan.
Wij doen niks. Als mijn man toch thuis is dit weekend maken we de overkapping af. Gelukkig is het bijna klaar, maar al het hout wat we al gekocht hebben ligt enorm in de weg achter het huis
Vorig jaar ben ik voor het eerst en het laatst naar een bevrijdingsfestival geweest. Het idee van vrijheid vieren vind ik heel mooi, maar voor mij is het veel te commercieel. Ik mocht mijn eigen eten niet mee naar binnen nemen, ook al ben ik veganist en was er bijna niets te koop dat ik kon eten. En die hekken eromheen en controles! Het voelde totaal niet vrij, dan kun je beter in het bos gaan wandelen
Bevrijdingsfestival Overijssel, de hele dag van opening tot sluiting. Al 20 jaar precies hetzelfde plan. We nemen er altijd vrij voor als het niet in het weekend valt. Overdag gaan de kinderen mee (met gehoorbeschermers), na het avondeten gaan die naar de oppas. Vorig jaar was de jongste 6 weken oud en die ging ook mee. De oudste van 5 weet al goed waarom we het vieren, ook van het herdenken op 4 mei. Op 5 mei praten we ook met haar dat we dit feestje vieren omdat we geen oorlog meer hebben en dat vrijheid heel belangrijk is.