BV na 9 maanden icm werk?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Minny, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik vroeg me even af op hoeveel voedingen jullie bij 9 maanden zitten? Ook omdat ik tot 9 maanden nog in de baas z'n tijd mag kolven, maar hoe gaat dit na dit 9 maanden? Krijg ik dan nog wel de gelegenheid om dit te doen?

Mijn zoontje drinkt eigenlijk nog volledig BV bij me en daarnaast krijgt hij bijvoeding, maar ik voedt hem gemiddeld toch nog wel 3 keer overdag. In totaal zitten we op 5 a 6 voedingen.

En jullie?

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Mijn dochter krijgt nog 6 of 7 voedingen. 's Morgens vroeg, einde morgen, halverwege middag en 's avonds voor het slapen gaan.
    Verder nog late avondvoeding en 1-2 nachtvoedingen.
    Ik heb 2 voedingen onder werktijd. Ik kolf nu nog 2x. Eerder dronk ze nog om de 3 uur en ik kolfde om de 4 uur. Zo dronk ze vaak 3 voedingen onder werktijd. Ik kolfde altijd 's morgens voor ik wegging en had dan nog een voeding bij elkaar.

Ik heb tot een jaar kolfrecht dus ik kan rustig door blijven kolven. Maar misschien kun je in je pauze kolven?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,450
    36,355
    113
    Mijn dochtertje kreeg toen nog zo'n 8 voedingen, ook nog zo'n 3 gedurende de dag. Je mag altijd blijven kolven, hetzij in je eigen tijd. Maar misschien ook wel onder de baas zijn tijd, ik heb het toen gewoon gevraagd en mocht zolang en zo vaak als ik wilde blijven kolven. Ben nu net pas gestopt.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na 9 maanden kolfde ik in mijn lunchpauze en soms als het nodig was tussendoor (die tijd werkte ik dan over).
    Op dagen dat ik niet werkte voedde ik onbeperkt, toch ook vaak wel een keer of 3 overdag. Op werkdagen kregen ze als ik weg was gewoon groente, fruit of brood i.p.v. moedermelk.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik kolfde ook tot vorige week nog 1x.
    Nu geef ik Stijn melk uit de vriezer mee, kolf niet meer. Als de voorraad op is dan krijgt hij aangelengde koemelk. Hij drinkt thuis nog gewoon bij mij.

6. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Ik kolf nu nog één keer op mijn werk. Hiermee wil ik doorgaan tot 10 maanden, dat is rond de kerstvakantie. Dus die maand plan ik het in mijn eigen tijd, tijdens de lunchpauze. Per het nieuwe jaar kolf ik dan niet meer overdag. Ik hoop dan dat mijn productie zo stabiel is dat ik het eerste jaar moeiteloos kan volmaken.
    Als ik thuis ben geef ik excl. ochtend- en avondvoeding 2x overdag bv. 's Nachts 1x en soms 2x.

7. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

Dec 21, 2009
    636
    265
    63
    Female
    Militair
    Tilburg
    Ik kolf in de lunchpauze 1x af.
    Hij drinkt 's morgens nog 1 keer bij mij en 's avonds voor het slapen gaan.
    En dan in de nacht nog een paar keer kort.

Share This Page