Bevroren BV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Riannev, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin liep mijn BV heel hard en dus heb ik e.e.a. ingevroren op tip van de kraamverzorgster.

Nu hoorde ik dat niet alle kindjes BV uit de vriezer pikken dus ik dacht; ik ga dat eens even testen bij ons mannetje. Ik vulde dus een fles met blokjes bevroren BV om die op te warmen. Het zakje vond ik er raar uit zien (oranje/geel met een laagje) maar ik dacht; dat is vet en dat gaat vast weg als het opgewarmd en geschud is.

Maar: na opwarmen en schudden is de fles nog steeds veel geler (donkerder) dan de fles uit de koelkast (deze is gewoon wit). En er zit nog steeds een laagje op.

Ik durfde het niet aan en heb dus een fles uit de koelkast gegeven.
    Iemand ervaring hiermee?? :(

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Borstvoeding kan allerlei kleuren hebben hoor, dus is geen probleem! Hier was de eerste ingevroren melk veel geliger en zelfs richting vanilleyoghurt achtige/oranje kleur ..

3. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zo gek dat dit in de koelkast niet zo is; daarom werd ik er even onzeker van :)

4. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Dan moet je het ook maar niet proeven! :p
    Ik heb het geproefd de eerste keer en heel snel weggekiept, want ooeeeeh dat was echt een gekke smaak!. Dit bleek toch normaal te zijn, en ons ventje is er nooit ziek van geworden ;)

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hahaha dat is geen probleem mijn zoon dronk liever in de fles bv uit de vriezer dan verse bv. Het rook vlgs mijn oudste naar overgeef en dat klopte ook wel een beetje maar mijn zoon vond het heerlijk

6. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.031
    3.287
    113
    De samenstelling van je melk verandert ook steeds. De eerste week is het ook vetter/dikker dan later. Het echte colostrum kan zelfs echt heel geel en dik zijn. Je kan deze melk gewoon geven. Hou er wel rekening mee dat de melk uit de eerste week wat laxerend kan werken, die is namelijk bedoeld om het meconium snel de darmen uit te werken. Als je dit later geeft kan het wat spuitluiers geven....

7. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah dat van die eerste week is nog wel een goeie om te onthouden... ;)

Anyway; net getest en meneertje heeft keurig een vriezerfles (ja opgewarmd natuurlijk haha) leeggedronken. Top dus! Dat brengt weer wat opluchting voor als ik weer ga werken haha. Kan ik mooi wat in de vriezer gooien bij het KDV en bij oma. Als hij dan een keer wat extra wil dan is dat geen probleem. :)

Enne heb maar niet geproefd :p

Deel Deze Pagina