Tradities bij Oud en Nieuw

Discussie in 'De lounge' gestart door Dormouse, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe vieren jullie het? Wat is onmisbaar? Wat maakt het een feestje? :D

Hier is het al zo lang ik me kan heugen verse oliebollen, top2000, de oudejaarsconference en Triviant. Heb het precies zo meegenomen toen ik uit huis ging (vriend maakt het niks uit en heeft er weinig over te zeggen haha, dit is mijn feestje).

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Geen tradities nog. Vorig jaar werd zoon net voor 12 uur wakker voor een flesje en heeft toen mee vuurwerk gekeken maar of hij of dochter dit jaar weer wakker word geen idee!

Verder de oudejaarsconference als het een leuke cabaretier is dus we gaan het zien dit jaar. Denk dat we er allemaal gewoon lekker op tijd ingaan en we wel zien of we om 12 uur wakker worden door het vuurwerk.

3. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    hier vieren we het sinds de kindjes er zijn gewoon thuis
    wat lekkers op de tafel, tv aan weet nog niet wat we gaan kijken, vaak een spelletje
    we hebben zelf geen vuurwerk geven er beide niks om en er is genoeg mooi vuurwerk te zien in de straat
    en niet al te laat naar bed
    lekker degelijk ;)

4. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Exact het zelfde hier :)

5. Vroeger thuis maakte mijn moeder altijd een zalmsalade (die niemand lustte) en dan met ketchup het nieuwe jaartal erop.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.686
    113
    Wij hebben eigenlijk ook geen tradities. Ja als ik het bij mijn moeder zou vieren doen we spelletjes. Ik vier al een aantal jaren het alleen met mijn vriend, hecht er totaal geen waarde aan en werk vaak met nieuwjaarsdag. Maak dan lekkere kleine hapjes, koop wat olie bollen en kijken de oudejaars- conference op tv. Erg saai dus :p

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zijn dit jaar ook voor het eerst thuis met het gezin.
    De oudste kinderen willen gewoon thuis blijven (zijn 10 en 12 jaar ) en de oudste gaat met vrienden vuurwerk afsteken in de straat.
    Ik vind het ook wel goed.
    We zijn ook welkom bij vrienden van ons maar heb er weinig zin in om weer met de jongste te moeten gaan sjouwen.
    Mijn man vindt het maar saai maar jammer dan.
    Voorheen vond ik Oud en Nieuw wel leuk en gezellig maar ben vaak allang blij dat ik mijn ogen open kan houden tot 12 uur haha.
    Ik vind het met de buren in de straat ook wel gezellig dus zal vast leuk worden.
    Tradities vanuit huis herinner ik me niet zo heel goed meer maar wel dat er visite kwam en dat we salade aten die wij helemaal niet lustten maar we kregen dan wel andere lekkere dingetjes.

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Oliebollen, chips en ander lekkers op tafel en op tv kijken naar wat er te kijken valt. Meer traditie hadden we niet echt.

Dit jaar zit ik helaas alleen en ik heb ook geen tv dus van traditie komt nu sowieso niets terecht.

9. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Zelf oliebollen maken! Dat doe ik al zolang ik me kan heugen met m'n mams op oudejaars dag. Alleen de jaren dat ik in de gesloten zorg werkte niet, dan was ik met de jongeren op mijn werk. Stiekem veel leuker.

De vorige 3 jaar ben ik alleen gebleven met dl. Zij sliep al en ik lag meestal ook tegen 23.00 in coma haha. Dit jaar slaapt ze bij mijn moeder en ga ik gezellig naar vrienden en de stad in! Ben benieuwd, is echt al jaaaaaaaaren geleden

10. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    's Middags naar mijn ouders om oliebollen te eten. Traditie is al jaren maar sinds de dood van mijn oma naar mijn ouders geschoven. Eerder gingen we altijd bij mijn oma haar vers gebakken oliebollen eten. Verder vieren we het al een jaartje of 10 s avonds met vrienden, we draaien door waar het is en dit jaar bij ons. Iedereen neemt iets lekkers mee, gezelschapsspel op tafel en gezellig kletsen. Mannen steken om 12 uur vuurwerk af, vrouwen staan 10 minuten buiten en daarna lekker binnen :D.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Qua avondeten mosterdsoep met afbakstokbrood
    Oliebollen, appelflappen en appelbeignets
    Kaasplankje en andere hapjes
    Wijntje voor mij (vriend lust geen alcohol)
    Televisie aan.
    Staatslot
    Om 24.00 uur bubbels en proosten op het nieuwe jaar
    Vuurwerk kijken, al dan niet buiten
    :D

Erg simpel dus eigenlijk :p :)

12. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Vroeger was het bij ons drank en dr... Nu lekker met ons gezin, vader steekt vuurwerk af, De kleine slaapt hopelijk, mama een lekker drankje.

13. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

S morgens trekken hier de kinderen altijd langs huizen en de winkels om nieuwjaar te zingen.
    Dit doen wij nu dus ook weer in de ochtend deed ik vroeger als kind ook al.
    a avonds vieren we met de vrienden groep voordat er kinderen waren gingen we eerst bij iemand zitten en daarna de kroeg in. Nu blijven we zitten en neemt iedereen de kinderen mee

14. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    wij vieren het dit jaar bij mijn ouders. mijn moeder moet begin januari een zeer zware operatie ondergaan. daardoor vinden we het fijn om samen te zijn en het nieuwe jaar goed in te luiden.

we maken altijd lekkere hapjes en we kijken een filmpje. om 12 uur gaan we naar buiten en steekt mijn man wel een beetje vuurwerk af. de kinderen maken we altijd wakker.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Traditioneel gaan wij met oud en nieuw heel groots en chique feestvieren, meestal naar een gelegenheid incl avondjurk, uitgebreide diner en daarna met live muziek doorgaan tot s ochtends vroeg.

Sinds we kinderen hebben blijven we meer thuis, maar dan ook mooi gekleed, uitgebreid eten en opblijven (kids vanaf 4 jaar blijven ook op), met een huis vol vrienden en veel cocktails.
    Ik vind het altijd apart dat mensen er zo weinig aan doen, bij ons is het vanuit huis uit 1 vd grote feesten van het jaar.

16. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier mogen de kinderen lang opblijven en hebben we lekkere hapjes en oliebollen, appelflappen, beignets en appelbollen. Dan doen we spelletjes en kijken naar ik hou van holland. Om 00:00 buiten met alle buren. Vuurkorf en iedereen neemt altijd hetzelfde mee aan hapjes en drankjes. Frituurhapjes na de grote vuurwerkshow die gehouden wordt rond 3:00 uur die eten we dan vanwege de kids bij ons op.
    Oh en een straatje loten met de buren doen we ook ieder jaar.

17. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    hier hebben we op nieuwjaarsdag wel een traditie. de kinderen gaan rond in de buurt en bij vrienden en fam op nieuwjaarszakjes (snoepzakjes) op te halen. dus ik hoef voorlopig geen snoep meer zelf te kopen:)

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    We hebben het een aantal jaren samen met vrienden gevierd, maar die wonen wel allemaal uit de regio. Vorig jaar was ik hoogzwanger en had een ander stel een pasgeboren baby, dus ging dat niet door. Ook dit jaar kiezen we ervoor om oud en nieuw bij mijn schoonouders te vieren, aangezien onze dochter nog zo jong is (dochter kent het daar goed).
    Uiteraard wordt oud en nieuw altijd gevierd met kniepertjes (liefst met slagroom). Dat hoort er gewoon bij.
    En ik haal altijd een half oudejaarslot. Standaard ook op het laatste moment (ook dit jaar weer)

19. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.443
    372
    83
    in een huis
    Wij zijn altijd bij mijn ouders en daar is de rest van onze kleine familie. We bakken s avonds oliebollen, vuurkorf staat aan en de top 2000. Verder hapjes en borreltjes. Altijd gezellig. Dit jaar bij ons. Mijn moeder moet oud en nieuw vroeg werken. Zal wel iets minder uitbundig zijn nu met de 2 kindertjes. Maar we maken er een gezellige avond van!

20. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Van huis uit gingen we op oudjaarsdag naar een oom van mijn moeder. Daar was de hele familie en andere bekenden.
    In een weiland naast het huis werd er karbid geschoten en mijn opa stond in een tentje er naast vis te bakken. 's Avonds met oliebollen en de rest voor de tv. Wij gingen dan op tijd naar bed terwijl mijn ouders dan nog even bij de buren een drankje deden.

Wij zijn vaak bij vrienden of vrienden bij ons. Dit jaar houden we het rustig met 1 stel goede vrienden. wat lekkers op tafel en de tv aan. Om 12 uur een klein beetje vuurwerk en voor de rest kijken.
    Een beetje bijtids naar bed want mijn vriendin moet nieuwjaarsdag werken en bij ons staan de kids op tijd naast mijn bed.

Deel Deze Pagina