Borstkolf?

Discussion in 'Borstvoeding' started by shannen, Mar 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shannen

shannen Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    1,410
    0
    0
    Hallo,

Ik wil graag wat ervaringen omtrent de borstkolven.
    Ik heb zelf een medela mini elektric plus een dubbele kolf, maar deze kolft bij mij niet zoveel af, smorgens hooguit 60ml en smiddags een keer 10ml.

Ik wil dus graag een andere kolf aanschaffen maar ik weet dus niet welke, ik weet dus niet als ik voor weer een elektrische zal gaan of toch een handkolf, dat ik daar waarschijnlijk meer mee kan kolven.

Ik moet elke dag kolven omdat mijn meisje elke dag 1 voeding uit de fles moet hebben.

Graag jullie hulp.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Persoonlijk denk ik niet dat dit heel veel te maken heeft met je kolf maar meer met het feit dat je moet "leren" kolven.

De eerste paar keer ging kolven bij mij ook niet zo goed maar na een fors aantal keren "proberen" ging het een stuk beter.

Het kan bijvoorbeeld komen doordat je geen toeschietreflex krijgt met kolven. Ik weet niet wanneer/hoe/wanneer je nu kolft maar je zou kunnen proberen om sochtends vroeg te kolven (vaak heb je dan de meeste melk) en dan bijvoorbeeld naast je meisje gaan zitten zodat je haar ziet/hoort/voelt hielp bij mij altijd erg goed.

Als je er een beetje handigheid in krijgt kan je zelfs je kleine aan 1 borst leggen en de kolf aan de andere, is even lastig maar je maakt gebruik van de toeschietreflex die je meisje opwekt.

Ik zou het zonde vinden om een nieuwe kolf te kopen en er dan achter te komen dat het daar niet aan ligt zeg maar...

3. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Ik gebruikte in het ziekenhuis ook een dubbele elektrische pomp van medela en kreeg ondanks veel stuwing bijna niks met kolven.
    Thuis kolf van avent enkele elektrisch (ook te gebruiken als handkolf) en hier krijg ik wel veel mee.

Maar kan idd ook zijn dat je het kolven nog moet leren, even afwegen of je dus wel of geen andere kolf wil aanschaffen

4. shannen

shannen Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    1,410
    0
    0
    Bedankt voor de snelle reacties, ik kolf al wel enige tijd, met deze kolf maar er zit namelijk geen verbetering in.

Smorgens kolf ik idd ook het meeste.
    Ik heb het idee dat ik mss met een andere kolf meer kolf, ik wil graag namelijk 1 voeding per dag kolven voor mijn meisje.

Omdat het nog al veel geld kost om een nieuwe aan te schaffen heb ik graag wat info over verschillende kolven.

5. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    4,276
    0
    0
    Misschien heb je er iets aan:
    ik gebruik de Medela Swing, en ben erg tevreden!
    Deze kolf heeft 2 standen. Als je hem aanzet krijg je eerst 2 minuten een zacht ritme om de toeschietreflex op te wekken. Daarna gaat hij over in kolven. Kun je ook eerder handmatig overschakelen.
    Zowel de toeschietreflex als het kolven kun je in verschillende snelheden instellen. Ik vind het erg prettig omdat ik erg gevoelige tepels heb.
    De ene keer kan ik direct gaan kolven en een andere keer is het erg fijn om mijn tepels eerst heel rustig aan het zuigritme van de reflex-stand te laten wennen.
    Heb de kolf tweedehands gekocht voor 80 euro en hij is het me dubbel en dwars waard!
    (maakt ook minder geluid als een mini electric, die ik van vriendin geleend heb)
    Misschien heb je er iets aan?

Share This Page