Ik vroeg me iets af; hoe weet je namelijk of je lichaam klaar is met ontpillen? Ik heb na het stoppen met de pil netjes m'n ontrekkingsbloeding gehad en 26 later m'n eerste menstruatie. Ik zit nu in ronde 4 (26-28-27) met een rare menstruatie in m'n 3e ronde; 2 dagen bruin verlies, 1,5 beetje bloed, 1 dag bruin en dat was het. Verder heb ik daarna 2 keer overgegeven en vlagen van misselijkheid gehad. Dat is nu weer over. Kan het zijn dat m'n hormonenbalans nu weer hersteld is? Ik ben overige 's helaas niet zwanger; testen gedaan, beide negatief dus nu weer vol op bezig met ronde 4. Maar ik vroeg me dus af; hoe herken je dat je lichaam klaar is met ontpillen of kan dat niet? Groetjas
Ik denk dat het moeilijk te zeggen is.. Ze zeggen dat het heel erg verschilt per persoon! Maar aangezien je een regelmatige cyclus hebt gekregen na het stoppen, kan het best zijn dat je niet meer aan het ontpillen bent. De hormonen van de pil zijn al vrij snel uit je lichaam (wanneer je eerste ongesteldheid op komt, doet je lichaam het namelijk zelf). Maar het kan zijn dat je nog langer klachtjes/symptomen hebt doordat je lichaam bezig is de hormoonhuishouding weer in balans te krijgen. Wanneer jij geen klachten meer hebt en je menstruatie regelmatig is, dan denk ik niet dat je nog aan het ontpillen bent.
bij iedereen is dat verschillend. bij mij duurde het 1jaar. 1e 3maanden was k regelmatig en ineens sloeg ik 2maanden over, toen dacht ik zal het raak zijn, test gedaan maar helaas, nu 1jaar verder, kan ik nu zegge dat het regelmatig/stabiel is. groetjes
Zelf merkte ik niks van het ontpillen. Alleen de eerste maand dat ik een lang cyclus had. Ben al eens eerder gestopt met de pil voor 3 maanden omdat dat even moest van de huisarts toen was mijn cyclus gelijk normaal (32 dagen ). Nu we voor een kindje gingen was het ineens heel lang mijn eerste cyclus dat hoorde dus alleen bij het ontpillen. En kijk nu mijn banner !! Het verschilt echt per persoon hoe haar lichaam er op reageert de ene heeft helemaal geen last en de andere wel heb zelf gehoord dat ontpillen lijkt op zwangerschapsverschijnselen , heel veel dachten ik ben zwanger maar kwam eigenlijk door het ontpillen. Ik denk als je 2 tot 3 keer een gelijk cyclus heb gehad dat je lichaam dan wel is ontpilt.