Te vroeg getest?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 31 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo Immie, Brigitte en Mirjam,

Ik wil jullie graag mijn situatie voorleggen en om advies vragen.

27 December was mijn laatste menstruatie. Mijn NOD was 29 januari.
    In principe zou ik de 15e mijn eisprong moeten hebben (volgens de statistieken), maar ik heb deze (vermoed ik) de 16e of 17e gehad.

Vorige week woensdag (de 24e), kreeg ik ineens heftige krampen en toen ik naar de wc ging vloeide ik dik, stroperig, zwartrood bloed. Ik dacht dat ik vroeg ongesteld was geworden, maar vond het wel raar dat dit onaangekondigd was gekomen (normaal altijd de dag vantevoren hoofdpijn en zeurderige pijn in buik). Ik heb toen een maandverbandje ingedaan en deze was op het eind van de dag zo goed als schoon. Telkens als ik naar de wc ging vloeide ik weer dik, stroperig bloed en af en toe een stolsel (heb ik normaal veel last van, omdat ik altijd hevig menstrueer). Dit heeft zo 2,5 dag geduurd en stopte toen a.h.w. van het ene op het andere moment. Normaal menstrueer ik minstens 5 á 6 dagen heel hevig (om het uur verwisselen van tampon) en dan nog aantal dagen wat bruinverlies.

Verder heb ik de volgende symptomen:
    geen pijnlijke borsten (terwijl ik die normaal de gehele luteale fase blijf voelen)
    Tepels lijken ietsje donkerder, ietsje groter en ik zie meer klieren (van die bolletjes zeg maar)
    Sinds gisteren ongelofelijke dorst, terwijl ik mezelf normaal moet dwingen om minimaal een liter te drinken
    Paar dagen weinig eetlust gehad, sinds eergisteren juist ongelofelijke honger. Voelt alsof mijn maag steeds leeg is.
    Gespannen, zeurderig gevoel in mijn onderbuik
    Licht misselijk en af en toe duizelig
    Blijvend hoge temperatuur
    Gevoel dat het nu toch echt raak is

Maar.....en nu komt het. Ik heb vanochtend met de Clear Blue getest en die zegt: NIET ZWANGER. Mijn vraag is nu: Denken jullie dat ik gewoon te vroeg ben geweest met testen of moet ik er al van uit gaan echt niet zwanger te zijn? Wanneer kan ik volgens jullie op z'n vroegst testen met een positieve uitslag? (ik las op het internet namelijk ergens dat om een hcg waarde te meten van 3-426 je 14 dagen na innesteling zou moeten meten) Klopt dit?

Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie advies!
    Ik voel me best wel gefrustreerd hierdoor.

Groetjes, Indigo

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Indigo,

Ik begriijp dat je je hier onzeker door voelt.
    Het is inderdaad mogelijk dat je te vroeg hebt getest.
    je kan nu twee dingen doen.
    1) je test nog een keertje.
    2) wacht je volgende menstruatie af....

Ik begrijp dat het heel spannend is maar spreek met je zelf af als je voor optie 1 kiest nog een test te doen en dan af te wachten anders maak je je zelf gek! En dat is niet de bedoeling!

Groetjes Imke

3. Niet meer actief

Hoi Immie,

Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad wel heel spannend zo. Durf eigenlijk al niet eens meer te gaan testen. Ik heb me nu voorgenomen zaterdag of zondag nog een keertje te testen en verder gewoon mijn menstruatie af te wachten. Heb mezelf er al min of meer op ingesteld niet zwanger te zijn, om de teleurstelling te verkleinen mocht dit inderdaad zo zijn.

Waar ik me overigens wel nog zorgen over maak:
    Stel dat ik nu wel zwanger ben, dan ben ik blijkbaar pas laat begonnen met de aanmaak van hcg. Loop ik daardoor dan ook meer risico op een miskraam?

Groetjes, Indigo

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Indigo,

zodra je bent bevrucht, maakt je lichaam HcG aan, dus je kunt niet te laat beginnen. Afwachten tot de test dus!

Groetjes Brigitte

5. Niet meer actief

Hallo Immie en Brigitte,

Vanochtend heb ik opnieuw getest. Negatief.
    Ik snap er helemaal niets van.

Mijn temperatuur blijft hoog.
    Ben nu de hele dag ontzettend misselijk (mee naar bed en mee opstaan)
    Veel speekselvorming
    Mijn tepelhof is echt groter, donkerder en heeft meer van die bobbeltjes
    heb af en aan lichte ongikrampjes in mijn buik
    rommelende (en hoorbaar :( ) buik
    Opgezette, gespannen buik
    nog steeds geen gespannen borsten

Hoe kan dit nu toch?
    Ik zou nu toch onderdehand positief moeten testen lijkt me. Dus moet ik er maar van uit gaan niet zwanger te zijn.
    Maar wat ik dan niet snap is....hoe kan ik nu bovenstaande klachten hebben? Anders gezegd....hoe schijnzwanger kun je zijn?
    Kijk, ik heb al eens eerder gedacht zwanger te zijn, maar toen zag ik mijn normale symptomen (van iedere maand zeg maar) steeds aan voor zwangerschapsklachten. Maar verkleurende tepelhof en hoog blijvende temperatuur.....kun je zelfs die door het verlangen naar een zwangerschap manipuleren?
    Ik hoop dat jullie een idee hebben wat er hier aan de hand kan zijn, want ik snap het dus echt totaal niet meer.
    Ik zit vandaag op 6 dagen na NOD (als ik mijn vroege, vreemde bloeding) niet mee zou tellen als bloeding.

Lieve groetjes van een verwarde Indigo

Deel Deze Pagina