Zin en angst om zwanger te worden.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Iris 2, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Pas geleden heb ik een miskraam gehad. Alles is nu schoon dus we mogen weer..Ik wil aan de ene kant weer zo snel mogelijk zwanger worden, maar dan..Weer wachten of alles goed blijft gaan. De onbevangenheid van de eerste keer is er nu echt wel af en aan de ander kant zegt m'n lichaam BABY! Wie herkent dit?

2. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Hoi Hoi,

Ik herken je verhaal heel erg!!! Ik heb eind juni een miskraam gehad op 8 weken en 3 dagen en we zijn inmiddels alweer ruim 3 rondes vergaan. Mijn lijf schreeuwt om een zwangerschap maar ben tegelijkertijd ook zo bang!!
    Ik wil je in ieder geval veel succes wensen bij het zwanger worden en zeker ook blijven!!!

3. Jasey81

Jasey81 Actief lid

13 okt 2010
    104
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ken het niet...

Maar wil jullie beide een dikke knuffie geven!!!!

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik herken het zeker. Begin januari heb ik een miskraam gehad en daarna was de drang om weer zwanger nog groter. Maar ook de angst om het weer te verliezen... Toen ik in april weer zwanger bleek, durfde ik ook helemaal niet blij te zijn, was volgens manlief aandeelhouder geworden van het KV. ;) Pas na mijn goede echo's met 6 en 7 weken icm het goede gevoel, durfde ik te gaan genieten van mijn zwangerschap. Maar de roze wolk heb ik nooit meer gehad. Inmiddels ruim 30 weken zwanger, dus hier is het gelukkig goed gekomen.

Ik hoop dat het jullie ook zo mag vergaan en dat jullie snel zwanger worden van een plakbaby.

5. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie's. Ik heb in de week van m'n miskraam nog een tijdje zitten bellen met de verloskundige (tof mens), en zij zei al dat ik bij de volgende zwangerschap vaker een echo zou mogen.Daar ben ik natuurlijk wel blij mee, maar het neemt toch de zorgen niet weg.Fijn om een positief verhaal te lezen. Ik hoop dat ik ook zo snel weer zwanger ben..:)

6. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    oh vervelend. Kan me niet voorstellen hoe het voelt, heb het zelf niet meegemakt.
    Maar heel veel sterkte.
    wel aardig van de verloskundige dat je vaker een echo mag laten maken.

Heel veel succes!

7. sarahay

sarahay Lid

14 okt 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,
    mag ik ook even me kletsen? ik ben Sarahay en ben 4 weken zwanger, net positief getest. Ik ben heel erg blij en heb nooit een miskraam gehad, maar ik heb een gehandycapt dokhter en ben zo bang dat het dit keer ook fout gaat. ik krijg wel een Vlokkentest, maar ik weet niet of ik nu al mag genieten, ik durf niet te genieten. moet nog zo veel weken geduld hebben, maar die heb ik niet. dus die dubbelgevoel ken ik wel goed.
    Ik wens jullie allemaal heel veel geluk
    liefs Sarahay

8. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Sarahay, ik kan me voorstellen dat het in jouw geval ook heel moeilijk is om er ontspannen van te genieten. Als je eenmaal je test gehad hebt en het is goed hoop ik dat het wel lukt.Ze kunnen gelukkig heel veel dingen uitsluiten met alle tests die er tegenwoordig bestaan. Heel veel sterkte. Wanneer heb je je test?

9. Wedny

Wedny Lid

16 aug 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik breek ook even in. Na 2 miskramen (+2curretage's) pasgeleden ben ik nu heel erg angstig! Ik heb al gezegd dit jaar niet weer ivm dat ik 2 keer ben gecurreteerd! En ik toch mijn lichaam nog even wil laten rusten en bijkomen.
    Onze tweede zwangerschap was gelijk na de eerste miskraam.
    Dus wij waren heel snel weer blij dat het toch weer mocht.
    Helaas hadden we met de 7 weken echo slecht nieuws. En is het toch op een miskraam uitgekomen.
    Ik hoop dat ik volgend jaar weer de moed heb om het te proberen.
    Maar genieten zoals de eerste keer word het niet weer.
    Ik denk dat we ons toch moeten voornemen ooit zal het ons lukken en goeie zwangerschap! Maar dahm wat is dat moeilijk zeg.
    Ik wens iedereen succes en veel positieve energie toe ;)

10. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Hey Wedny,
    Je schrijft dat het ons ook zal lukken en ik denk dat dat ook een beetje het gevoel verwoord. Bij een ander "lukt het" en bij ons niet. Maar niet de moed opgeven hoor..Ik probeer zelf zoveel mogelijk positieve verhalen van andere mensen te vinden en dat helpt een beetje. Alles wat me een rotgevoel geeft probeer ik een beetje te blokkeren.(Niet teveel op baby reclames letten enzo.)
    Heel veel sterkte.De volgende keer lukt het!!

11. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb na een missed abortion ook lang de angst gehad...gelukkig wa smn vriend telkens zo positief en heeft me goed erdoor geholpen..maar tot en met 12 weken had ik angst...maar stiekum in mn eentje genoot ik ook...

ik had namelijk amper kwaaltjes..

sterkte! en snel zwanger raken :D

12. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hi ladies,

Ik herken het ook! Ben op 1 okt gecuretteerd na MA. Ik ben dus ruim 3 wk in de veronderstelling geweest dat alles goed ging. Bij 9wk echo, bleek vruchtje niet ouder dan 6wk te zijn. Dus mijn lichaam had me al die tijd voor de gek gehouden (voelde me nog wel zwanger namelijk). Zijn alweer druk aan het klussen om zwanger te worden. Maar die eerste 12 wk zullen voor ons nooit meer ontspannen zijn. Gelukkig zijn er genoeg voorbeelden van meiden die een goede zwangerschap hebben na een mk. Daar moeten we ons maar aan vasthouden!
    Succes hier voor iedereen; op naar een plakbaby!

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik herken het ook!
    15 juni dit jaar testte ik positief na 2 jaar en 2 maanden! 15 juli ging het mis met 9 weken zwangerschap met 8 weken en 5 dagen begon ik bruin bloed te verliezen en toen voelde ik me direct ook niet meer zwanger terwijl mijn test toen knal positief was.
    met 8 weken en 6 dagen nog een goede echo gehad en 1 dag later verloor ik ons kindje ik was zo verdrietig maar ook zo opgelucht omdat het altijd in mijn achterhoofd zat dat het niet goed was heel apart maar ik denk een soort zelfbescherming.
    Na 33 dagen werd ik ongesteld (mijn normale cyclus) en toen op mijn volgende NOD testte ik positief :$
    Nu voel ik me een stuk zekerder maar ik ben wel heel blij dat ik elke keer een echo krijg HA leeft heel erg mee die maakt geregeld een echo (morgen weer een) en de verloskundige werkt ook fijn mee.
    Toch kan ik nog steeds niet super blij zijn bij de laatste echo kneep de HA in mijn arm en zei hij dringt het nu tot je door dat het goed is maar dat doet het nog steeds niet van harte je durft niet 100% te genieten!.

Hopelijk mag dat snel komen... Maar het is zo een Gods wonder dat het allemaal voorspoedig mag lopen dat ervaar je zeker na een miskraam.

Hopelijk mogen jullie allemaal snel weer een kindje verwachten!

14. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Ook herkenbaar:"Iedereen zei tegen me "geniet er nou van!", maar ik zei zelf de hele tijd "Eerst die twaalf weken echo maar zien!" Een week voor die echo ging het mis..Ik wilde echt niet negatief doen, maar ik had ook een soort voorgevoel, terwijl ik ook gewoon alle tekenen van zwangerschap had. Raar is dat he? Ik dacht al dat ik weer vreemd was met m'n achterdochtige gevoel..

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nee is zeker niet vreemd! Met 8 weken en 6 dagen had ik die goede echo maar zei recht in de HA zijn gezicht je kan dit nu wel laten zien maar ik geloof je toch niet.
    Kan net zo goed een filmpje zijn wat je nu laat zien op het echo apparaat :)
    Ik had ook geen krampen maar ging toch echt fout de volgende dag en toen zei de HA ook je hebt het echt goed aangevoeld want je geloofde me echt niet he.:)

Nu ben ik wel gespannen voor de echo's maar heel anders dan de vorige keer. Voel me echt veel zekerder maar je hebt nooit garantie het kan ook net voor de bevalling fout gaan en da t houd mij wel met beide benen op de grond.

16. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Wat dat betreft heb je gelijk, het kan altijd mis gaan.
    Eigenlijk moeten we daar ook niet teveel bij nadenken want dan word je echt onzeker :(. Conclusie is wel dus dat je eigen gevoel de beste graadmeter is, dus dat betekent ook als het nu goed voelt is het goed :). Dat lijkt me een goed uitgangspunt om aan vast te houden..

Deel Deze Pagina