Bevruchting voelen??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dins, Aug 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dins

Dins Actief lid

Aug 4, 2010
    259
    0
    0
    NL
    Hoi allemaal..,

we zijn deze maand gestart om zwanger te worden.., mijn laatste menstruatie was.. 15 juli..ennuh ik had op verschillende sites de ovulatie calculator gebruikt..en had op de meeste dat rond 31/ 1 zou ik mn eisprong kunnen hebben.:) heb vanaf 27ste geklust tot 1.. Ik had maar een x van een ovulatie calculator site,dat mn eisprong op 3aug zou gebeuren.. maar heb niet meer geklutst,alle andere berekeningen waren meer op 31 of 1..maar op dag 3 aug voelde ik wat lichte kraampjes en stekels..weet niet zeker of dat bevruchting of toch de eisprong..:( zou de zaadcellen nog levend kunnen zijn tot 3 aug?...is de kans groot dat ik zwanger kan zijn.. (cyclus ongeveer 32 dgn..)

Nou ben heel benieuwd :p:)

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Als je op 1 augustus geklust hebt, dan leven de zaadcellen op 3 augustus waarschijnlijk nog wel. Steken en krampjes kunnen inderdaad op een eisprong wijzen. Wat je eisprong betreft kun je niet op calculators afgaan, elk lichaam is anders. Dan zou je beter kunnen gaan tempen of ovulatietesten doen, dan heb je zekerheid.

3. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    een calculator is een indicatie.. maar om je een vergelijking te geven.. ik heb ook een 32 daagse cyclus.. mijn laatste menstruatie was op 14 juli (eerste dag) dus zou zo ongeveer t zelfde zijn als de jouwe...hier voel ik altijd mijn eisprong en deze heb ik deze zondag of maandag gehad.. ik had zondag avond en maandag morgen de overbekende steken/krampjes...dus ik neem aan mijn ei.. de calculator klopt hier wel degelijk..

Het hangt een beetje af van je LF.. (luteale fase)..das de periode van ei tot ongi.. algemeen wordt er vanuit gegaan dat dit 14 dagen is.. dus 14 dagen na je ei wordt je ongesteld... dit kan echter ook wel wat anders zijn.. dus bijv 11 - 17 dagen.. dan kan je eisprong dus wat eerder zijn of wat later dan dat een calculator voorpelt...

Ik lette altijd op mijn vruchtbare slijm dat ik altijd een dag voor eisprong spot (ene keer duidelijker dan andere keer) en op de steken die ik voel...hier is het doorgaans wel 14 dagen..de lf..

Eigenlijk is het handig om te onderzoeken wat je lf is en of die ook stabiel is iedere maand..

Als je op 3 aug je ei hebt gehad en je hebt op 1 aug seks gehad dan kan dit wel zeker goed zitten.. is je eisprong de 31e geweest of misschien wel de 30e en je hebt goed geklust dan kun je ook (hoeft niet) een evt innesteling voelen.. ik voelde het wel bij Marijn en Anna..5 dagen na eisprong voelde ik ongeveer dezelfde krampjes steken als bij ovulatie..andere maanden voel(de) ik dit niet.. ik ga dus uit van een innesteling (volgens vk is dit heel goed mogelijk, maar zeker ben ik er natuurlijk nooit van)..

Of je een bevruchting kan voelen?? denk t niet...

uiteindelijk blijft t wachten tot NOD

SUCCES

4. Dins

Dins Actief lid

Aug 4, 2010
    259
    0
    0
    NL
    Oei Okee bedankt voor het info :)!!
    @ ichtus..wat leuk dat we bijna dezelfde cyclus hebben.. hoe kan ik mn Lf fase onderzoeken?..
    En moet je de innestelling niet pas na ong 7 dagen voelen??

5. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    innesteling vind plaats 5 tot 10 dagen na je ovulatie (lees ik overal)

en hoe je je LF kan onderzoeken.. sja.. iedere maand je ei opsporen en dan bijhouden wanneer je ongesteld wordt..dan kom je er vanzelf achter.. dus ovulatietesten gaan gebruiken of gaan temperaturen..maar als je net begint zou ik persoonlijk dat nog even laten wezen.. en natuurlijk hoop ik voor je dat je geen maanden hebt om t uit te vinden, maar dat t nu raak is....;)

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je wilt weten hoe lang je luteale fase is, moet je eerst mbv ovulatietesten of tempen de dag van je eisprong bepalen. Als je ongesteld wordt, kun je het aantal dagen tussen de eisprong en je ongi berekenen, dat is je luteale fase.

De innesteling kan ongeveer 5-10 dagen na de eisprong plaatsvinden. Ook hier staat geen standaard dag voor. Elk lichaam is anders, internet geeft puur een indicatie weer.

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Tegelijk gepost!:)

8. Dins

Dins Actief lid

Aug 4, 2010
    259
    0
    0
    NL
    Okee... laten we hopen dat het raak is dames :)..

bedankt voor de info... nu spanning voor over 2 weken !!

9. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    hier laatst 16 juli ongesteld geweest, dus mijn ei is ook ongeveer dezelfde periode geweest dan, ik ben 2 aug geweest voor een fm en bloedname laten doen, en daar kwam uit dat ik mijn eisprong al gehad had, ik heb trouwens ovulatietesten gedaan maar geen enkele gaf positief aan, ze bleven licht, behalve 2 dagen werd de controle streep donkerder ipv de teststreep

10. Dins

Dins Actief lid

Aug 4, 2010
    259
    0
    0
    NL
    @belgischemama

oww..hmmm mss zijn sommige ovu testen niet zo betrouwbaar... Hmmm dan effe toch vanaf de 14de dg van je cyclus te klusse.. en doe je toch een combi met die ovu testen.... je weet maar nooit.. ow en temp is een goeie methode ;)

Succes!

Share This Page