Bevruchting

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liesz, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesz

Liesz Actief lid

13 mei 2014
    186
    0
    0
    Kan je de bevruchting voelen? En wanneer weet ke dat je ei gesprongen is? Heb gister en vandaag een ovu test gedaan en 2 dikke strepen nu hebben we gister avond seks gehad en heb sinds maandag al steekjes in de lies maar zit nu hoger alsof het opschuift.. Heb advies nodig!! Dankjewel alvast!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je eisprong komt 24-48 u na de eerste positieve ovulatietest. Van een eventuele bevruchting voel je helemaal niks. Je menstruatie komt 10-18 dagen je eisprong. Je kunt twee weken na je eisprong een zwangerschapstest doen. Succes!

3. Liesz

Liesz Actief lid

13 mei 2014
    186
    0
    0
    Ik weet dus niet of ik maandag al ei had.. Omdat ik op dag 14 ben begonnen met het testen, hij is namelijk vroeger als verwacht en had as weekend moeten komen, daarom gisteren toch maar testjes gehaald omdat ik maandag ook al kleine krampjes had, nu zou hij dus bijna moeten gaan springen ? Kan het ook zijn dat je je ei door de eileider voelt gaan? Omdat de pijn gisteren lager zat en nu wat hoger ..

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Je eisprong kan je misschien wel voelen ja..

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Je eisprong is niet maandag geweest , je hebt nu positieve ovulatietesten dus je ei springt nu binnen 12-24 uur. je eisprong is niet voor de positieve ovutesten.
    Wat je vanaf maandag al voelt die steekjes dat kan ook het groeien van het eitje zijn.

6. Liesz

Liesz Actief lid

13 mei 2014
    186
    0
    0
    Gister ook een knal positieve test denk je dat hij al gesprongen is? Had net even een uur erge pijn en zakt nu weer wat meer af, is het verstandig om vanavond nog een keer te klussen? Of is de kans groot dat ik al zwanger word ?

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Klussen kan nooit kwaad hè.. Bij een positieve ovu-test best zoveel mogelijk klussen!
    En of je zwanger bent dat weet je pas binnen 2 weken :)

8. Liesz

Liesz Actief lid

13 mei 2014
    186
    0
    0
    En wanneer weet je of je ei gesprongen is? Kan je dat voelen?

9. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik had 6 februari een positieve ovutest!
    Maar ben 5 febr bevrucht! Dus een ovutest zegt niet altijd dat je ei binnen 24-48 uur springt ;)
    Maar je kunt wel 14 dagen bij je positieve ovutest op tellen en dan kun je testen :)
    Vaak als je ei gesprongen is dan lopen de ovutesten weer af..
    En je kunt er gewoon van uit gaan dat ie na een positieve test binnen 24-48 uur springt..(of in mijn geval een dag eerder :p) Het zit er nooit ver naast!
    succes!

10. Liesz

Liesz Actief lid

13 mei 2014
    186
    0
    0
    Ik ben echt reuze benieuwd! Heb nu ineens geen buikpijn meer.. Denk dat hij gesprongen is.. En hoop natuurlijk dat hij bevrucht word van gisteravond aangezien ik vanavond m'n vriend niet zie😢

11. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    #11 crienatje, 4 jun 2014
    Laatst bewerkt: 4 jun 2014
    @Exciting, even nieuwsgierig, hoe weet je dat je 5 februari bevrucht bent?

REden waarom ik dat vraag is dat je dit alleen kunt weten in het geval van IVF/ICSI....

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je kunt wel wat last hebben van de eisprong zelf. Maar de reis van het eitje door de eileider naar de baarmoeder kun je absoluut niet voelen. Ook van de bevruchting kun je niks voelen. Alles is namelijk microscopisch klein!

En ik had het je gisteren ook verteld volgens mij....die steekjes die je voelt, zijn het groeien van de follikels. Als je die steekjes niet meer voelt, is je eitje gesprongen..

Ga vandaag ook nog maar even aan de klus voor de zekerheid. Voor de rest is het een kwestie van geluk en hopen dat het eitje bevrucht raakt. Daarna moet je nog het geluk hebben dat het bevruchte eitje zich in weet te nestelen.

Succes en ik hoop dat je over twee weekjes een mooie positieve test in handen mag hebben!

13. Liesz

Liesz Actief lid

13 mei 2014
    186
    0
    0
    Kan het ook zijn dat ik maandag al m'n ei heb gehad en dat hij al aan het innestelen is? ( wel snel maar heb gelezen dat t mogelijk is en was ook t geval bij een eerdere miskraam) binnen 3 dagen innesteling gehad. Dit omdat ik sinds gisteren steken heb van lies naar de baarmoeder, alleen vandaag heb ik vergelijkende buikpijn met de menstruatie .. En ook misselijkheid momenten .. Maagzuur, hoofdpijn.. Rommelende darmen en vol lucht.. Ook ben ik vermoeiend.

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nou, lijkt me wel heel vroeg......... ;)

15. Liesz

Liesz Actief lid

13 mei 2014
    186
    0
    0
    Dat leek mij dus ook, maar volgens mij kan het wel .. Nu maar hopen dus..

16. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Als je maandag je ei hebt gehad, dan had je gister en vandaag geen positeve ovulatietest !
    En innesteling is vaak tussen dag 6 en 12 dus om dat nu al te hebben is erg vroeg.
    Je bent net gestopt met de pil ? aan je handtekening te zien, en je lichaam kan je heel goe voor de gek houden.
    Focus je niet te veel op alle kleine dingetjes die je nu ineens voelt en voorheen niet. had ik in het begin ook en je lichaam houd je gewoon voor de gek.
    Je zou helaas moeten wachten tot over 14 dagen dan kan je testen en weet je het zeker.

17. Liesz

Liesz Actief lid

13 mei 2014
    186
    0
    0
    vorige maand had ik 4 dagen na de eisprong en seks bloedverlies, dit moest een innesteling zijn zei de ha maar is uitgelopen op een vroege "miskraam" nu is de "pijn" heel anders, voel me ook anders.. Maar idd afwachten.. En hoop vanavond m'n vriend te zien dan vanavond ook nog klussen! Dan moet t haast wel raak zijn want ik denk dat m'n ei een uur geleden gesprongen is omdat ik geen steken meer heb. Maar goed afwachten is dus t enige.

18. wellinkia

wellinkia Lid

1 apr 2014
    27
    0
    0
    Ik ben internist-endocrinoloog in opleiding in het
    Hey wat spannend Liesz!
    Ik zal gewoon zoveel mogelijk klussen haha.
    Ik heb m'n eisprong nooit gevoeld, maar sommigen voelen het maandelijks. Weet niet of je het voorheen ook altijd voelde...
    Of je van innesteling iets voelt weet ik niet... maar daar is het ook nog wat te vroeg voor

Fingers crossed!

19. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hate to burst your bubble... Maar zo vanzelfsprekend is het niet hoor....

Heb je een positieve test gehad, tussen je innesteling en "miskraam"?
    Ik vind namelijk dat je zonder een positieve test niet kunt spreken van een miskraam.

20. Liesz

Liesz Actief lid

13 mei 2014
    186
    0
    0
    Ja! Ik voel zeker dat hij gesprongen is.. En nee heb het niet eerder zo gevoeld! En heb ook een ander gevoel, lastig uit te leggen. Ga hopelijk vanavond klussen 😇

Deel Deze Pagina