Lieve verloskundigen, Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben, nu 4,5 week, maar vanmiddag had ik ineens een beetje slijm met bruin bij het afvegen. Het was maar erg weinig. Een paar uur later had ik weer twee keer een beetje bloed in mijn slijm maar nu wel echt rood. Geen oud bloed dus. Verder heb ik rond die tijd ook last gehad van steken in mijn Linkerzijde. Niet heel laag maar een beetje rond mijn navel en het straalde uit naar mijn ribben. Ook de hele dag al een zeurderig gevoel in mijn buik. Ik ben nu erg bang dat dit een voorbode is en dat het fout gaat. Heb vanavond verder geen bloed meer gehad maar nog wel een zeurderig gevoel. Kan dit iets onschuldigs zijn of moet ik me vast voorbereiden op dat het fout gaat?
Hoi Rubi, dit hebben best veel vrouwen in het begin van de zwangerschap. Het vruchtje is zich in je baarmoeder aan het innestelen en daar komt soms wat onschuldig bloed bij vrij. Ik denk dat 50-75 procent van de zwangere vrouwen in het eerste trimester een keer wat bloed verliest. Ik kan natuurlijk niets garanderen, maar vaak is dit onschuldig. Groetjes Brigitte
Dankjewel Brigitte! Heb vanmorgen nog een beetje roze/bruin doorzichtig slijm gehad en verder niet meer. Als het wel om een miskraam zou gaan, dan zou ik inmiddels toch al wat meer bloed verloren moeten hebben en zou het niet opgehouden zijn toch? Had gisteren ook wel wat hardere ontlasting, dus zou het daar ook door kunnen komen? Dat er een vaatje in mijn baarmoeder gesprongen is? Het kwam wel echt uit mijn vagina het bloed/slijm.
Goedenavond, het kan inderdaad ook komen van harde ontlasting. Tijdens de zwangerschap is de baarmoeder extra doorbloed en dus ook de baarmoedermond. Als je hard moet persen op de ontlasting, kan het zijn dat er een bloedvaatje in de baarmoedermond knapt en geeft dus wat vaginaal bloedverlies. Mogelijk verklaart dit ook de buikpijn en had je last van je darmen. Succes! Groetjes Monique
Dankjewel Monique! Het bruinverlies is de afgelopen dagen helemaal weggeweest, maar tot mijn schrik had ik vanmorgen weer een beetje heel lichtbruinig slijm. Kan het kwaad als dat weer ineens terug komt? Als het om een miskraam zou gaan, zou het niet eerst helemaal verdwijnen en dan weer beginnen toch? Heb net ook nog een testje gedaan en die knalt nog even erg als de anderen. De test streep een stuk donkerder dan de controlestreep.
Goedenavond, geen zorgen hoor! Bruin bloedverlies, is oud bloed, dus waarschijnlijk nog een restje van de vorige keer. Daarnaast is het hcg goed aan het stijgen, anders had je nu geen knaltest! Succes! Groetjes Monique