Eerste keer gebruik ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door nancy25, 16 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy25

nancy25 Lid

29 apr 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    Hoi

ik heb even hulp nodig.
    ik gebruik voor het eerste deze ronde ovulatie testen. . nu doe ik ze elke dag maar ik zie helaas geen verandering.
    Doe ik ze goed? Moet ik ze vaker gebruiken op een dag? Moet ik gewoon geduld hebben?
    Ik kom er niet uit. Misschien dat iemand mij duidelijkheid kan geven.

Bijgevoegde bestanden:

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Je kunt ze het beste op hetzelfde tijdstip van de dag doen. Het liefst met tweede urine, omdat er in ochtendurine veel afvalstoffen zitten.

Het beste is ook dat je voor de test (als je overdag test) 2 uur niets drinkt en niet plast. Zo is je urine het meest geconcentreerd.

Houd je de stick lang genoeg in de urine?
    Op welke cyclusdag ben je begonnen en zit je nu? Hoe lang duren je cycli meestal? Ben je net van anticonceptie af?

3. nancy25

nancy25 Lid

29 apr 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL

Ik ben begonnen op dag 10 van mijn cyclus. Mijn cyclus duurt vaak 30 dagen. En gebruik al een paar jaar geen anticonceptie meer.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, vanaf dag 10 beginnen en op dag 16 had ik in de ochtend 1 positieve test en daarna weer amper een 2e streepje.

Hier ook een cyclus van ongeveer 30 dagen.

Bijgevoegde bestanden:

5. Zebraman

Zebraman Bekend lid

26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Ik heb deze maand ook deze testen van het Kruidvat gebruikt en ik vond het rot testen. :oops:

Inderdaad heel lang negatief en bij mijn vermoedelijke piek had ik nog steeds geen echte knaller, hij was wel net zo donker als de controle streep maar bij mijn eerste kindje gebruikte ik de testen van sensitest en daar werd de teststreep donkerder dan de controle streep! Was dus veel duidelijker :eek:.

Een paar uur later was hij ook weer negatief, dus de piek was ook maar kort. Ik weet niet, volgens mij zijn deze testen gewoon maar weinig gevoelig. De volgende keer gebruik ik de sensitest weer in ieder geval.

6. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.149
    3.157
    113
    Vrouw
    Precies wat @Narcisje zegt. Liefst tweede urine. Ik heb vaak pas CD15/16/17 een positieve ovulatietest. Nog even doortesten!

7. Nova1986

Nova1986 Actief lid

25 mei 2020
    253
    101
    43
    Vrouw
    Daarom kocht ik Clear Blue ovulatietesten (digitaal). Dan hoef je maar een paar dagen voor je verwachte eisprong te testen en zie je gelijk resultaat. Werd er ook minder zenuwachtig van :roflmao:

8. nancy25

nancy25 Lid

29 apr 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel allemaal, test nog even door.

Deel Deze Pagina