Onzeker over advies in het buitenland

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nelie, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelie

    nelie Nieuw lid

    27 okt 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Fijn dat er een mogelijkheid is om verloskundig advies te krijgen. Ik woon in het buitenland en ben nog niet altijd even gerustgesteld met de medische zorgen hier. Dus fijn dat jullie er zijn.

    Ik ben er achter gekomen dat ik zwanger ben en ik heb een paar vraagjes. Allereerst komen wij er niet uit wanneer ik uitgerekend zou moeten zijn. Ik weet dat het niet op een dag aan komt maar aangezien ik in Nl wil bevallen en een maand van tevoren er ook wil zijn, is een enigszins precieze datum wel fijn.
    Het lastige is dat mijn cyclus heel onregelmatig was. Ik voed mijn dochter van 16 maanden nog steeds en ben pas na iets van 8 maanden weer voor het eerst ongesteld geworden. Maar het duurde toen zo’n 56 dagen voordat ik weer ongesteld werd en daarna 45 dagen en daarna 33 dagen. Hoe moet nu de uitgerekende datum berekend worden? Mijn cyclus is niet echt constant zoals je ziet, hoewel het wel die richting uit ging. Ze hebben via een echo geschat dat ik in week 9 ben. Zou dit kunnen?

    Daarnaast zij de verloskundige dat ik zo snel mogelijk moet stoppen met het geven van borstvoeding. Ik heb het idee dat het sowieso al minder wordt maar hoe snel moet ik dit gaan afbouwen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

    Alvast bedankt!
    Hartelijke groeten, Nelie
     
  2. Monique

    Monique Verloskundige

    6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond Nelie,

    Om wat meer te zeggen over je uitgerekende datum, is het handig voor ons om de eerste dag van je laatste menstruatie te weten. Kan je die nog doorgeven? En stoppen met borstvoeding is echt niet nodig en wordt hier zeker niet geadviseerd. Zolang het nog fijn is voor jou en je dochter zou ik er niet mee stoppen. Ik ken genoeg vrouwen die in de zwangerschap door gevoed hebben en na de bevalling van hun tweede kindje, twee kindjes aan de borst hebben gehad. Soms loopt de borstvoeding door een zwangerschap natuurlijk terug of krijgt de melk een andere smaak (wordt vaak wat zouter), waardoor je dochter mogelijk minder wil drinken.

    Groetjes Monique
     
  3. nelie

    nelie Nieuw lid

    27 okt 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Monique

    dank je voor je snelle reactie. Sorry was helemaal vergeten de datum van mijn laatste ongesteldheid erbij te zetten: 22 augustus.

    De verloskundige hier was bang dat het kindje te klein zou worden als ik bleef doorvoeden. Ik vond dat eigenlijk al wat vreemd omdat ik van anderen had gehoord dat die ook doorvoeden tijdens de zwangerschap. Ik ben al wel met de avondvoeding gestopt, want anders krijgt mijn dochtertje niet genoeg binnen om door te kunnen slapen. Maar dan blijf ik haar voorlopig de ochtend- en de lunchvoeding nog wel zelf geven. Ik wil wel gestopt zijn voor de geboorte want 2 kinderen aan de borst lijkt me iets te veel van het goede :). Maar dan heb ik nog even als het gaat om afbouwen.

    Groeten Nelie
     
  4. Monique

    Monique Verloskundige

    6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Als ik uitga van je laatste cyclus van 33 dagen, dan zou je vandaag 9+1 weken zijn. Het klopt waarschijnlijk dus wel dat je tijdens de echo in de 9e week zat. Je bent dan uitgerekend rond 3 juni 2015. Goede zwangerschap toegewenst!

    Groetjes Monique
     
  5. nelie

    nelie Nieuw lid

    27 okt 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okay hartelijk dank.
    Groeten Nelie
     

Deel Deze Pagina