kiddyboard

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Cilla24, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hallo allemaal

wij willen graag een 2e kindje, (hopelijk is het al raak :D)
    maar nu zit ik eens te kijken naar een kiddyboard, maar ik word er niet echt wijs uit.
    Stel ik ben nu wel zwanger dan is m'n kleine man bijna 2 als hij grote broer wordt, hij loopt nu al aardige stukjes maar gaat ie t dan redden met bv een dagje winkelen/ pretpark ed om te staan???

Nu zag ik ook wat anders, een soort losse zitting die je aan de zijkant van de wagen kan bevestigen voor door je een soort van duo wagen krijgt.
    het heet de buggypod.
    Ik heb nu de mutsearts style , wat zouden jullie doen een board of zo'n stoeltje??
    Het is trouwens puur nog orientatie...

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat het een beetje gevraagd zal zijn voor een 2-jarige om bij een dagje uit te blijven staan. Een uurtje als je kleine heel 'fit' is, maar langer lijkt me too much.
    Maar als je een dagje uit gaat, ga je dan niet meestal met 2 volwassenen, zodat je allebei een wagen kunt duwen? Dan neem je een lichtgewicht opklapbuggy voor je oudste (kun je tassen/jassen in zetten als hij rondloopt).
    Zeker bij winkelen vind ik het soms noodzakelijk om hem in een kar vast te zetten; anders grijpt hij uit balorigheid naar alles in de rekken.

Zo'n buggypod heb ik nog nooit gezien, zou even goed kijken of het stevig genoeg is - en of je wandelwagen niet stuk gaat door er een gewicht aan te hangen.

Ik heb trouwens geen duowagen of kiddyboard (mijn kindjes schelen 23 maanden). Heel af en toe mis ik dat wel, maar het is bijna altijd goed op te lossen. Korte stukjes: baby in de wagen, peuter loopt zelf. Iets langere stukjes: baby in de buidel, peuter in de buggy. En als we met 2 volwassenen zijn, baby in de wagen, peuter in de buggy. Maar ik ga ook nooit uren alleen op pad met 2 kinderen (ja, met de auto...).

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier een buggyboard, maar F is nu 2 jr en 7 mnd, dus dat is wel wat meer verschil.

En mochten wij idd echt een dagje weggaan, dan nemen we ook gewoon de buggy mee.

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Jordy is nu net 2 en die blijft toch goed staan op zo'n buggyboard . (Ook langere tijd)

Heb die andere ook geprobeerd, maar ik vond het niet prettig lopen. Je wagen trekt dan helemala naar 1 kant omdat daar het zwaartste kindje zit en jordy is maar 11 kilo.

Anders gewoon eens uitproberen bij een winkel waar ze die dingen alle 2 hebben ;) dan weet je wat jezelf het fijndt vind

5. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    jordy gaar ook wel eens op het buggyboard zitten en dan met zijn voeten richting wandelwagen :D Dus ik heb er geen last van als we lopen. geen benen waar ik opeens over kan struikelen :p

6. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    haha van nature blond he:D heb er gewoon nooit aan gedacht dat je met weggaan (pretpark oid) met z'n 2e bent en dus allebei een wagen kan duwen :D
    maar evengoed bedankt voor de reacties, een draagdoek is ook nog een idee die heb ik nog, en kleine stukjes kan jayden gewoon lopen of op een board die ik er dus wel bij haal.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hebben deze: Kids-sit

Hierop kunnen ze ook zitten :) Het zitje kan er trouwens ook vanaf, dus staan kan ook.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een buggyboard. In het begin wilde Eva er helemaal niet op staan en liep ze alles (ze was toen 2 jaar en 3 maanden). Sinds een paar maanden wil ze er wel op en zo houdt ze het heel lang vol, kan zo 2 uurtjes gaan wandelen, geen probleem, ze loopt het meeste, maar als ze het zat is of moe is kan ze dus gaan staan. Met een dagje dierentuin ofzo nemen we voor Eva wel de buggy mee, maar erg handig is het niet met 2 wagens als het erg druk is, kan je beter alleen de buggyboard meenemen en regelmatig even laten uitrusten op een bankje :). Met winkelen loopt Eva het meeste, soms gaat ze op het plankje staan. Eva is meestal een heel braaf meisje :), dus een buggy om haar in vast te zetten is niet nodig.

9. Alita

Alita Niet meer actief

idd hier ook gewoon 2 wagens meenemen....
    WE zitten nog te twijfelen of we een kiddyboard willen kopen, maar dat kan altijd nog he?
    Ligt er ook aan hoeveel jij alleen weggaat met je kids...

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier precies dezelfde, super aankoop voor ons zoontje (is nu bijna 2,5)

11. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hier straks 2 jaar en 2 maanden verschil tussen de 2 kleintjes, ik ben me nog aan het verdiepen wat het handigste is.
    Oudste in de kinderwagen kleintje in de draagdoek (wat niet opgaat als ik dan nog steeds veel rugklachten heb :().
    Kleintje in kinderwagen en oudste lopen en zo kiddyboard/ plankje, maar mijn ervaring is dat het niet prettig loopt omdat je steeds tegen het plankje aan schopt met lopen :x.
    En als hij moe is van het lopen dan wil hij waarschijnlijk ook echt zitten en niet staan, lijkt mij;).
    Zo'n kids-sit lijkt dan alweer wat beter maar ook dit lijkt me zo onding waar je steeds tegen aanloopt, maar dan wel voordeel dat de oudste ook kan zitten (ik vind ze ook wel prijzig).
    Of misschien dan toch nog een duowagen, maar ja is wel weer een hele uitgave, ook 2de hands, en hoelang en hoe vaak gebruik je die dan nog.
    Pffff hier in ieder geval nog geen beslissing genomen, gelukkig hebben we nog even de tijd :).

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een buggyboard aan de Quinny Speedi, maar schop helemaal niet tegen het plankje. Als Eva moe is vindt ze het heerlijk om op te staan en ze kan ook een beetje aan de kinderwagen hangen. Ik vind dat kindjes van 2 jaar het wel moeten kunnen. En hoe lang denk je in je eentje weg te gaan met 2 kindjes dat je oudste zó moe is dat ie niet even kan staan?
    Tweedehands duobuggy's zijn vaak helemaal niet duur en je kan 'm daarna ook weer makkelijk verkopen. Maar het is wéér een wagen erbij. En daarbij vind ik dus dat kindjes vanaf 2 jaar best veel kunnen lopen en staan :)

13. Alita

Alita Niet meer actief

@Snoopy dat vindt ik dus ook daarom vindt ik een duowagen overbodig...
    Dat kid-sitt ding vindt ik belachelijk duur....maar een gewoon board rond de 40euro kan wel weer...
    We zien nog wel wat we doen kopen kun je zo`n ding nog altijd vindt ik....

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij hebben ook een bugaboard met zitje aan de wandelwagen hangen. Werkt echt ideaal, en voor onze 2 mannen ook nog heel gezellig, ze kletsen wat af zo samen.
    Lopen gaat trouwens prima.. in het begin was het wel even wennen, maar ik trap er eigenlijk nauwelijks tegenaan.

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik sluit me aan bij Snoopy!

Wij hebben het plankje van Bugaboo. Nu nog niet in gebruik, maar ik verwacht geen problemen, ik heb in huis al wel proefgereden met Milan en ik had zelf geen last van 't plankje. Milan is nu net 2 en loopt echt al heel veel mee, ik gebruik de buggy eigenlijk ook nauwelijks meer, alleen als ik haast heb (gaat natuurlijk wel een stuk sneller).

Voor langere afstanden heb ik een draagdoek (kan de baby dan in en Milan in de wandelwagen, of de baby in de kinderwagen en Milan in de doek). En als we echt de hele dag weggaan gaat vriendlief (of iemand anders) ook altijd mee, dus dan kunnen we met 2 wagens gaan.

16. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Tja het is altijd lastig om vooruit te kijken, ik heb geen ervaring met kindjes van 2 :) dus goed om jullie meningen te lezen.
    We zijn altijd veel buiten, en vaak wel een paar uur onderweg.
    Ons ventje loopt dan vaak het eerste stuk en gaat dan in de wandelwagen, vaak even rondje dorp, winkeltjes kijken etc, langs de speltuin waar hij zich dan een tijdje uitleefd met "rondrennen" schommelen glijbaan etc. daarna loopt hij vaak nog een klein stukje maar dan is hij dus echt wel moe en gaat weer in de wandelwagen voor de weg terug naar huis.
    Hoe dat over een half jaar is weet ik dus niet, hij kan dan vast al verder lopen.
    Hoe doen jullie het met boodschappen doen, ik doe eigenlijk alles te voet en ben blij dat ik hem nu in de winkel dus in de wagen kan zetten anders kom ik toch echt met veel meer boodschappen thuis dan noodzakelijk hihi
    Z'n board moeten we misschien tegen die tijd maar eens testrijden in de winkel met onze eigen wagen om te zien of het onhandig loopt.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje zit nog erg graag in de wandelwagen als we bijv. boodschappen gaan doen (toch een stuk lopen). Die gaat echt niet het hele eind lopen dus om die reden zag ik het ook niet zitten om hem te laten staan en hebben we dus de kids sit gekocht. Al heb ik ook een draagdoek die ik ga gebruiken, maar ik heb graag een keuze ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva loopt gewoon gezellig mee, gaat eerst appels en uien tellen :) en sprint vervolgens door naar de vleesafdeling waar ze braaf wacht op iemand die vraagt of ze een plakje worst wil :D. Vervolgens zeg ik wat we nodig hebben en gaat ze mee helpen 'zoeken' waar het staat en waar ze bij kan, pakt ze.

19. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik heb voor 40,- een duowagen gekocht en voor 30,- een buggyboard, kan ik allebei wel voor ong hetzelfde bedrag wel kwijt als ik het niet gebruik. En misschien doe ik ook nog wel een draagdoek. Ik heb graag veel mogenlijkheden :p.

Deel Deze Pagina