Meeste in koelkast, (druiven, komkommer, paprika) Sommigen op onze 'fruitschaal', appels, bananen, sinasappelen.
Dit. Deze groente- en fruitsoorten horen alledrie buiten de koelkast bewaard te worden. Alleen druiven zet ik wel eens in de koelkast, als ik weet dat ze niet op korte termijn op gaan.
Wij hebben een aparte groentenschaal naast de fruitschaal. Maar in de zomer vind ik een koude komkommer lekkerder dus dan bewaar ik die in de groentenla. De druiven halen vaak het einde van de dag niet en soms krijg ik niet eens de kans om ze op de fruitschaal te leggen omdat ze onderweg daar naar toe al gekaapt worden.
Druiven redden het einde van de dag hier niet, dus die was ik en zet ik op tafel. Komkommers leg ik hier naast de fruitschaal, net al de romatomaatjes, dan kan mijn dochter altijd kiezen wat ze wil.
Omdat ik het meeste daarvan ook in de koelkast bewaar maar steeds meer mensen zie het gewoon op de groenten fruitschaal bewaren. Dus vandaar gewoon nieuwsgierig.
Druiven moet ik itt sommigen wel bewaren hier, want ik haal 3 bakken tegelijk en die mogen ze hier niet in 1 middag opeten.
Ik vind het soms lastig te bepalen. Sommige groente- en fruitsoorten worden gek genoeg sneller oud in de koelkast (behalve als het hoog zomer is ). Komkommer en paprika horen daar ook bij. Maar paprika is wel weer redelijk gevoellig voor bederf door schimmels, dus als je die echt lang moet bewaren, zou ik hem wel weer in de koelkast leggen. Eigenlijk komt het erop neer dat sommige soorten gewoon niet heel geschikt zijn om lang te bewaren.
Ik bewaar alles in de kelder! En een klein beetje van het fruit op de fruitschaal in de keuken. Maar druiven haal ik uit de kelder en gaan dan meestal meteen op.
Bijna alles bewaar ik in de groente/fruit schaal op het aanrecht. Alleen champignons en sugar snaps enz in de koelkast. Ik bewaar het vaak zoals het in de winkel ligt. Niet in de koelkast dus
In de groentela (warm huis), alleen in plastic gesealde komkommer in de fruitschaal, tot aangesneden.
Dit doe ik ook. Vind het verrassend om te lezen dat zoveel mensen paprika, tomaat of komkommer in de koelkast bewaren.