Aan degenen die hun paprika in de koelkast bewaren: vind je niet dat ie dan minder smaakvol is? (zelfs als je hem voor gebruik even op kamertemperatuur laat komen) Ik proef echt verschil; vind ik zonde van mn paprika. Niet zo erg als bij tomaten. Daar maakt de kou echt alle suikers kapot. Maar toch wel een beetje.
Vind ik ook ja Bij de meeste groentes. Courgette en aubergine enz zijn buiten de koelkast echt smaakvoller.
Het is nooit in mij opgekomen om de paprika niet in de koelkast te bewaren dus ik weet niet hoe het anders smaakt Maar nu door dit topic zal ik ook de supermarkt regel gaan aanhouden. Courgette gaat ook altijd de koelkast in bv. Maar dat zal ik nu ook niet meer doen.
Inderdaad. Komkommers en tomaten willen niet in de koelkast!! Daar worden ze slapjes van het staat zelfs in de winkel bij de komkommer; bewaren buiten de koelkast
ik juist andersom haha. Komkommer bewaar ik altijd buiten de koelkast, net als tomaat en paprika. Druiven bewaar ik altijd in de koelkast.
Ik zou dan een boodschappenmand neer moeten zetten alszijnde 'groenteschaal'. Vooral in de zomermaanden hebben wij geen koele plek om groente goed te bewaren buiten de koelkast. Supermarktregel vind ik lastig: op de groenteafdeling is het meestal max 15graden.
Ik denk dat het groente/fruitgedeelte hier in de supermarkt wel koeler wordt gehouden. Er staan ook grote bakken puree, aardappelsalade en dips. Dus hmmm supermarktregel vertrouw ik hier totaal niet.
Alles in de koelkast. Ik heb graag een zo'n leeg mogelijke aanrecht. En in de zomer ligt ook het meeste fruit in de koelkast, aangezien ons keukenraam op het zuiden is.
Met dit weer liggen de druiven op de fruitschaal. Komkommer en paprika in de koelkast. Als het wat warm weer is leg ik het fruit ook in de koelkast. Als ik meerdere bakken druiven koop leg ik 1 bak op de fruitschaal en de andere in de koelkast.
Druiven krijg ik hier geen kans om een bewaarplek voor te zoeken, die zijn binnen een paar uur op. Komkommer en paprika liggen in de winter in de fruitschaal, in de zomer in de koelkast
Hier alles in een koele, droge, donkere kelder. Ik haal enkel boven wat we die dag gaan eten. Ik vind groenten en fruit op kamertemperatuur ook lekkerder. Wij eten met z'n vieren ook makkelijk elk 3 stukken fruit per dag. Dus minimum 12 stuks fruit X 7dagen = 84 stuks fruit per week. Dat krijg ik echt niet op mijn fruitschaal of koelkast!
Paprika, komkommer, tomaat ed zijn nachtschade producten. Deze kunnen niet zo goed tegen kou. Dan worden ze eerder rimpelig. Groentela is een optie. Aangesneden sowieso in de koelkast
Tomaat, paprika en tomaat zijn hier onze snack-groente; daarom liggen ze in de koelkast, ze worden al snel aangesneden en liggen daarna ook nog maar kort in de koelkast. Plus koud vind ik ze echt lekkerder. Ze krijgen echt geen kans om rimpelig te worden
Ik had idd gelezen dat wanneer je paprika in de koelkast bewaard er veel smaak verloren gaat. Ik bewaar alleen appels en druiven (als ze niet snel gaan) in de koelkast.