Hoeveel voedingen van hoeveel cc

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Modra, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hoeveel voedingen van hoeveel cc kregen jullie kindjes mee naar de opvang?

Nog even dan ga ik weer aan het werk en zal ik S. afgekolfde melk meegeven. Ik probeer wel eens hoeveel hij drinkt uit een flesje zonder nog een borst aan te bieden. Maar ik vind het lastig in te schatten hoeveel hij nu daadwerkelijk per voeding nodig heeft, omdat hij wat slordig drinkt aan de fles. Hij drinkt dan, stopt na een tijdje weer...Dan bied ik het flesje opnieuw aan. Drinkt hij weer... Maar ik kan dus niet zo goed zien of ik hem dan aan het overvoeren ben...Of dat hij eigenlijk wat te weinig krijgt maar niet meer uit een flesje wil drinken omdat de volgende voeding wel weer bij mij is...

Ik weet dat er een formule is waarmee ik het kan berekenen, maar ik was benieuwd hoe het bij jullie kindjes ging met 4 maanden? Ons zoontje is zo'n 7,5 kg. Hij drinkt overdag nog best vaak. Toch wel om de 2 tot 3 uur denk ik. Ik kom gemiddeld op een voeding of 9 denk ik per dag.

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    mijn zoontje van 4 maanden en 6,5 kilo drinkt op werkdagen smorgens en 1 of 2 x savonds bij mij en bij de gastouder 2 of 3x 130 ml. Ik kolf op mijn werk ook tussen de 250 en de 400 ml in 3x dus dat komt aardig overeen.

Een andere (jongere) baby die ook bij die gastouder komt drinkt met gemak 3x150-180 ml borstvoeding weg. Het verschilt dus erg per kind, dus gewoon uitproberen! Ik heb de week voordat ik weer ging werken een paar dagen overdag gekolfd en flesjes gegeven om dat een beetje te kunnen inschatten.
    Ik zou bijvoorbeeld beginnen met 90 of 100 ml aanbieden per voeding en vanaf daar kijken of er iets bij of af moet..

3. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerst gaf ik 3 keer 100 mee. Maar dat bleek te veel. Nu drinkt hij meestal 2 x 120 en dan om de 4 uur ongeveer.

4. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 4,5 maand dronk hij 3x 150cc op de opvang op een lange dag (ongeveer elke 4 uur). Live dronk hij meestal wat vaker bij mij, maar met de fles kennelijk wat minder behoefte.

5. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Thanks meiden... Ik vind het zo lastig in te schatten! Hij drinkt bij mij ook heel wisselend, wbt het aantal uur dat hij er tussen laat. Bleh, bijna weer werken, maar ben zo nerveus of het wel goed zal gaan.

Meer ervaringen altijd welkom. :p

Deel Deze Pagina