een boel vragen van een leek

Discussion in 'Flesvoeding' started by malka, Aug 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Hallo allemaal,

Even een vraagje. Mijn dochter is 13 weken. Heeft altijd bv gekregen, maar is gaan afvallen... De laatste week zelfs 120 gr! Maar overgstapt op flesvoeding dus (lactatiekundige noemde zelfs term onderveoding!!) Mijn kleine meid heeft dus heel wat in te halen. Ze is na 1 dag flesvoeding dus ook 150 gr aangekomen! Ze woog vrijdag 4980 gr.

Nu is mij geadviseerd om 6 x 150/5 te doen. Ze redt ze het net 3 uur mee. Ze komt dan tussen 4:30 en 5:00 en de laatste voeding is dan rond 8:00.... Ze drinkt de fles altijd helemaal leeg en is dan redelijk tevreden. Mag ze meer hebben? Hoe is de overstap naar 5 voedingen?

Ik gebruik Friso hyper allergeen, ivm hooikoorts van mij en mijn man had vroeger bronchitus. Vrij prijzig! Is dat ander goedkoper merk en kan ik dan zo overstappen?

ze heeft nu wel veel last van het poepen. Moet echt heel hard huilen en je hoort haar kreunen. Is dit normaal? Heb gelezen dat je 10cc meeer water kan doen in flesje. En 2 theelepels sinaasappelsap geven. Dit heb ik vanacht gedaan en zowaar vanochtend een volle luier! Nog meer tips??

Wat een vragen he? Ben door alles behoorlijk onzeker geworden!

2. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Je kan proberen om over te stappen op 5 flessen van 180/6. Je hebt er een berekening voor min. 150cc en max.175 cc per kg lichaamsgewicht gedeeld door het aantal voedingen.

Denk dat als je overgaat op 5 flessen ze er wel meer tijd tussen gaat laten. Je kan dit bv. geleidelijk opbouwen bv. eerst de ochtendfles of avondfles ophogen en dit langzaam uitbouwen. Maar je kan ook proberen in een keer naar 5 voedingen te gaan.

Kruidvat heeft dacht ik ook hypo allergene voeding en die is wat goedkoper. De een stapt in een keer over op andere voeding en de ander doet dat geleidelijk. het kan zijn dat je kindje wel wat meer krampen krijgt. Je kan bv ook proberen eerst 1 fles van de nieuwe voeding te geven, dan 2 etc.

Voor het poepen idd 10 cc extra in de fles doen. 2 theelepels sinaasappelsap heb ik ook wel eens gehoord. Evt. drupje olie door de fles. Kringspiermassage toepassen om de boel op gang te krijgen.

Succes ermee!

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Wij hebben ook Friso hypoallergeen gebruikt. We zijn 2 dagen overgestapt op kruidvat voeding hypoallergeen, dat scheelde ongeveer 6 euro op een pak. Thijs vond het alleen niet lekker. Maar ik hoor in mijn omgeving wel goede geluiden hierover, dus je zou het kunnen proberen. Met kruidvatvoeding kunnen de meeste baby's makkelijker poepen, dus dat is voor jouw kindje misschien een voordeel.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ja, gek wordt je van al die dingen waar je tegen aan loopt he?
    Zie mijn antwoorden in het rood. Ik hoop dat je er wat aan hebt?

5. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Bedankt voor alle adviezen. Morgen kan ik haar weer wegen en dan zal ik gelijk vragen van de voeding.
    Heb haar om 11:00 180/6 gegeven en ze slaapt nog steeds, dus zit ruim 4 uur tussen! Doe dit bij de laatste voeding dan ook maar, hopelijk slapen we dan weer door.
    Zou het schelen als ik bijv 2 scheppen friso en dan 3 kruidvat doe (om even aan de smaak te wennen), of mag dat niet?

Wat een rust geeft die flesvoeding, zie nu in ieder geval wat erin gaat! Zie mijn meisje in die paar dagen echt opknappen. ze slaapt beter, lacht meer, maakt nieuwe geluidjes en heeft zelfs bollere wangen gekregen en kan rondjes draaien in de box!

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij het consultatieburo zeiden ze tegen mij dat ik gewoon moest geven wat ze op kon. Op verzoek dus eigelijk. Emma eet ook meer dan normaal maar dat was niet erg.
    Hier helaas ook ondervoeding door borstvoeding. Ze viel af ondanks dat ze al veel te licht was (door vroeggeboorte). Sinds flesvoeding gaat het super, ze groeit bijna 400 gram per week!

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben trouwens van nutrilon overgestapt naar kruidvat toen de nutrilon op was. In 1 keer zeg maar. 1 dag een beetje krampjes gehad en toen niks meer.
    Die voeding van kruidvat is net zo goed en VEEEL goedkoper...

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Verschillende merken mengen kan prima! Al drinkt mijn zoontje vanalles en hoeft hij niet te wennen. Zo ben ik overgestapt van nutrilon naar kruidvat en heb ik nu net weer een proefmonster van friso gehad en heeft mijn man voeding van de etos in huis gehaald omdat die van de kruidvat op waren...

9. Tink

Tink Niet meer actief

Hier beviel de Similac voeding het best. Dochter kon van andere merken minder goed poepen. Is niet duur, maar helaas niet overal even goed verkrijgbaar.

Sinaasappelsap zou ik zeker niet doen op die leeftijd! Wij deden als ze last had altijd ietsje meer water in de fles en dat werkte goed (echt een heel klein beetje).

Qua hoeveelheid: zolang je maar niet boven de 1 liter per 24 uur uitkomt is het goed.
    Een richtlijn is: 150 ml klaargemaakte voeding per kilo lichaamsgewicht, en dat delen door het aantal voedingen. (Zeiden anderen ook al zie ik.)
    Als ze daar niet genoeg aan heeft: er bestaat ook speciale voeding voor hongerige babies, weet alleen niet van welk merk.

Share This Page