bv met 10 mnd loopt terug

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bellabella, 29 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hallo!

Ik geef nu ruim 10 maanden onder andere bv maar merk dat het terug begint te lopen. Volgens mij heb ik ook meer melk in de linkerborst dan in de rechter. Ik probeer al wat vaker aan te leggen maar toch heb ik het idee dat het gewoon niet lang meer gaat duren..:(
    Maar goed: ik heb haar net na de bv gelijk een kv flesje erachterna gegeven en ze dronk die (100cc) helemaal op. Ik vind het zo moeilijk om te weten of ze nu wel genoeg krijgt in totaal omdat ik natuurlijk niet weet hoeveel er nog in m'n borsten zit.:)

"Schema" tot nu:
    'sOchtends de borst (6 uur)
    Brood 1 met thee (10 uur)
    flesje kv ca 140cc (in het weekend de borst)
    Slapen 11:30 tot 13:00
    Brood 2 met thee of appelsap 13:30
    fruithapje 16:00
    Avondeten 18:00 (ze eet veel!) soms met yoghurt toe
    Borst 19:00 en naar bed

Tussendoor soms een liga of rijstewafel. Wat zouden jullie doen als je mij was? Ik vind het prima om nog 2 x p.d te voeden doordeweeks, maar hoe weet ik nou of ze genoeg krijgt? Zal ik nu gewoon altijd maar een kv flesje geven na de bv 'savonds?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou het eerder zoeken in wat meer borstmomenten op een dag om het op peil te houden. Bijvoorbeeld voor het avondeten een borst en daarna nog een borst als toetje. En bij de lunch hetzelfde op dagen dat je bij je kind bent.

3. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ja dat is idd misschien ook een goeie, alleen vind ik het zo'n rot gevoel om de borst te geven als er bijna niets in zit. Ze gaat er dan ook zo aan trekken/ hangen. Vanavond had ik weer echte stuwborsten na het werk (als vanouds) dus volgens mij had ze er nu wel genoeg aan. Maar goed, ik zal proberen wat vaker weer wat aan te leggen, of misschien is het zo ook wel mooi om gewoon langzaam op te drogen...

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

dus jij werkt niet in het weekend en op 2 dagen na?
    De andere dagen krijgt ze ipv gekolft nu een kv flesje?
    Ik wil de situatie goed begrijpen.
    Wat ik wel fijn vind is dat ik bij jou zie dat ze het best red van 11 tot 19 uur zonder mama melk. Ja wel appelsap. Hoe drinkt ze dat eigenlijk? Ik zit namelijk ook met mijn schema probleem en merk dat hier alles ook terug loopt dat terwijl ze op het kdv en oppas veel meer drinkt.

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hai sweetlakecity,

Ik werk eigenlijk bijna alle dagen, dus ben alleen in het weekend vrij en kan dan 'smiddags wel bv geven. Doordeweeks krijgt ze alle dagen een flesje kv (ben met 9 maanden gestopt met kolven). Wel probeer ik op de dgn dat ik toevallig vrij ben vaker aan te leggen om productie weer wat omhoog te krijgen. Ze drinkt verder thee en appelsap gewoon prima, veel zelfs!

Deel Deze Pagina