Houd het ooit op? Het eeuwige doorlekken!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Selcan, 13 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat iemand een tip heeft, of mij kan vertellen wanneer hier een einde aan komt.

Onze liefje slaapt nu al 2 weken aardig door, wordt nog maar 1x wakker. 19:00 naar bed, ergens in de nacht wakker voor een voeding, dan weer slapen tot 07:00 ongeveer.

Maar in deze twee weken heb ik zelf nog geen een keer lekker kunnen slapen omdat me borsten na een aantal uur enorm gestuwd raken, met een enorme lekkage als gevolg. Elke nacht me bovenkleding vervangen, terwijl hij de laatste voeding me borsten beide goed leeg drinkt. Soms lekken ze niet maar dan voelen ze wel als bowling ballen en lig ik totaal niet lekker... Soms doe ik me compressen af om ze te vervangen en beginnen me borsten spontaan te spuiten, echt hard spuiten, ik moet dan gelijk een hydrofiele doek er voor doen en dan wachten tot het ophoud... Waarna de doek helemaal doorweekt is. Het is niet alleen nu sinds deze twee weken, het is sinds de kraamweek al, elke keer als hij ook maar een uurtje later komt... Begint het.

Gaat mijn lichaam er ooit aan wennen dat hij door slaapt? Wanneer dan, want je zou denken na twee weken dat dat wel zou gebeuren... Wat als hij straks het klokje rond slaapt??? Denk dat ik dat niet ga kunnen verdragen als ik van een paar uur al enorme stuwing krijg en veel doorlek...

Is het uberhaupt wel mogelijk om zo lang geen borstvoeding te geven (ook niet kolven), is dat niet enorm lang... Daar krijg je toch sowieso stuwing van...

Een aantal zullen zich afvragen "waarom ga je niet gewoon kolven", ik heb het gevoel dat ik hiermee juist mijn productie stimuleer om meer melk aan te maken. En ik wil juist dat me borsten wennen aan het feit dat hij minder vaak komt in de nacht... Ik kolf alleen wanneer ik weet dat hij nog een aantal uren door zal slapen. Maar als ik bijvoorbeeld rond een uur of 1 stuwing krijg en doorlek dan wacht ik liever even tot hij zelf wakker wordt, dat is vaak rond 1 of 2 uur...

(Door dit probleem ookal twee keer een ontsteking gehad, laatste een week geleden (zie eerdere topics) gelukkig nu aan het herstellen dankzij antibioticakuur)

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Herkenbaar, volgens mij heb ik tot ongeveer een half jaar op een dikke badhanddoek geslapen zonder bovenkleding want dat werd toch doorweekt. En waterdichte molton op bed gelaten want ging soms door handdoek heen. Had ook flink overproductie.
    Het goede nieuws is dat je borsten het dus uiteindelijk wel gaan snappen maar kan nog even duren ;) Zl is hier van de week pas gestopt met nachtvoeding en dan heb ik 's ochtends wel wat lekkage maar na een paar dagen snappen ze het.
    Misschien zou je je productie wat kunnen remmen met blokvoeden en misschien kopje saliethee voor het slapen gaan. Maar dat zou ik dan in overleg doen met lactatiekundige aangezien je zoon nog jong is en je al borstontsteking gehad hebt.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik zou toch een keer contact opnemen met een LK.
    http://search.nvlborstvoeding.nl/

Zeker ook aan de hand van je vorige berichten mbt de ontstekingen, Volgens mij heb je best wel enthousiaste borsten, met druk klierweefsel.
    Er zijn vast oplossingen,maar professionele hulp is denk ik toch wel een goed idee!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook tot ongeveer een halfjaar gehad. Sliep tot die tijd eerst met 2 strandlakens om mijn bovenlijf heen en wisselde die 's nachts soms tot 2x toe omdat ze doorweekt waren ;) Langzaam kon dat af met eentje haha. Wat een drama vond ik dat!

5. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Hier ook tot 8 maanden ongeveer. Ik heb ook contact gehad met de lk en die adviseerde om saliethee te drinken voor het slapen gaan. Maar wel met mate. Succes, ik weet wat je doormaakt.

6. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik heb tot 6 maanden BV gegeven en tot die tijd last gehad in de nacht. Niet zo erg als jij omschrijft gelukkig. Wel moet ik altijd na toeschietreflex loskoppelen, omdat ie er anders in stikte, das ook gebleven tot t einde. Gek genoeg met afbouwen dan weer weinig last gehad, alsof ze zoiets hadden van hehe, we hoeven niet meer.

7. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    He wat vervelend!
    Bij mij sliep ze ook rap door en ook ik heb het gewoon laten gaan (voed nu nog met een jaar) om de productie erop af te laten stemmen. Op een gegeven moment maakt je lichaam vanzelf minder melk aan.
    Wat een goede tip is is het zogenoemde "deurbellen" Als je tsr komt bv of de melk begint te lopen kun je vaak drukken alsof je op een bel drukt waardoor het stopt, hopelijk werkt het voor je bij de lekkage!

Bij mij stopte het lekken met +/- 5 maanden. Als ik een keer een uurtje later kolfde op het werk had ik helaas alsnog pech.

8. Rozen88

Rozen88 Lid

11 aug 2014
    48
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    België
    Hier hetzelfde probleem!

Ik slaap op een dikke badhanddoek en dan zonder bovenkleding

Wij vrouwen maken toch zoveel mee he

9. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wat vervelend zeg! Ik heb alleen in de kraamweek ontzettende last van stuwing en doorlekken gehad. Ik heb op een gegeven moment luiers in m'n voedingsbh gedaan, die nemen lekker veel vocht op. Zoogkompressen of maandverband werkte niet afdoende.

10. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Maandverband heb ik ook al geprobeerd ja, luiers nog niet als het weer zo heftig wordt ga ik dat ook maar eens proberen.

Zonder bovenkleding slapen lijkt mij zoooo verschrikkelijk, ik kan niet eens met korte mouwen slapen krijg het heel snel koud ! Laat staan helemaal zonder bovenkleding !

11. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    'T is wat he om een vrouw te zijn! Heb sinds ik ben bevallen zo veel meer respect gekregen voor vrouwen/moeders!

Deel Deze Pagina