Onzeker....

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ziezo1980, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    Beste Teddy,

Enige tijd geleden stelde ik je een vraag over productie die aan 1 borst terug leek te lopen icm een tepelhiedje. Ik heb gedaan wat je schreef en het is helemaal goed gekomen. Ik voed inmiddels al weer enige tijd zonder tepelhoedje en het gaat goed.

Alleen ben ik behoorlijk onzeker over mijn dagen. Onze dochter is inmiddels 16 weken. Ik hoor om me heen allerlei verhalen over 4 of 5 voedingen en ik geef er zeker nog 8! Soms wel meer zelfs. Onze dochter slaapt slecht en kort en heeft na veel huilen en dan een slaapje altijd duidelijk honger. Ze zoekt dan en als ik haar aanleg drinkt ze echt een volledige voeding. Niet voeden op zo'n moment geeft nog extra huilen. Ze heeft best structuur, in die zin dat ze overdag meestal om de 3 uur komt en in de nacht 1 keer na 4 uur en dan weer na 3. Meestal heb ik dus ook. Kg 2 nachtvoedingen.

Wat doe ik nou niet goed? Hoe kan ik de tijd tussen de voedingen misschien iets langer maken? Of moet ik dat niet doen? Ik hoop dat je me kunt helpen.

Groeten,

Ziezo

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Ziezo,

Je doet het helemaal goed! Ik vind 8 voedingen bij borstvoeding voor deze leeftijd heel normaal. Veel baby's die de fles krijgen worden per voeding helemaal overvoerd en komen zo aan 4 of 5 voedingen. Qua hoeveelheid voeding zitten ze waarschijnlijk wel op het zelfde niveau. Vergelijk het maar met het verschil in een 5 gangen diner en lichte lunch. Ik vind 8 maal daags een klein beetje veel fijner dan 4 x daags bunkeren ;)

Ik ben er geen voorstander van om het ritme van de baby te manipuleren. Ga gewoon lekker met het ritme van je baby mee en laat je eigen wensen los!

Sterkte.

3. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    Dank je wel! Dan ga ik gewoon zo door. Ik had zelf geen idee hoe het te veranderen, maar dat is dus zeker niet nodig!

Deel Deze Pagina