Hallo, Mijn baby is 10 weken te vroeg geboren en is nu 5 maanden. Vanaf de geboorte heb ik fulltime gekolfd. Eenmaal thuis (na 10 weken ziekenhuis) kreeg ik mijn baby niet meer aan de borst en ben dus blijven kolven. Door alle emoties, hectiek etc. is mijn productie enorm gedaald en is nu nog maar totaal 120 ml over 2 kolfbeurten. Baby krijgt dus eenmaal bv en verder kv. Ik heb vrede met de situatie. Baby heeft bij start moedermelk gekregen en dat is het beste. Ik wil nu echt stoppen met borstvoeding. Het kost mij veel tijd voor de hoeveelheid die het oplevert. Maar hoe moet ik afbouwen? Bijvoorbeeld 3 dagen 1 maal per dag kolven, en dan niet meer.... Mijn borsten voelen totaal niet vol meer aan. Ik ben benieuwd naar je antwoord. Alvast bedankt, Tallie77
Bijzonder knap dat je het zo lang hebt volgehouden! Jouw plan is prima hoor. Je hoeft eigenlijk alleen nog maar te kolven als je voelt dat je volle borsten hebt. Als ze soepel voelen hoef je al niet meer te kolven. Kan zijn dat je somsna een week nog 1 keertje kort moet kolven. Luister maar naar je borsten dan komt het goed. succes! Linda