Weet iemand of ik een red velvet cake, inclusief vulling van roomkaas, kan invriezen? Of hoelang ik'm kan bewaren in de koelkast? Dan zou ik'm op Donderdag maken en dan Zaterdag eten. Een taart met botercremevulling en fondant bewaar ik buiten de koelkast. Maar zou dat 3 dagen goed gaan? Ik wilde de cake en mn taartkapsel van te voren maken en invriezen. Op Vrijdag beiden vullen en decoreren maar door werk ga ik dat niet redden. Moet t dus allemaal wat eerder doen.
Eigenlijk kun je alles invriezen behalve met vers fruit, dat is na ontdooien niet zo lekker meer als het de hoofdvulling is zeg maar. Alle cake, room, puddingachtige dingen kan prima. Ik zou denk ik niet taart 3 dagen vers bewaren zeg maar. Niet dat je direct dood zal gaan , maar lijkt me toch bederfelijk spul.
ik zou de taart niet 3 dagen buiten de koelkast bewaren. Maar de ochtend van de voren eruit halen zodat alles langzaam op kamer temperatuur kan komen. Onze bruidstaart heeft een jaar in de vriezer gestaan en was daarna nog overheerlijk!
Invriezen kan makkelijk een jaar. Taart bewaren buiten de koelkast zou ik nooit doen. Je kan een taart in de koelkast wel enkele dagen bewaren