Wie weet dit? Normaal slik ik de pil zo'n 4-5 maanden door, las dan een stopweek in (bloed is dan zeer weinig tot niks) en na 7 dagen stoppen, begin ik weer met de pil voor een maand of 4-5. Na de laatste keer een stopweek (5 wkn geleden) moest ik dus weer beginnen met een nieuwe reeks pillen, echter had ik geen pillen meer. Ik heb dus even een maand zonder pil gedaan. Ik werd netjes 4 weken na het stoppen met de pil weer ongesteld (zoals altijd na het stoppen met de pil). Dat was zaterdag 25 november. Ik ben toen die avond gestart met de pil. Mijn menstruatie was de eerste 3-4 dagen heftig (zoals ik altijd heb als ik geen pil slikte) en op dag 5 en 6 licht en dag 7 weg. Afgelopen vrijdag was het dus idd lichtbruin en heeeel weinig en zaterdag was het over. Maar nu ben ik sinds vrijdag heel erg verkouden, waarbij ik in de avonden en nacht/ochtend veel hoest. Zondagochtend na het wakker worden kreeg ik een hoestbui en ging daarna naar de wc. En ik merkte dat ik ineens weer helder rood bloed in mijn inlegkruisje had en bij afvegen. De rest van de ochtend weer bruin/beige en heel weinig (alleen met afvegen) en in de middag en avond was het weer weg. Maar ook vanochtend .. weer een hoestbui na het opstaan .. en prompt weer helder rood bloed verlies in mijn inlegkruisje en bij het afvegen. Hoe het vandaag verder gaat is even afwachten. Komt dit nou door het hoesten in de ochtend of is het puur toeval omdat het beide keren alleen in de ochtend was? Aangezien ik dit nooit eerder heb meegemaakt is dit gewoon heel vreemd voor mij (en ben toch regelmatig verkouden, ook toen ik nog geen pil slikte en dus maandelijks ongi werd). Vandaar dat ik het hier ff vraag Wellicht dat iemand het herkent
Ik denk eigenlijk dat het gewoon puur toeval is met de verkoudheid en dat het meer zo is dat je lijf een beetje van slag is. Normaal slik je de pil, een maandje niet en dan nu weer wel..... Ik ben geen deskundige, maar dit is het eerste wat er bij me op komt.
Lijkt mij dat het door je pil komt. Het eerste klinkt als een onttrekkingsbloeding en dit nu als je menstruatie.
Ja dat klopt. Laatste pil op vrijdag 27 okt. Onttrekkingsbloeding was van 1 tot 3 nov. Moest de pil weer slikken op 4 november. Had toen geen pil meer dus heb het zo gelaten. Ik werd vervolgens op 25 november ongesteld. Dit duurde tot 1 december. Op 25 nov ook gelijk weer met de pil begonnen (en dus gelijk veilig want dat was cd1). 2 december geen ongi meer en erg verkouden geworden. Hoesten avond/nacht/ochtend 3 dec. 3 december ochtend weer vers bloed. Rest vd dag niks. Ook gisterenavond/nacht hoesten. En vanmorgen ook hoesten en weer vers rood bloed. Tot op heden alleen nog beige verlies. Gisteren en vandaag is mij dus vreemd aangezien mijn ongi zaterdag al helemaal over was (vrijdagavond zelfs al).
Oh zo. Ja dat is inderdaad wel vreemd. Maar misschien is je lichaam toch wel wat ontregelt door de tijdelijke stop van de pil. Weet niet of je voor je menstruatie ook bruinverlies hebt? Beetje rare gedachte misschien maar ik heb dus nu na twee kinderen eerst bruinverlies. Het lijkt mij dat dit nog van de vorige menstruatie is en wanneer het baarmoederslijmvlies afbreekt dit dus eindelijk eruit komt. Wie weet verzamelde zich dit ook bij jou maar door je hoesten kon het er nog doorheen?? Ik roep maar wat hoor
ik heb juist sinds afgelopen winter/voorjaar dat ik na onttrekkingsbloeding (en weer verder met de pil) eerst een week nergens last van heb en daarna een week weer met bloedingen rondloop.....moedeloos word je ervan dat wel... maar ik zou me niet direct zorgen maken, gezien t wel redelijk direct aansluit op de menstruatie.. als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd even de huisarts bellen
Ik maak me idd geen zorgen hoor Maar tis gewoon wat vreemd aangezien ik dit echt nooit hebt gehad in alle jaren dat ik geen pil slikte of direct na stoppen met de pil Maarja ... voor alles moet een eerste keer zijn zeg ik altijd maar hahaha @Meca .. nee ik heb nooit bruinverlies voor het doorbreekt. Bij mij begon het altijd gelijk met roze/rood. Wel de laatste 2 dagen vaak wat bruinig. Met de pil had ik bijna nooit een bloeding in de stopweek .. soms wat bruinig/beige .. Ach .. dan nog maar ff inlegkruisjes blijven dragen de komende dagen