Bewaren jullie de kassabon en doos van een elektronica aakoop?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Nee hoor

Hier iPods, imac, Nintendo, allemaal teruggebracht zonder doos en kreeg gewoon een nieuwe mee (mediamarkt, Bart smit, Apple)
    Bij Babydump ook muziekmobiel na een jaar teruggebracht zonder doos. Overal gewoon kosteloos een nieuwe.

Als iedereen de dozen van alles moet bewaren kan ik wel een tweede huis bijbouwen. Ik ga geen pc dozen of plasma tv dozen of koelkast/wasmachine dozen bewaren of wat dan ook, ben gekke henkie niet.

Op de bon staat ook altijd: bewaar de BON goed dat is uw garantie, er staat nergens: bewaar de doos goed, want dat is uw garantie :p

En als ik een kapotte Nintendo breng en ze zouden graag de doos willen, moeten ze mij maar een nieuwe meegeven en mogen ze de nieuwe doos gebruiken voor de ouwe rommel in te stoppen, hebben ze z'n doos ;)

Als de winkel iets defect terugneemt schrijven ze het toch af als breuk of weet ik veel wat, wat hebben ze aan die muffe doos? Artikel is toch mol, kunnen ze niet nog eens verkopen, dus aan die doos hebben ze geen bal

2. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Bij de blokker ruilen ze bij een product onder de 50 euro gewoon om voor een nieuwe.mits je de bon hebt. Boven de 50 euro wordt het ap. opgestuurd voor reparatie ..met of zonder doos dat maakt niet uit. Als je een nieuwe krijgt en je had geen doos, pakken ze hem uit en stoppen ze het kapotte app erin om terug te sturen naar de fabriek..

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb een map met allemaal bonnen, waarschijnlijk ook van apparaten die we niet meer hebben. Dozen gaan op een gegeven moment weg, op een paar uitzonderingen na.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou sorry winkel meneer maar ik heb geen extra verdieping in mijn huis voor alle dozen die ik moet bewaren van alle spullen.

Nee dus die troep bewaar ik niet

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Wat dacht je van een fluitketel? ;)

6. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Haaha nee ik bewaar ook echt de dozen niet. Pfff ik vind dozen al zo irritant, net als schoenendozen heb er een hekel aan :D

Maar de bon bewaar ik wel ja..

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De bon bewaren wij wel altijd, al moet ik toegeven dat we er weleens een kwijt geweest zijn, haha.

Maar de dozen gooien wij altijd gewoon weg als het product het bij het eerste gebruik doet.

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hier gaan alle dozen direct weg!
    Bonnen van grote aankopen bewaar ik wel.

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

bon bewaar ik ivm garantie. doos ook tot garantie

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Bonnen zit op alfabet in een map, dozen gooi ik direct weg. Als ik dat allemaal moet bewaren moet ik een huis erbij kopen

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Doos en bon altijd. Ik doe de bon in de doos, en zet de doos op zolder. Van de kleinere producten trouwens. Niet die van de koelkast :p Maar wel van onze tv, laptop of waterkoker.
    Onze tablet doet debiel, net een half jaar oud. Kan hem opsturen en krijg een nieuwe. Zo fijn, die garantie.

12. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    de bon bewaren we wel de doos gaat meteen weg ook omdat ik geen plaats heb om dozen te bewaren in onze kleine woning

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik leg de bonnen altijd bij de administratie en die ruimt mijn vriend op...
    Nu heeft hij al 2x gehad dat iets kapot was en hij de bon weggegooid heeft dus: geen garantie meer...
    Ik wordt dan pissig want zeg altijd dat hij ze wel moet bewaren maar hij leert het nooit...
    Dus als er iets binnen het jaar kapot gaat mag hij het van mij opnieiw kopen als hij de bon niet bewaard..
    En nu als we iets kopen bewaar ik de bon!!

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoe doen sommige dat dan die de dozen bewaren?

"schat? Pak jij even de doos van de tv die we in 2001 gekocht hebben?Hij staat op zolder in stelling 18 vak 3" :p

Nee, winkels doen totaaaal niet moeilijk als je geen doos meer hebt van je tv/laptop/magnetron. Zolang je de bon maar hebt heb je gewoon recht op garantie. Ze kunnen echt niet verlangen dat iemand op een klein flatje alle dozen bewaard van jarenlang

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Van goedkope dingen niet, maar de tv en audio installatie wel i.v.m. verzenden en garantie als die terug moet naar de fabriek.

16. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Bonnen bewaar ik wel dozen niet, ik heb al zoveel rotzooi in de kelder liggen.. Als ik dan ook nog eens al de dozen moet bewaren heb ik een extra woonruimte nodig.. :D

17. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ik bewaar altijd de bon + kopie in een map. De doos gooi ik wel weg, behalve die van de laptop, telefoon

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja daarom, ik woon in een appartementje met 3 slaapkamers met z'n 5en. Je kan er op zich wel leuke dingen mee bouwen of bedjes van fabriceren, maar nee.. liever niet :p

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier net zo haha!
    Ik kijk de doos zo nu en dan door en ontdek dan weer dingen die we niet meer hebben:)

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zolang er garantie op het apparaat zit, bewaar ik de doos.
    Wij hebben een gigantische zolder, plek genoeg hoor. Zodra de garantie er vanaf is, gaat de doos ook weg. En zo heel veel dozen hebben we niet :(
    De doos van bv de waterkoker kan plat, die van het strijkijzer ook.

Deel Deze Pagina