Hoi allemaal, Ik heb gisteren een aantal kledingstukken van de kinderen op facebook gezet voor verkoop. Nu wil iemand ze kopen, maar willt mij echter het contante geld in een envelop via de UPS GROUPE koeriersdienst naar mijn adres sturen en een ophaalservice sturen voor de kleding?? Het gaat hier om normale kleding van H&M enz. (Nieuw met nog kaartjes aan). Zoveel moeite zijn ze niet waard. Ik vind dit een nogal rare manier en weet niet of ik het wel moet vertrouwen? Iemand hier ervaring mee?
Heb al veel verkocht via fb en mp maar hen zo een verzoek nog nooit gehad. Zou het niet doen. Lijkt me in totaal ook duurder dan de kleren nieuw kopen...
Blijft me ook steeds berichten terwijl ik al aan heb gegeven dit eerst te willen bespreken. Heb er zelf ook geen goed gevoel bij.
Lees idd overal oplichting. En zou het zelf dus nooit zo doen. Maar ben wel benieuwd eigenlijk hoe ze dat doen ,want als jij het geld dus contant binnen zou krijgen en je zou het even laten checken op echtheid dan zit er jij het versturen toch geen risico voor de verkoper. Is zie ik iets over het hoogd.? Nogmaals zou er zelf absoluut niet zo zaken meer doen maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe ze het doen
Dank voor jullie berichten allemaal. Ik heb diegene geblokkeerd, want had erg veel haast en bleef maar berichten sturen... Hoe rapporteer je dat op facebook? Moet het nog na gaan zoeken, maar ben ook erg benieuwd naar hoe zo'n oplichting in zn werk gaat.
Nee gelukkig niet! Maar ben wel altijd heel oplettend. Momenteel is er enorm veel oplichting. Mensen die je foto's jatten en daarmee adverteren.
Heel eerlijk snap ik niet hoe mensen hier nog in kunnen trappen. Het is zo'n standaard riedeltje - gebrekkig Nederlands - buitenlandse naam - account nog maar kort actief - neppe gejatte foto's - amper facebookvrienden Volgens mij is het hele idee dat je uiteindelijk zo ver wordt gedreven dat je geld betaald/voorschiet voor die speciale koeriersdienst maar dat weet ik niet zeker.