Bewaren knutselwerkjes / werkboekjes school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mariannetje, 24 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.001
    93
    48
    Bij ons word je als ouder geacht om in groep 8 een map samen te stellen met werkjes van de hele basisschoolperiode, die dan op de afscheidsavond wordt gegeven. Ik heb bij mijn oudste deze twee jaar geleden gemaakt. Ik bewaarde mooie tekeningen en werkjes in (uiteindelijk 3) A4-dozen en heb alles dus teruggebracht tot 1 (heel volle) ordner met werkjes uit alle groepen en met alle klassenfoto's. Ik vond het verrassend leuk om te doen, lekker simpel freubelen met een doel. En mijn zoon was en is er blij mee. Ik denk dat 1 zo'n map nog best wel leuk is voor later, maar als hij hem tzt weg wil gooien is dat ook goed.

    Oh ja, ik had die drie dozen met rest-spullen die niet door mijn selectie waren gekomen bewaard voor zoon om zelf nog na te lopen, en daar plukte hij toch nog een paar dingen uit om ook nog in die map te proppen. En hij is niet eens een hoarder ;)
     
  2. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Ik heb voor ieder kind een plakboek. Ongeveer 6 tekeningen per jaar gaan er in. Echt de bijzondere.
    Van werkjes maak ik een foto, liefst ook met kind zelf en dan na een tijdje weg.
     
  3. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    De groep 3 boekjes heb ik 3 van bewaard, rest weg
     
  4. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Schoolknutsels of andere mooie werkjes hangen we op aan een bord in de kamer. 3D werkjes staan op de vensterbank. Na enkele weken gaat het weg.

    Wat we wel hebben bewaard:
    - eerste vaderdag/moederdag werkje KDV en groep 1
    - plakboek van school met de werkjes uit de kleutergroep
    - verjaardagskaarten die ze van oma of opa krijgen.
    - uit groep 3: 1e schijfboekje, 1e werkboekje lezen en 1e rekenboekje
    - ieder jaar een kopie van het rapport
    - zwemdiploma als ze dat straks hebben.
    - via een ouderportaal krijgen we regelmatig foto's vanuit de klas. Die bewaar ik en maak ik altijd een klein albumpje van.
    (- aantal baby/dreumes/peuter dingetjes natuurlijk ook)
     
  5. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik bewaar lang niet alles, maar heb per kind een doos met hangmappen er in, met 0-2 jaar, 2-4, etc.
     

Deel Deze Pagina