dat hebben mijn buren ook gedaan 1 met en 1 zonder, die met was helemaal kapot van binnen. waren beiden van hema.
Huh, waarvoor is dat? Ik heb 2 kruiken van de hema van mijn schoonzusje te leen en die heeft ze niet met water bewaard, ik heb dat er nu ook niet in. Kraamzorg heeft ze ook gezien en goed gekeurd...? Waarom zou je ze met water moeten bewaren?
Heb er 2 gekregen (zat water in en zijn nog helemaal goed). En had er bij de vorige zwangerschap 1 gekocht bij de HEMA. Die van de HEMA uiteraard ook bewaard met water erin. Mijn moeder heeft hem vorige open gemaakt (lag bij haar) en hij was compleet groen en geoxideerd (of hoe dat ook heet) dus die hebben we gelijk weg kunnen gooien. Lijkt wel of de kruiken van de HEMA dan toch niet helemaal kloppen.
Hoi, nou ja, daarom vraag ik het dus! Zat er zelf ook over te twijfelen. Die van de hema is van aluminium, misschien moet je andere merken van metaal dan wel met water bewaren en die van aluminium zonder...??? Ik heb er twee en had er toevallig een met en een zonder water bewaard, maar zie geen verschil. Nu heb ik ze een jaar geleden nog gebruikt, dus ze hebben niet heel lang gelegen. Zal misschien de Hema maar eens vragen wat het advies is, er zat zo'n sticker op met een handleiding, maar die vond ik zo groot en lelijk dat ik die eraf heb gehaald.
Ik heb 2 2ehands, afkomst onbekend, en die zijn allebei gevuld met water zodat het rubber niet uitdroogt en scheurd? Mijn moeder heet ze pas mee naar huis genomen om ze opnieuw te vullen en te testen of ze niet lekken. Ze zijn nog helemaal goed.
Cyntje, daarom worden ze idd met water bewaard. Zodat het rubber niet kan scheuren of kan lekken ivm uitdroging.
Ik had er echt nog nooit van gehoord. hier gewoon zonder water gedaan, en ze zien er goed uit. ook van de hema.
ik zal morgen eens kijken bij mijn kruiken. Ze staan in de kast. Ik dacht zonder water. Op mijn kruiken van de hema staat de gebruiksaanwijzing nog.
Hi, Op de gebruiksaanwijzing van de hema kruik staat het volgende: "Opslag: Na gebruik de kruik leeg wegzetten en vorstvrij bewaren. Controleer voor gebruik de kruikenrubber in de dop op scheurtjes, het rubber moet veerkrachtig zijn. Nieuwe doppen zijn verkrijgbaar via www.hema.nl." Zo discussie ook weer uit de wereld geholpen
het verschil zit in het materiaal waar de kruik van gemaakt is. Heb hier een hema kruik die is van verchroomd koper. Deze moet je leeg bewaren. Heb ook een metalen kruik en daar moet juist weer wel water in. Inderdaad voor gebruik altijd controleren of de rubbers niet lekken en anders nieuwe gebruiken. Bij de Hema hebben ze die gewoon liggen. Wij hebben trouwens wel het idee dat de koperen kruik ondanks de kleinere inhoud veel langer warm blijft, misschien handig om te weten.
Als je een kruik na afloop met water bewaard krijg je dus roest. Je moet ze dan maar eens leeg gooien. Allemaal bruin water komt eruit.
Kan je ze niet gewoon laten drogen voordat je ze dicht doet en opbergt? Bv boven de kachel? Of zeg ik nu iets heel raars...