baby wordt boos aan de borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kuikentjepiep, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Mijn baby is nu bijna 4 weken oud.
    borstvoeding is goed op gang.
    Ik herken zijn hongersignalen goed.

De laatste tijd is mijn baby zo boos aan de borst. Hij gilt en krijst en wordt helemaal rood. Hij strekt zich en slaat als het ware net zijn vuist in mijn borst. ook trekt hij mijn tepel zo ver naar achteren dat het veel pijn doet.
    Hij zuigt zo hard net of er te weinig melk uitkomt maar heel zijn mondje zit steeds vol melk. Dat kan het dus niet zijn. Ik probeer dan te stoppen en de andere borst aan te bieden maar daarbij doet hij hetzelfde. Zo gulzig zuigt hij en zo boos is hij. Ik heb net het idee alsof hij denkt dat er geen melk komt terwijl hij zich bijna verslikt omdat hij zo gulzig drinkt.

Als ik even helemaal stop hem laat boeren tussendoor of als ik met hem loop alleen dan kan ik hem uit zijn boosheid halen.
    Maar wanneer ik daarna rustig opnieuw de borst aanbied dan is het hetzelfde verhaal.

laatst heb ik borstmelk gekolft (ik kolf rond de 60 ml uit 1 borst) en het in een fles aangeboden die had hij in 10 sec leeg.

sommige momenten drinkt hij weer wel heel rustig en vredig uit de borst en slaapt daarna ook langer.

Herkent iemand dit? Wat zou dit kunnen zijn?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe is het nu?

Het kan zijn dat je kindje ergens last van heeft: hoe het ligt, pijn in zijn mondje, meer of minder rechtop? Probeer eens verschillende houdingen uit.

Het kan zijn dat je melk (eerst?) heel hard stroomt. En dat dat vervelend is. Dat kan verklaren dat er wel melk in het mondje zit. Probeer dan eens de eerste stroom weg te laten lopen. Even afhalen als de melk toeschiet, wachten tot de straaltjes afbuigen of over gaan in druppen en dan de borst drogen en opnieuw aanleggen.

Blijft het gedrag, laat dan iemand meekijken, want het is voor jullie allebei vervelend...:(

Deel Deze Pagina