Wat is hier nou aan de hand?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door LdJ, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LdJ

LdJ Niet meer actief

Hallo

Is er iemand die mij kan vertellen wat er hier aan de hand is met mijn temp?

Zoals jullie zien heb ik deze maand een gigantische achtbaankaart & ben vandaag 3 dagen overtijd. Maar me temp. gaat nu opeens wel omhoog zoals jullie hier kunnen zien:

Ik weet zelf eigenlijk niet echt wat ik hier nou van moet denken. Ik heb wel het gevoel dat ik ongesteld moet worden maar het zet niet door maar heb wel witte waterige afscheiding.

Hopelijk weet iemand wat hier aan de hand is.

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Waarom begin je een nieuw kaartje als je nog niet ongesteld bent geworden? Je begint toch elk kaartje op de eerste dag van je menstruatie? Ik kan door de twee kaartjes de stijging ook niet helemaal goed plaatsen.... maar zou het kunnen dat je nu dan pas je ei hebt? Dan stijgt je temp normaliter en dan kun je ook zo'n ongi-gevoel hebben.... En heb je nog een zwangerschapstestje gedaan?

3. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Annabeth je bent me net voor.

Ik heb niet veel ervaring met temperatuurkaartjes, maar ik zou tot je ongesteld wordt alle temperaturen in 1 kaart zetten. Op die manier houd je het voor jezelf overzichtelijk en dit is volgens mij ook de bedoeling van deze temperatuurkaarten. Er is nog geen duidelijke temperatuursverhoging die kan wijzen op een eisprong, dus ik zou nog even doorgaan in temp-kaart 2. Misschien is je cyclus nu langer dan voorgaande. Wat je ook kan doen is er een zwangerschapstest op wagen.

Succes!

4. LdJ

LdJ Niet meer actief

Ow echt waar? Dat wist ik helemaal niet, dat juist dat je op de dag dat je normaal ongesteld moet worden met een nieuw kaartje begint ;) Foutje bedankt. Ik heb geen idee of ik nu dan pas me heb. & nee heb ook nog geen testje gedaan, wilde nog even een paar daagjes wachten.

5. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    :) Ach dat kan toch, je kunt niet altijd alles weten. :)
    Het is het handigst dat je begint op de dag dat je ongesteld wordt, zodat uiteindelijk de eerste helft van je grafiek echt je periode tussen menstruatie en eisprong is en de tweede helft die tussen eisprong en volgende menstruatie (of zwangerschap natuurlijk). Op die manier kun je ook heel goed zien dat de eerste helft van de grafiek als het goed is lager is dan de tweede helft...

Die achtbaan-grafiek van jou.... Zitten daar dan ook nog temperaturen bij van je vorige cyclus?

Hihi en tsja.... dat testje... zou ik toch doen hoor.... :)

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat je nu pas in de luteale fase zit en die kramp is denk ik je eisprong. Ik zou in ieder geval klussen. Het doet me erg denken aan mijn vorige maand, maar dat had ik bij je andere vraag ook al gezegd. Wist zeker dat ik kramp had ed. maar dat bleek achteraf mijn eisprong te zijn die veel later was. Ik hoop dat je zwanger bent, maar klus wel door hoor. Zou vervelend zijn als je net als ik in spanning zit terwijl je vervolgens een kans hebt laten liggen. Succes

7. LdJ

LdJ Niet meer actief

Nee bij die achtbaan-grafiek zitten geen temp. van vorige maand bij, was toen keurig op tijd, net als alle andere maanden hier voor in 2011.. behalve nu dan.;)

8. LdJ

LdJ Niet meer actief

Zo vermoeden heb ik zelf ook... dat ik deze maand een late eisprong heb. we wachten af ;)

9. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Heb je alles alweer in één grafiek? Hoe ziet t er nu uit? Ben wel benieuwd...

10. LdJ

LdJ Niet meer actief

Ja heb het weer in één staan. Nod4

11. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Pfff.... je kunt er nog steeds weinig van maken. :(
    Heb je een account bij fertility friend? Misschien kun je daar een kaartje in aanmaken en er dan een paar verschillende analysemethoden op loslaten. Het zou kunnen dat FF wel een idee heeft over je eisprong?

Ik heb kaartjes in zowel FF als BB gemaakt en het valt mij op dat ze soms verschillend worden geïnterpreteerd. (zie hier)

12. LdJ

LdJ Niet meer actief

Ik snap van ff eigenlijk niet zoveel. Vandaar dat ik via bb bij houd.

13. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    FF is niet zo moeilijk hoor.... Je maakt een account aan en je voert ook gewoon elke dag je temp in. Je klinkt dan in de kalender op de goede dag en dan kun je het zo invullen. Daarnaast kun je bij de andere tabbladen andere gegevens invullen. Bij 'secondary' vul je bijv. gegevens in over je baarmoedermond, als je dat bijhoudt. En bij 'tests' kun je bij OPK de uitslag van je ovutestjes invullen. Bij 'specific' kun je klachtjes bijhouden. Ik vind het op zich wel handig...
    Op het eerste tabblad voer je bij de temp ook het tijdstip van het tempen in. Dat is ook wel goed. Als je dan een keer veel later bent, dan maakt ie het rondje wit en dan wordt er anders omgegaan met die temp, omdat die je grafiek dan kan vertekenen. (En dat gebeurd ook als je bijna niet hebt geslapen en je 'sleep deprived' aan klikt).

Kijk maar eens.... Je kunt natuurlijk ook gewoon BB aanhouden, als die goed bevalt. Ik dacht alleen; een andere ernaast helpt je misschien een wat beter beeld te krijgen.

14. LdJ

LdJ Niet meer actief

Ik zal vanavond nog wel eens even prutsen met FF :). Ondertussen NOD # 7

15. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    En, nog aan 't prutsen geweest met FF? :)
    Al 7 dagen na je verwachte menstruatie, jeetje.... Hoe is je temperatuur nu? Is die kort geleden nog opeens wel echt gaan stijgen? (Bedenk nu dat ik even zal kijken of ik je kaartje nog aan kan klikken)....

Moment.....

16. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Als je temperatuurkaart 2 nu up to date is, dan lijkt het bijna alsof je geen eisprong hebt gehad.... :( Tsja en dan heb ik geen idee wanneer je ongesteld zou kunnen worden. Soms gebeurt dat zomaar; je hebt ook vrouwen die niet ongesteld worden en opeens op dag 40 bijv. nog een eisprong krijgen en dan een gewone luteale fase er achteraan. Dan zou je eenmalig een erg lange cyclus hebben.... Dit heb je eerder nooit gehad?

En heb je nog een zwangerschapstest gedaan? Just to be sure?

Vind je het vervelend, deze cyclus? Als dat zou is, dan zou ik geloof ik even met je huisarts bellen. Heeft die een telefonisch spreekuur? Ik heb nl. een keer een cyclus gehad waarbij ik maar niet ongesteld werd en ik ook niet zwanger was (geen idee of ik een eisprong heb gehad die keer of niet; toen tempte ik nog niet). Toen er op dag 40 nog niks was en ik me echt niet fit voelde (zware buikpijn die al een dikke week aanhield), zei mijn huisarts dat ze me een pilletje kon voorschrijven die de bloeding zou opwekken. Even 'resetten', zei ze.... Dus ik weet dat het kan.... Uiteindelijk was 't bij mij niet nodig. Ze deed voor de zekerheid nog een bloedonderzoek (zwangerschap nogmaals uitsluiten) en voor ik de uitslag had, werd ik toch spontaan ongesteld.

17. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik zag dat je nog een ander tempkaartje hebt. Is dat van een hele cyclus? Vind nl dat er zo weinig gegevens in staan.... Er staat bij 'wel ovulatie, niet zwanger', maar het kaartje laat op basis van de temp geen eisprong zien. Hoe weet je dat je er wel eentje had? Heb je niet alles ingevuld?

18. LdJ

LdJ Niet meer actief

Nee klopt inderdaad, daar ben ik wat te laat met temperaturen begonnen, was elke keer vergeten. Maar heb de eisprong die maand gevoeld.

19. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    OK, dat is dan wel fijn, dat je in elk geval weet dat ie er toen wel was. :D Maar deze maand is dus wel raar! Huisarts zei bij mijn ene rare cyclus dat dat normaal is, dat er af en toe iets geks tussen zit en dat veel vrouwen wel eens een menstruatie of een eisprong over slaan. Dat stelt dan weer gerust, toch? :)

Maar hoop wel dat je binnenkort duidelijkheid hebt. Heb je al die zwangerschapstest voor de zekerheid gedaan?

20. LdJ

LdJ Niet meer actief

Idd! Ben er zelfs nog in het weekend voor naar de huisartsenpost geweest omdat ik giga veel pijn had haha ;) dus dat is 100 % zeker.

Nee heb nog steeds geen test gedaan, ik probeer af te wachten tot begin volgende week, als het nog niet doorgezet is ben ik dan 2 weken overtijd. Sla je ook je eisprong over als je ál zwanger bent? Lijkt me wel toch :p Want vorige maand toen ik mijn eisprong gevoeld heb hebben we wel geklust in mijn meest vruchtbare periode. En op internet kom je ook veel vrouwen tegen waarbij de temperatuur ook erg laag was tijdens zwangerschap maar die ondertussen wel een kindje op de wereld hebben gezet. Alleen ik durf er niks meer van te denken :p Heb wel al 2 weken(?) het gevoel dat ik ieder moment ongesteld kan worden maar tot nu toe helemaal niks.

Deel Deze Pagina