mijn dochtertje is 9 maanden,als ze s'morgens wakker wordt heeft ze altijd hele koude handjes en ze zien ook echt blauw. de slaapkamer heeft een temp tussen de 16 en 18 graden. Ze draagt als ze naar bed gaat een romper korte mouw, pyjama lange mouw, en een slaapzak met mouwtjes. deze mouwtjes zijn ietsje lang dus handjes verdwijnen net een klein beetje in de mouw van de slaapzak. Ze slaap niet met haar handjes onder de dekentjes. ze heeft een lakentje en deken in haar bedje. verder voelt ze gewoon op temperatuur aan. als ik haar temp meet na haar uit bed te hebben gehaald is die meestal rond de 36,5 tot 36,8 ( normaal dus volgens mij) Als ze eenmaal slaapt leg ik de handjes weleens onder de dekentjes maar niet veel later ligt ze toch weer met de handjes eronderuit. Wie heeft er tips wat ik er tegen kan doen, handschoentjes lijkt me nou ook geen goed idee of sokjes erom of wel?? stel dat het dan echt winter is met vorst wat moet ze dan om de handjes warm te houden? Of kan het gewoon echt geen kwaad?
Nja vorst... Het is al bijna lente... Koude handjes kunnen geen kwaad.. Maar als ze blauw zijn zelfs lijkt het me niet heel fijn.. Kan je geen rompertje met lange mouwen aandoen? Sokjes oid zou ik niet doen.. Daar is ze veel te bewegelijk voor met deze leeftijd en zou ik persoonlijk eng vinden
dat van de vorst bedoelde ik bij wijze van spreken.. niet dat dat nu nog komt.. maar je weet nooit.. romper lange mouw kan, maar afgezien van der handjes is ze juist een meisje dat het snel warm heeft.. en heel snel zweet.. dan heeft ze 3 laagjes aan, romper lange mouw, pyjama lange mouw en slaapzak lange mouw, is dat dan niet voor de rest van t lijfje te warm? lijkt me zoveel laagjes.. t zijn echt de handjes die koud zijn en blauw voor de rest is ze over t heel lijf gewoon lekker warm.
Mijn dochter slaapt met haar handjes boven haar hoofd en heeft dan ook koude en soms blauwe handjes. Ik trek haar dan wel even krabwantjes aan, dat helpt wel. Ik had wel gelezen dat het geen kwaad kan als ze koude handjes hebben.
bedankt voor je reactie missmara doe je de krabwandjes ook snachts om of alleen s'ochtends las je haar uit bed haalt?
Zoontje had dit ook altijd, terwijl het toch 17 graden was op zijn kamer. Zolang ze daarna weer gewoon bijtrekken is er niets aan de hand
Ik doe ze ook voornamelijk snachts om, overdag minder, dan is de doorbloeding wat beter en trekt het vaak wel bij.
Mijn zoontje heeft ook altijd ijskoude handjes. Brrrrr! Verder voelt hij lekker warm aan. Hij heeft het ook juist snel te warm, dus dik aankleden doe ik niet, maar die handjes blijven echt ijs en ijs koud! Ik lees even mee voor tips dus!
Niks aan doen. Dus ook geen handschoenen aan. Als ze het koud heeft dan word ze wel wakker. In het nekje voelen. Als die lekker warm is dan is dat goed. Dat handjes blauw worden is een teken dat dr lichaam goed werkt. Hij zorgt dat de belangrijkste organen lekker warm zijn en onttrekt hiervoor bloed uit de uitstekende lichaamsdelen. Juist goed dus.